homosexuella|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
homosexuella
dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
sp_UserOfflineSmall Offline
621483
May 16, 2004 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

Mullvaden wrote:

Njaaa.. NÄ forskare vart detnu var hade lyckats fÄ en rÄtt hona att bli gravid med en annan rÄtthona...

sÄ vi mÀn kanske inte behövs om ett tag... :cy:

Fast Ä andra sida... Hur ska tjejer överleva utan vÄra Dicks....:wide:

det finns ju dildos :cy:

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
621486
May 16, 2004 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Homosexualitet Àr inte naturlig (Varken för tjejer eller killar) likadant som att analsex inte Àr naturligt eller tidelag eller Pedofili.
TÀnker inte gÄ in pÄ det mer för dÄ resulterar det vÀl i att nÄgon blir banad eller trÄden lÄst.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
621488
May 16, 2004 - 10:59 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=snyde]Personligen Àr jag inte "rÀdd" för bögar, jag tror inte att de ska hoppa pÄ mig eller sÄ, men jag ser homosexualitet som ett slags dekadens, och i dagens samhÀlle Àr det pÄ grÀnsen till att homosexualitet förhÀrligas pÄ nÄgot sÀtt, framhÀvs som nÄgot naturligt.

Men, jag ska inte lÄta det hÀr glida in pÄ politik alltförmycket.

Det kanske beror pÄ att det Àr naturligt...

Okej, dags för dig att börja komma med JÄVLIGT bra argument för att styrka det.

Enda man egentligen behöver peka pÄ för att visa att det inte Àr naturligt Àr: Homosexuella kan inte föra sin "art" vidare och det Àr ett djurs enda syfte. Det Àr som en mula, det finns, men de dör efter en generation.

Jag har inte nÄgot emot homosexuella, som jag redan sagt, men det Àr INTE och kommer ALDRIG bli naturligt

Bopper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 470
621496
May 16, 2004 - 11:05 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Homosexualitet Àr ju knappast naturligt, det Àr en hjÀrnskada/genfel.

Sen har jag ju inget emot dem sÄ lÀnge de inte stöter pÄ mig. Jag tycker bara att de Àr (för att uttrycka mig bryskt) missfoster.

Redaktionsmedlemmar fĂ„r tydligen skriva precis vad de vill... 🙄

Nu Àr det ju iofs inget pÄhopp pÄ nÄgon enskild person, men i alla fall...

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
621499
May 16, 2004 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: Okej, dags för dig att börja komma med JÄVLIGT bra argument för att styrka det.

Enda man egentligen behöver peka pÄ för att visa att det inte Àr naturligt Àr: Homosexuella kan inte föra sin "art" vidare och det Àr ett djurs enda syfte. Det Àr som en mula, det finns, men de dör efter en generation.

Jag har inte nÄgot emot homosexuella, som jag redan sagt, men det Àr INTE och kommer ALDRIG bli naturligt

en relation mÄste ju inte ha fortplantning som syfte.
Àr det onaturligt av mig att Àlska mina förÀldrar eller syskon bara för att jag inte planerar att lÄta dem föda mina avkommor?
alla har olika smak, nÄgra gillar bröst, nÄgra gillar ben, nÄgra gillar rumpor, och sÄ vidare. varför Àr det dÄ onaturligt att gilla nÄgon av samma kön?
visst, man kan inte fortplanta sig. men man kan fortfarande Àlska varandra

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
621500
May 16, 2004 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

"Just becase we have to accept it, doesn't mean we have to approve of it" /Southpark - Death Camp of Tolerance - Stan (tror jag)

Jag accepterar homosexuella. Men jag kommer aldrig tycka att det Àr rÀtt.

Men för all del, desto mer bögar desto fler brudar till mig 😀 De flesta lebbar Ă€r ju Ă€ndĂ„ korthĂ„riga, och allmĂ€nt hĂ„riga, dykes pĂ„ pms. Medans de mĂ„nga homosexuella Ă€r rena, prydliga, kĂ€nsliga, gillar att shoppa, tar hand om sin kropp och YAYAYAYAYAYAYAAAAAAADA. Skulle inte vilja tĂ€vla med dem om brudar.

