June 18, 2001
Okej, jag ska ta en titt på dem.
Jag vill ha golvhögtalare som är bra till det mesta. Viktigast är dock att de ger bra dynamik vis spelning av klassisk musik och dylikt. De ska alltså inte vara anpassade för rock eller annat.
[ Detta Inlägg ändrades av: Jerry den 2001-10-29 14:06 ]
December 23, 2000
Jag skulle rekommendera KEF's högtalare.
Sitter själv med ett par Q35:or som är löjligt bra ljud i! De kostade vid införskaffningstillfället 5000 spänn ungefär (rek. pris)
August 2, 2001
Audio Pro Black Diamond kan jag hålla med om att det skulle vara ett bra köp. Andra högtalare i den prisklassen som kan vara värda att titta på är helt klart: NHT, Canton, och Infinity.
Annars skulle jag kunna rekomendera en titt på begagnat marknaden där borde du kunna hitta några schyssta Infinity. Blev grymt imponerad för några veckor sedan när jag var hemma hos en kompis de spelade skiten ur mina Jamo och den andra kompisens Bose system.
June 17, 2001
On 2001-10-29 21:42, Wedge wrote:
Eh... Jamo... osv osv.. ???Infinity!
Vi skulle lägga ner gnället på NH !!
Jag rekomenderar Jamo för att jag har ett par och dom var inte så farligt dyra och riktigt bra ljud.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
May 8, 2001
Jag skulle nog vilja rekomendera dig att åka och lyssna på ngn utav Dali's modeller...
Audio Pro's Black diamond är inte heller dåliga...en aning ljusa kanske...
Om man kan klara sig utan den djupaste basen så brukar man få bättre ljud ur små stativare jämfört med golvhögt för samma pengar, kanske komplettera med en sub vid ett senare tillfälle... ? Mvh..
August 14, 2001
June 18, 2001
On 2001-10-29 22:14, beerbelly wrote:
Jag skulle nog vilja rekomendera dig att åka och lyssna på ngn utav Dali's modeller...Audio Pro's Black diamond är inte heller dåliga...en aning ljusa kanske...
Om man kan klara sig utan den djupaste basen så brukar man få bättre ljud ur små stativare jämfört med golvhögt för samma pengar, kanske komplettera med en sub vid ett senare tillfälle... ? Mvh..
Det är sant. Jag vill dock ha ett brett register. Men! Jag är öppen för förslag på stativare också om någon har något prisvärt även där.
Tack för alla råd förresten. Infinity och Jamo ska jag definitivt ta en närmare titt på.
Låt detta inte få er att sluta komma med idéer!
June 8, 2001
5000?
>Audio Pro Black Diamond. Välbyggt svensk högtalare. Citat Hi-fi o Musik
"En hifi produkt som ger denna pris/prestande ratio möter man möjligen bara en gång i sitt hifi-liv"
Inte exakt citat...
>Dynaudio Audience A42 4.900:-/par
http://www.hifi-punkten.se
Mycket bra ljud.
>B&W DM303 stativhögtalare 2.696,00 kr/par
http://www.hifiklubben.se
Verkar intressant, kan vara ngt får folk som inte vill lägga mycket pengar på högtalare. Har ej hört.
Oh, Futurama börjar, kanske mer tips senare
2 Guest(s)