July 27, 2002
sPaZz wrote: [quote=Callister]Det här med att man måste ha far och mor är överskattat. Ett barn kan uppfostras av en mormor, brorsa, syster eller liknande och vara minst lika normalt.
Och det här snacket om att man måste föra rasen vidare för att det ska vara "normalt". Människor har ju sex för nöje, liksom delfiner (enda djuret som har sex för nöje) och där kan det uppstå sexuella saker mellan samma kön, faktiskt.
För övrigt skulle jag tycka det vore intressant om någon av mina polarna erkände sig som bög. 😀
Inte för att jag skulle vara intresserad på det sättet..
Finns väl ändå fler djur som har sex för nöje? Apor och liknande, har ivf för mig att jag hörde något om det någon gång. 🙂
Jag har många gånger sett och läst om att det är delfiner som har sex för nöjje, bara. Jag kan dock inte säga att jag är 100% säker, men 99%. 😀
March 1, 2001
Känner ingen som jag vet är homosexuell men har vissa bekanta som är både, trevliga, sofistikerade och goa personer. Killar dock, tjejer har jag väl lite fördomar kvar mot då jag inte känner någon lesbisk tjej. Sen att det skulle vara något onaturligt ställer jag mig emot. Visst är det avikande från normen samt att det inte leder fram till nån avkomma men onaturligt..nja. Homosexualitet är inget fel, ingen defekt eller missbildad gen. Inte heller någon modefluga då det förekommit lika länge som oss själva. D finns även homosexuella djur.
jag är inte heller gay ifall nån fick för sig ngt
edit: ang sex för nöjes skull så är primater överlag ganska skickliga på det.
dom pippar ju som kaniner...har ni inte sett på animal planet killar? 😛
Är man gay om man då å då brukar läppglans? Då ligger jag illa till..haha
Sen när är d bättre med fnasiga läppar än lite läckert glänsande när man hänger vid baren..haha
January 28, 2003
Callister wrote: Och det här snacket om att man måste föra rasen vidare för att det ska vara "normalt". Människor har ju sex för nöje, liksom delfiner (enda djuret som har sex för nöje) och där kan det uppstå sexuella saker mellan samma kön, faktiskt.
Det är bara människor och vissa apor, framförallt schimpanser, som har sex just for fun.
February 3, 2003
kan säga att min bästa tjej kompis är lesbisk och en helt underbar person. En killkompis jag känner är bisexuell och han har jag inte heller några som helst fördommar emot.
Dom får gärna vara det om dom vill. Angående om det är naturligt eller inte tar jag ingen ställning till men det lutar åt naturligt...
Nej jag är inte homo men jag är inte säker på hetro heller...
Tyckte smurfen87 sade det mesta.
June 17, 2002
Callister wrote: [quote=sPaZz][quote=Callister]Det här med att man måste ha far och mor är överskattat. Ett barn kan uppfostras av en mormor, brorsa, syster eller liknande och vara minst lika normalt.
Och det här snacket om att man måste föra rasen vidare för att det ska vara "normalt". Människor har ju sex för nöje, liksom delfiner (enda djuret som har sex för nöje) och där kan det uppstå sexuella saker mellan samma kön, faktiskt.
För övrigt skulle jag tycka det vore intressant om någon av mina polarna erkände sig som bög. 😀
Inte för att jag skulle vara intresserad på det sättet..
Finns väl ändå fler djur som har sex för nöje? Apor och liknande, har ivf för mig att jag hörde något om det någon gång. 🙂
Jag har många gånger sett och läst om att det är delfiner som har sex för nöjje, bara. Jag kan dock inte säga att jag är 100% säker, men 99%. 😀
schimpanser har oxå sex för nöje.. o många apor Runkar oxå...=)
April 10, 2003
Javist det kan bli folk av dom som inte har upfostrats i mor & far familjer (Normala altså), det kan också bli folk av dom som uppfostrats av tunga narkomaner men risken är större att det inte blir så.
Sen så är det inte "naturligt" med homosexualitet men det e mycket annat i somhället som inte är naturligt men faller till normen om man vill diskutera det.
January 12, 2004
CoLiC wrote: Homosexualitet är ju knappast naturligt, det är en hjärnskada/genfel.
Sen har jag ju inget emot dem så länge de inte stöter på mig. Jag tycker bara att de är (för att uttrycka mig bryskt) missfoster.
Snälla, visa källa till ditt påstående...
Tror inte att dom gillar speciellt mycket att dom placeras i det facket du tillhör (genfel)...
MrWeizel wrote:
Okej, dags för dig att börja komma med JÄVLIGT bra argument för att styrka det.
Enda man egentligen behöver peka på för att visa att det inte är naturligt är: Homosexuella kan inte föra sin "art" vidare och det är ett djurs enda syfte. Det är som en mula, det finns, men de dör efter en generation.
Jag har inte något emot homosexuella, som jag redan sagt, men det är INTE och kommer ALDRIG bli naturligt
Jag har inte läst någonstans att det inte skulle vara naturligt, var har du läst att det är onaturligt?
January 18, 2004
Whatever, måste bögar paredera som t.ex. i gay pride etc. Seriöst jag skiter i om dom tar det där bak, jag vill bara inte see 500 svettiga män i latex (detta är sant) ridande på råsa vagnar.