EDIT: Juste om jag kÀnde nÄgon. Svar ja, gick en öppet homosexuell kille i min klass hela 8:an och 9:an. Trevlig kille men ingen jag/vi ville umgÄs med, ett omsesidigt förhÄllande mellan honom och resten av alla klassens killar. Han hade dock en maaassa tjejpolare. Hur som helst, hade inga problem att gÄ i samma klass som honom, men visst tÀnkte man FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG nÀr killen stÄr och tar pÄ sig rosa lÀppglans och sÀger att det Àr lepsyl.

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
621505
May 16, 2004 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Är det verkligen det? Visst finns homosexuelitet bland djuren, men Ă€r det naturligt eller en avvikelse?

HĂ€r kommer en liten tanke:
Är tidelag naturligt?
Är sinnessjukdomar naturligt?

Jag kÀnner en kille som Àr homosexuell (möjligen fler, men ingen annan som gÄtt ut med det) och jag har inga problem med det. Vill folk vara homosexuella sÄ visst, inte mig emot.

Men att det skulle vara naturligt kommer jag aldrig att tycka.

TÀnkte bara lÀgga till...
VÄldtÀkt, Àr det ocksÄ naturligt?
Det förekommer hos mÀngder med arter sÄ som Apor, Delfiner samt Kattdjur!

Har inget emot homosexuella, men att kalla det naturligt Àr jag INTE med pÄ! SÄ lÀnge ingen tar skada av det sÄ Àr det lugnt.

Men om 10000 tyska bögar skulle invadera landet sÄ...

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
621509
May 16, 2004 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

oxygenial wrote: [quote=Json_81]Är det verkligen det? Visst finns homosexuelitet bland djuren, men Ă€r det naturligt eller en avvikelse?

HĂ€r kommer en liten tanke:
Är tidelag naturligt?
Är sinnessjukdomar naturligt?

Jag kÀnner en kille som Àr homosexuell (möjligen fler, men ingen annan som gÄtt ut med det) och jag har inga problem med det. Vill folk vara homosexuella sÄ visst, inte mig emot.

Men att det skulle vara naturligt kommer jag aldrig att tycka.

TÀnkte bara lÀgga till...
VÄldtÀkt, Àr det ocksÄ naturligt?
Det förekommer hos mÀngder med arter sÄ som Apor, Delfiner samt Kattdjur!

Har inget emot homosexuella, men att kalla det naturligt Àr jag INTE med pÄ! SÄ lÀnge ingen tar skada av det sÄ Àr det lugnt.

Men om 10000 tyska bögar skulle invadera landet sÄ...

Homosexualitet förekommer ocksÄ bland massa andra djur. Dessutom tycker jag inte vÄldtÀkt Àr speciellt bra heller för del delen.

Det Ă€r vĂ€l naturligt för de homosexuella. Allt sitter ju i slutĂ€ndan i skallen vad man dras till. Om de Ă€r kodade till att dras till samma kön sĂ„ Ă€r de vĂ€l det, inte mkt att göra och jag kommer aldrig försöka omvĂ€nda nĂ„n homosexuell (kanske nĂ„n assnygg flata i sĂ„nt fall 8)). MEN FÖR MIG! Är det inte naturligt. Fast jag fĂ„rstĂ„r att bĂ„da vĂ„ldtĂ€kt och homosexualitet bĂ„da biologiskt kan förklaras, men skillnaden Ă€r att de homosexuella inte skulle föröka sig om vi var djur, men det skulle vĂ„ldtĂ€ktsmĂ€nnen. Vilket i mina ögon gör det mera evolutionĂ€rt förklarligt och kanske tom. Ă€r en funktion vi SKA HA. Homosexualitet Ă€r dock ett fel som uppstĂ„tt, din fitness Ă€r ju i princip noll om du Ă€r homosexuell.

