June 13, 2001
Karlskrona är bra ... BTH Blekinge Tekniska Högskola.. Fett med Studentliv med =o)
Klar man ska göra reklam =o)
September 13, 2001
affe wrote: vadå snobbigt. nästan alla som jag känner som går på lund är otrligt vänsterradikala... man ska ju inte dömma alla efter en, men vad jag vet så är dte inte många snobbar i lund...
Som sagt det är bara vad jag har hört av folk som går där. Ingen egen erfarenhet.
Annars har jag bara hört bra saker om lund. Lund ligger som mitt andraval om jag nu skulle få för mig att ändra mig.
May 23, 2001
Bara att gå högskola är ju så snobbigt som det kan bli.....
Nejdu, ställa sig på en industri efter lumpen, där finns de äkta arbetarna dvs de som kommer förbli vänsterradikala! Dessa som kallar sig vänster när de går i högskola kommer ju att få ett fett jobb och sen kommer de blir borgare, tror jag iaf =)
October 7, 2002
Chewie wrote: Om man ska läsa ngn form av teknisk linje så är det väl bara 4 skolor som gäller.
Gbg, Lund, Stockholm, Uppsala dvs statusskolorna.
Eller har jag fel, det måste ju vara lättare att få jobb om du läst på en av dom.
brukar man inte räkna linköping dit också, iaf om man räknar tekniska högskolor? eller har jag fel? De utbildar civilingenjörer där iaf...
September 13, 2001
TERdON wrote: [quote=Chewie]Om man ska läsa ngn form av teknisk linje så är det väl bara 4 skolor som gäller.
Eller har jag fel, det måste ju vara lättare att få jobb om du läst på en av dom.
brukar man inte räkna linköping dit också, iaf om man räknar tekniska högskolor? eller har jag fel? De utbildar civilingenjörer där iaf...
Jo linköping är väl på ingående, men det är fortfarande dom klassiska orterna som gäller.
Har haft en hel del samtal med min insatta mattelärare.
Saken är ju att ofta är det så att cheferna ute på arbetsplatserna själva har gått utb på dessa orter och rekryterar helt enkelt även därifrån.
Inte så jättemånga chefer än så länge som sin examen i linköping, men det kommer väl.
Men allt är ju givetvis spekulationer, så jag vet inget säkert.
June 13, 2001
TERdON wrote: [quote=Chewie]Om man ska läsa ngn form av teknisk linje så är det väl bara 4 skolor som gäller.
ahhha... Det heter inte Blekinge TEKNISKA högskola för inte!!!
October 7, 2002
kottetrance wrote:
ahhha... Det heter inte Blekinge TEKNISKA högskola för inte!!!
De utbildar inte civilingenjörer där heller... Att det heter "teknisk högskola" betyder bara att man inte har icke-tekniska utbildningar - tex är ju LuTH, LTH, Chalmers (som hette CTH innan), LiTH samt KTH alla högskolor med enbart tekniska utbildningar alternativt delen av universitet med tekniska utbildningar...
1 Guest(s)