Så extremt många homosexuella tycker det är så specielt och bara det nämns något om ämnet kommer en massa babbel... var hetro gay elr whatever, bara jag slipper höra på en massa babbel...
September 13, 2001
MrWeizel wrote: [quote=Callister]Och det här snacket om att man måste föra rasen vidare för att det ska vara "normalt". Människor har ju sex för nöje, liksom delfiner (enda djuret som har sex för nöje) och där kan det uppstå sexuella saker mellan samma kön, faktiskt.
Det är bara människor och vissa apor, framförallt schimpanser, som har sex just for fun.
Nej Callister har rätt, även delfiner har sex för nöjets skull.
Sen tycker jag att det är synd att så många av er ha så fördomsfulla åsikter. Har ni ens träffat honosexuella ?
Fast oftast är homoskräck ett tecken på sexuell osäkerhet. Att man själv är osäker på sin läggning.
Som ni vet så är det ju oftast den som skriker högst som faktiskt har mest tendens till homosexuell läggning.
Men det kanske inte kan hjälpas, dom flesta av er är ju fortfarande småungar (16-17) som inte levt så mycket ute i det riktiga livet.
Förstånd kommer kanske med mognad, vad vet jag.
Och ja jag är tillräckligt säker på min läggning, att jag kan ha homosexuella vänner utan att känna mig hotad.
February 16, 2004
Chewie wrote: [quote=MrWeizel][quote=Callister]Och det här snacket om att man måste föra rasen vidare för att det ska vara "normalt". Människor har ju sex för nöje, liksom delfiner (enda djuret som har sex för nöje) och där kan det uppstå sexuella saker mellan samma kön, faktiskt.
Nej Callister har rätt, även delfiner har sex för nöjets skull.
Sen tycker jag att det är synd att så många av er ha så fördomsfulla åsikter. Har ni ens träffat honosexuella ?
Fast oftast är homoskräck ett tecken på sexuell osäkerhet. Att man själv är osäker på sin läggning.
Som ni vet så är det ju oftast den som skriker högst som faktiskt har mest tendens till homosexuell läggning.
Men det kanske inte kan hjälpas, dom flesta av er är ju fortfarande småungar (16-17) som inte levt så mycket ute i det riktiga livet.
Förstånd kommer kanske med mognad, vad vet jag.
Och ja jag är tillräckligt säker på min läggning, att jag kan ha homosexuella vänner utan att känna mig hotad.
Så du menar att det är normalt då en sån där ser mer ut som en tjej en det den igentligen är?
February 4, 2003
Json_81 wrote: Vad roligt att se alla argumentera och sedan avsluta med "Men jag är minsann inte homosexuell" precis som det är en anklagelse.
Inte så att jag personligen bryr mig. Men inte roligt om ens kompisar läser i forumet och sedan kallar en "bög" inför alla i skolan i princip.
Vet inte varför, men jag vill inte bli kallad något jag inte är. Även om jag inte ser det som en anklagelse.
Bög har en "stämpel" i samhället tyvärr, och jag vill inte ha den.
February 4, 2003
Pojo wrote: Så du menar att det är normalt då en sån där ser mer ut
som en tjej en det den igentligen är?
Vad spelar det för roll hur personen ser ut? Inte alla är så utseendefixerade så ens kompisar måste se "normala ut".
Dessutom är det en myt att den vanliga homosexuella skulle utmärka sig, det är ett fåtal. På samma sätt som ett fåtal männ i "barerna" utmärker sig.
Om du är säker på din läggning så vet du att du inte är ute efter en man, och då behöver du inte heller känna dig "hotad". Varför då ha något emot dem, och inte kunna ha dem som en vänn?
Anlednigen till att de homosexuella har festivaler som i Stockholm. EuroPride eller vad det heter är ju för att de vill ha "en dag för sig själva", där de kan vara den de är, öppet i allmänheten, utan att känna sig förtryckta. Att de ska kunna gå öppet på stan och hålla varandra i hand utan 1000 blickar på sig. Det kan de oftast inte annars. Om samhället hade accepterat homosexuella till vardags så hade sådana festivaler inte behövts hållas.
Att sedan några klär ut sig i latex är väl indirekt bara roligt. Vad spelar det för roll? Det är ett fåtal dessa latex personer representerar. Alla homosexuella har inte det behovet av att utmärka sig. Men de som utmärker sig, gör det för att visa att "dem finns".
January 17, 2002
obelix wrote: [quote=CoLiC]Homosexualitet är ju knappast naturligt, det är en hjärnskada/genfel.
Sen har jag ju inget emot dem så länge de inte stöter på mig. Jag tycker bara att de är (för att uttrycka mig bryskt) missfoster.
Snälla, visa källa till ditt påstående...
Tror inte att dom gillar speciellt mycket att dom placeras i det facket du tillhör (genfel)...
Jag tror jag lugnt kan säga att mitt lilla genfel är mildare än det de har. Men visst, kalla mig missfoster, har du inget mer snitsigt att komma med så antar jag att det duger.
Vad jag dock inte vill är att ha dem placerade i samma fack som mig, om du förstår vad jag menar.
2 Guest(s)