Fast Ä andra sidan, hur kan man dÄ förklara vÄran karriÀrstrÀvan om denna betyder att vi struntar i att skaffa barn. MÀnniskan Àr sÄ komplex sÄ jag tror det Àr lite svÄrt att jÀmföra oss direkt med djur, vÄran kultur spelar alldeles för stor roll.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
621534
May 16, 2004 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Pojo]Har inget emot dem sÄ lÀnge de hÄller ett sÀkerhetsavstÄnd pÄ 58,7 kilometer.

och vad fÄr dig att tro att de Àr farliga om de kommer nÀrmre? tror du att det ska hoppa pÄ dig och förgripa sig sexuellet pÄ dig eller?

Du har alldrigt tÀnkt andra vÀgen. :bgrin: (Dock inget sexuellt)

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
621545
May 16, 2004 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Enligt mig sÄ har de flesta av er ingen aning om vad homosexualitet Àr för nÄgonting.

Killar som Àr tretton Är och "Àr homosexuella" och anvÀnder lÀppglans Àr för mig ingen typisk homosexuell. Han Àr för mig knappast homosexuell överhuvudtaget. Utan bara en "wannabe", som tror att han Àr det pÄ nÄgon konstig vÀnster.

Ofta blir kvinnor homosexuella nÀr de har haft dÄliga förhÄllande med mÀnn. Vi mÀnn bedrar och gör livet allmÀnt surt för vissa, och kvinnorna dras till varandra helt enkelt för de har enkelt att förstÄ varandra.

Att Àlska varandra Àr inte bara "sexuellt". Men som sagt de flesta av er Àr vÀl nyblivna stor-"knu**are" och vet allt om vad kÀrlek Àr.

SjÀlv har jag ingen stor humm om vad det Àr, för jag Àr bara 17 Är gammal. Jag har inte delat liv, ekonomi, resor/Àventyr och liknande pÄ samma sÀtt som de som Àr gifta och liknande. Men kÀrlek Àr nog sÄ mycket mer Àn bara sex.

Att vara rÀdd för homosexuella för den bild som media gÀrna ritar upp att homosexuella Àr fjollor och smÄhÄrriga apor Àr skrattretande. Det Àr en liten liten del som Àr fjollor, de allra flesta Àr precis vanliga mÀnniskor. Det Àr dÀrför ni sÀkert kÀnner nÄgon som Àr homosexuell men inte Àr medvetna om det.

Varför förakta personer för att de inte kan skaffa barn med varandra? Du behöver vÀl inte vara medveten om vad de gör i sÀngen? LÄt dem leva sitt liv lyckligt, fördöm dem inte och kalla dem "missfoster". För dÄ Àr du enligt mig ett missfoster sjÀlv som inte vet mycket om den riktiga vÀrlden.

SamhÀllet vi lever i nu Àr inte "naturiskt korrekt", men vi fÄr försöka finna oss i det ÀndÄ. Varför störa sig pÄ skitsaker? Det gör vÀl ingen nÄgon nytta?

Tycker personligen inte om homo-adoptioner och liknande. Det borde inte bli tillÄtet, eller vara tillÄtet eftersom samhÀllet inte Àr redo för det. Personerna som Àr homosexuella kanske kan vara lika bra förÀldrar, men sjÀlva samhÀllet innebÀr en stor risk mot barnen. TyvÀrr.

Och nej- jag Àr inte homosexuell. Men jag vet ett par som Àr det. Och jag respekterar dem, för de Àlskar varandra och gör mig ingen skada. De Àr som vilket annat par som helst, bara lite annorlunda. Varför vara rÀdd för det?

