January 12, 2004
Hur ser ni å sådana yrken?
Ska man skylla sig själv eller ska man ha rätt att klaga, gnälla och kräva skadestånd av tex arbetsgivaren?
Vet Poliser som har kräft skadestånd av sin arbetsgivare när dom har råkat ut för våld i arbetet.
Jag är av den åsikten att man får skylla sig själv när man medvetet sökt ett jobb där man kan råka illa ut.
Har själv haft ett sådant jobb på en låst avdelning på psyk (rättspsyk).
Där åkte man till jobbet och hade i bakhuvudet att man kanske inte skulle komma hem efter jobbet den dagen.
Och när det hände något så sprang man inte till arbetsgivaren och grät.
Man skrev en rapport och gick ut och jobbade, eller kom tillbaka när det gick.
Stuntman/kvinna torde vara ett högriskyrke.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 11, 2003
Sions wrote: Men lönen stiger ju i ett "farligt" jobb, ta tex yrkesmilitär, dem kännar grymt mycket (jämfört med en kontorsnisse) per månad.
Men dem kan ju dö på kupen oxå...De väljer man ju själv
Yrkesmilitärer brukar inte tjäna särskilt mycket.
Dock så är jag själv av åsikten att folk själva väljer sina yrken, och om det innebär risker, så bör de ha varit medvetna om riskerna när de startade karriären. Man blir inte byling för att sedan komma och påstå att man inte trodde man kunde hamna i en knivig situation.
Likaså känns det fantastiskt fånigt när bankassörskor börjar gnälla om att de skall ha tillägg p.g.a. rånrisken. Vad fasen hjälper pengarna dem? Satsa de pengarna på säkerhet och bättre polis. Varför tror folk alltid att de skall må bättre genom att få pengar. Jäkla hyckleri.
March 11, 2003
Adam wrote: Ingen som påpekat sär_skrivningen i topic? 🙂
Det är inte lönt på det här forumet längre. Gör man det blir man kallad språkfascist eller något ännu värre.
Varje kväll skulle man kunna rätta tio femton topics, men numera orkar jag bara göra det när det är helt oläsligt.
February 4, 2005
denstore wrote: [quote=Adam]Ingen som påpekat sär_skrivningen i topic? 🙂
Det är inte lönt på det här forumet längre. Gör man det blir man kallad språkfascist eller något ännu värre.
Varje kväll skulle man kunna rätta tio femton topics, men numera orkar jag bara göra det när det är helt oläsligt.
Adam: språkfascist! 😀
December 15, 2002
MoparPower wrote: Farligaste jobbet i Sverige? Byggnadsarbetare, bara så ni vet. Poliser, bah dör ju knappt några.
Exakt, det är fler inom byggbranchen än snutar som dör i arbetet skulle jag tro. De enda snutarna som dör är väll de som halkar på trappsteget när dom ska gå in i Donut-affären :bgrin: (långsökt ;))
March 11, 2003
Extatic wrote: [quote=MoparPower]Farligaste jobbet i Sverige? Byggnadsarbetare, bara så ni vet. Poliser, bah dör ju knappt några.
Exakt, det är fler inom byggbranchen än snutar som dör i arbetet skulle jag tro. De enda snutarna som dör är väll de som halkar på trappsteget när dom ska gå in i Donut-affären :bgrin: (långsökt ;))
Jo, och byggjobbarna som stryker med är ju de som är för trötta efter gårdagskvällens svartkneg, och trillar av byggställningen.....;)
2 Guest(s)