January 5, 2002
Lakszen wrote: [quote=PolarIce]Finns det några som spelar på CL fotbollen nu?
Jag tror på Arsenal, Juve och sen har jag tippat på ett "säkert kort" Ipswich. Hyffsade 13.20 i odds.
Svårt att tippa på dessa matcher
Synd att inga matcher gick in för dig. Jag tippade rätt på alla tre, dock hade jag inga pengar på spelkontot så det blev inget spelande för min del, lite surt tycker jag.
Klart att man ska tippa svåra matcher om det går, det blir om inte annat mycket roligare då. Dessutom tjänar man mer på det.
Vad tror ni på ikväll då?
Barca - Chelsea är svårtippad - lagen är ju sina respektive länders bästa lag, och har egentligen inga skador eller andra problem som borde sinka något av lagen, även om Robbens skada har slöat ner Chelsea rejält i anfallet. Dessutom torskade Chelsea mot Newcastle i FA-cupen, och frågan är om det leder till att de blir mer beslutsamma eller att de tappar modet. Slutligen har ju Barca hemmaplan, och det lär väl påverka lite iaf. Jag tippar på en relativt osäker seger för hemmalaget. 1-0 eller 2-1, det sista efter en jämn match och ett mål i slutet. Chelseas försvar är ju inte att leka med, precis som Barcas anfall.
United - Milan är lite lättare. United är i toppform och Milan har Schevchenko (och även Inzaghi) skadad. Van Nistelrooy ska ju tydligen vara tillbaka nu också. Slutligen har United hemmaplan. För Milans del är det väl bara att Nesta är tillbaka. Milan har ju vunnit de senaste matcherna, men har faktiskt spelat rätt dåligt ändå. Efter första målet kommer det att släppa. 2-0 till United, beroende på hur glada Unitedspelarna är, men det kan mycket väl bli 3-1 också, i matchen som jag tror kommer bli kvällens roligaste. Visserligen är Milan anfallssvaga, men United är desto hetare och kommer som alltid leverera bra fotboll.
Porto - Inter. Den här vågar jag egentligen inte satsa på. Porto har vunnit på sistone och är ett bra lag. Inter är också ett bra lag, men har en väldigt dålig ovana att spela oavgjort hela tiden. 1-1 efter 90min, tror jag.
January 5, 2002
Nåja, två av tre matcher satt i alla fall.
Jag är förbaskat besviken på United. Scholes ska kunna träffa mål från straffområdeskanten, och Carroll har en gång för alla visat att han inte har något i Uniteds mål att göra -- när ska de skaffa sig en ordentlig målvakt i stil med Cech? Och nog ska man väl kunna peta in bollen i öppet mål? 😉
December 15, 2002
snyde wrote: Nåja, två av tre matcher satt i alla fall.
Jag är förbaskat besviken på United. Scholes ska kunna träffa mål från straffområdeskanten, och Carroll har en gång för alla visat att han inte har något i Uniteds mål att göra -- när ska de skaffa sig en ordentlig målvakt i stil med Cech? Och nog ska man väl kunna peta in bollen i öppet mål? 😉
Vore bra för United ifall dom fick tummen ur röven och satsar på en bra målvakt... Hade jag varit Alex Ferguson hade jag köpt Andreas Isaksson
Topic: det högsta jag vunnit är 50kr på triss för ca 6år sen
January 6, 2004
-OFFTOPIC-
Jag såg på 60minutes inte för så länge sen men då handlade det just om målvakterna i England. Alla Engelska lag har väldigt svårt för att hitta bra målvakter speciellt Man Red. Det har varit flera som har kommit och gått det har aldrig funnits någon felfri målvakt typ sen Peter Smeichel och David Seeman.
Varför ?
Vet man inte, men det hänger tror jag på att i och med att man har fått ryktet med det här att målvakter kommer och går och att dem inte hittat någon bra ersättare så sätter sig all press och annat på själva spelaren och får den att tänka om och jag kan säga dig att i den situtation är man väldigt spekulerad jämnfört i andra länder gäntemot England.
January 5, 2002
Premier League-lagen prioriterar helt fel - United köper en anfallare som inte får någon speltid (Smith) istället för att skaffa sig en bra målvakt. Spelar ingen roll hur många mål man gör om man läcker som ett såll där bak. Enda laget med en bra målvakt är väl Chelsea som råkar ha världens bästa 🙂
Ett annat problem är att det spelar för många utlänningar i Premier League. Inhemska talanger får ingen chans att visa framfötterna (Kirkland och Dudek är väl det perfekta exemplet) och landslaget får således inget spelarmaterial att arbeta med.
March 29, 2003
United är världens rikaste fotbolls klubb, så jag håller med er. Fattar inte att dom skaffar sig en riktig målvakt. Arsenal har ju samma problem.
United-keepern Howard har ticks, så han pallar inte en hel säsong. Och Carroll är alldeles för ojämn. Såg ju senast mott Spurs, vilken tabbe.
July 18, 2003
10000 på triss en gång i tiden. Var inte 18 så mor och far tog de en del :/ Resten så spara de till mig :/ Lr fick väl lite i handen.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
December 15, 2002
PolarIce wrote: United är världens rikaste fotbolls klubb, så jag håller med er. Fattar inte att dom skaffar sig en riktig målvakt. Arsenal har ju samma problem.
United-keepern Howard har ticks, så han pallar inte en hel säsong. Och Carroll är alldeles för ojämn. Såg ju senast mott Spurs, vilken tabbe.
blev riktigt sur när domaren lät målet passera... Hade helst velat att domaren dömt mål och att Carroll fått ta sitt straff.
2 Guest(s)