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
621546
May 16, 2004 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Att vi knyter kÀrleks band till andra som inte har med fortplantning att gjöra i direkt syfte betyder inte att det Àr för kÀrlekens skull, som du sa att man knytter band till sin avkomma eller syskon eller dylikt sÄ tror jag snarare att det ligger i att sÀkra att ens egna gener kommer vidare. Antingen genom att man bygger ett sÄ kallat kÀnslomÀssigt band till sin avkomma/nÀra slÀkting och pÄ sÄ sÀtt Àr villig och kÀmpa för denes överlevnad eller till andra personer. T,ex i en grupp som skappar en sÀkerhet i massan (Stam/grupp/gÀng/pluton) som bygger upp ett försvar mot yttre fiender som hotar en sjÀlv.

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
621551
May 16, 2004 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen87 wrote: Enligt mig sÄ har de flesta av er ingen aning om vad homosexualitet Àr för nÄgonting.

Killar som Àr tretton Är och "Àr homosexuella" och anvÀnder lÀppglans Àr för mig ingen typisk homosexuell. Han Àr för mig knappast homosexuell överhuvudtaget. Utan bara en "wannabe", som tror att han Àr det pÄ nÄgon konstig vÀnster.

Ofta blir kvinnor homosexuella nÀr de har haft dÄliga förhÄllande med mÀnn. Vi mÀnn bedrar och gör livet allmÀnt surt för vissa, och kvinnorna dras till varandra helt enkelt för de har enkelt att förstÄ varandra.

Att Àlska varandra Àr inte bara "sexuellt". Men som sagt de flesta av er Àr vÀl nyblivna stor-"knu**are" och vet allt om vad kÀrlek Àr.

SjÀlv har jag ingen stor humm om vad det Àr, för jag Àr bara 17 Är gammal. Jag har inte delat liv, ekonomi, resor/Àventyr och liknande pÄ samma sÀtt som de som Àr gifta och liknande. Men kÀrlek Àr nog sÄ mycket mer Àn bara sex.

Att vara rÀdd för homosexuella för den bild som media gÀrna ritar upp att homosexuella Àr fjollor och smÄhÄrriga apor Àr skrattretande. Det Àr en liten liten del som Àr fjollor, de allra flesta Àr precis vanliga mÀnniskor. Det Àr dÀrför ni sÀkert kÀnner nÄgon som Àr homosexuell men inte Àr medvetna om det.

Varför förakta personer för att de inte kan skaffa barn med varandra? Du behöver vÀl inte vara medveten om vad de gör i sÀngen? LÄt dem leva sitt liv lyckligt, fördöm dem inte och kalla dem "missfoster". För dÄ Àr du enligt mig ett missfoster sjÀlv som inte vet mycket om den riktiga vÀrlden.

SamhÀllet vi lever i nu Àr inte "naturiskt korrekt", men vi fÄr försöka finna oss i det ÀndÄ. Varför störa sig pÄ skitsaker? Det gör vÀl ingen nÄgon nytta?

Tycker personligen inte om homo-adoptioner och liknande. Det borde inte bli tillÄtet, eller vara tillÄtet eftersom samhÀllet inte Àr redo för det. Personerna som Àr homosexuella kanske kan vara lika bra förÀldrar, men sjÀlva samhÀllet innebÀr en stor risk mot barnen. TyvÀrr.

Och nej- jag Àr inte homosexuell. Men jag vet ett par som Àr det. Och jag respekterar dem, för de Àlskar varandra och gör mig ingen skada. De Àr som vilket annat par som helst, bara lite annorlunda. Varför vara rÀdd för det?

SĂ„ skönt, nu slapp jag ju skriva vad jag tycker, du gjorde precis det. 🙂

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
621552
May 16, 2004 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

SjÀlv har jag inget emot att tvÄ av samma kön Àr kÀra i varann. Dock tycker jag att det Àr lite onaturligt.. speciellt nÀr de har sex.. :cy: :cy:

Dock Àr jag ganska starkt emot att homosexuella ska fÄ adoptera barn. Barn behöver bÄde en mor och en far, sÄ Àr det bara.

Öwall
Member
Medlem
621574
May 16, 2004 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: SjÀlv har jag inget emot att tvÄ av samma kön Àr kÀra i varann. Dock tycker jag att det Àr lite onaturligt.. speciellt nÀr de har sex.. :cy: :cy:

Dock Àr jag ganska starkt emot att homosexuella ska fÄ adoptera barn. Barn behöver bÄde en mor och en far, sÄ Àr det bara.

dÄ Àr du alltsÄ emot skilsmÀssor ocksÄ?

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
621580
May 16, 2004 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=HELIX]SjĂ€lv har jag inget emot att tvĂ„ av samma kön Ă€r kĂ€ra i varann. Dock tycker jag att det Ă€r lite onaturligt.. speciellt nĂ€r de har sex.. :cy: :cy:

dom har ju en mor o en far efter skillsmÀssa oxÄ.. eller hur...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
621587
May 16, 2004 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Det hÀr med att man mÄste ha far och mor Àr överskattat. Ett barn kan uppfostras av en mormor, brorsa, syster eller liknande och vara minst lika normalt.

Och det hÀr snacket om att man mÄste föra rasen vidare för att det ska vara "normalt". MÀnniskor har ju sex för nöje, liksom delfiner (enda djuret som har sex för nöje) och dÀr kan det uppstÄ sexuella saker mellan samma kön, faktiskt.

För övrigt skulle jag tycka det vore intressant om nĂ„gon av mina polarna erkĂ€nde sig som bög. 😀
Inte för att jag skulle vara intresserad pÄ det sÀttet..

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
621588
May 16, 2004 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote:
en relation mÄste ju inte ha fortplantning som syfte.
Àr det onaturligt av mig att Àlska mina förÀldrar eller syskon bara för att jag inte planerar att lÄta dem föda mina avkommor?
alla har olika smak, nÄgra gillar bröst, nÄgra gillar ben, nÄgra gillar rumpor, och sÄ vidare. varför Àr det dÄ onaturligt att gilla nÄgon av samma kön?

Nej, men du har ju heller inte en sexuell relation med dina förÀldrar. Hoppas jag i alla fall....;)

Öwall
Member
Medlem
621592
May 16, 2004 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Öwall] en relation mĂ„ste ju inte ha fortplantning som syfte.

Nej, men du har ju heller inte en sexuell relation med dina förÀldrar. Hoppas jag i alla fall....;)

sant, men min poÀng kvarstÄr

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
621593
May 16, 2004 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Det hÀr med att man mÄste ha far och mor Àr överskattat. Ett barn kan uppfostras av en mormor, brorsa, syster eller liknande och vara minst lika normalt.

Och det hÀr snacket om att man mÄste föra rasen vidare för att det ska vara "normalt". MÀnniskor har ju sex för nöje, liksom delfiner (enda djuret som har sex för nöje) och dÀr kan det uppstÄ sexuella saker mellan samma kön, faktiskt.

För övrigt skulle jag tycka det vore intressant om nĂ„gon av mina polarna erkĂ€nde sig som bög. 😀
Inte för att jag skulle vara intresserad pÄ det sÀttet..

Finns vĂ€l Ă€ndĂ„ fler djur som har sex för nöje? Apor och liknande, har ivf för mig att jag hörde nĂ„got om det nĂ„gon gĂ„ng. 🙂

Öwall
Member
Medlem
621594
May 16, 2004 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=Öwall][quote=HELIX]SjĂ€lv har jag inget emot att tvĂ„ av samma kön Ă€r kĂ€ra i varann. Dock tycker jag att det Ă€r lite onaturligt.. speciellt nĂ€r de har sex.. :cy: :cy:

dom har ju en mor o en far efter skillsmÀssa oxÄ.. eller hur...

för det mesta har du efter en skilsmÀssa en mor och en far, dock inte samtidigt, och i vÀldigt mÄnga fall bor barnet kvar hos antingen sin mamma eller pappa.

de enda problemen med homoadoption Àr att det inte kommer accepteras av samhÀllet.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 86
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL