April 10, 2001
Jag anser det nästan vara varje frisk mäniskas skyldighet, oavsett sexuell läggning att lämna blod, åtminstone ett par gånger i livet. JAG vet själv hur jäkla viktigt det kan vara när det är blodbrist. Hammnade för många år sedan i en situation då jag akut behövde massvis med blod, det fanns endast en påse av min blodgrupp att uppbringa, man fick alltså ringa min pappa mitt i natten som fick sätta sig i taxi i ilfart till sjukhuset för att komma och lämna blod.
Näe. frågan för mig är inte hurivida någon speciell folkgrupp skall få lämna utan snarare så att alla som kan bör fan lämna, oavsett om dom är trädkramare, morotskastare eller läderbögar.
Jag svarade "Vet inte"..
Är för dåligt insatt i ämnet..
Men garanterat friskt blod, ja varför inte..
Enligt hörsägen skall det inte vara allför viktigt att det är just blod man ska fylla på vid blodbrist..
(Ja, jag har snuddat vid ämnet vid besök av ett Jehovas vittne)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 20, 2002
Att lämna blod bara för att man är homosexuell har jag inget emot men det skulle vara isåfall om de hade mer sjukdomar än en straight...
Såg att det nämndes där uppe om adoption.
Jag vill påstå att det är helt sjukt att homosexuella skulle få adoptera. Kul uppväxt för barnet ?
Hur kommer han/hon se på livet egentligen utan en mor?
Jag skulle inte vilja växa upp med två pappor, någon här som skulle vilja?
Fy f#n vad stelt och äckligt!!
January 20, 2002
Elias667 wrote: Tycker frågeställningen är lite vag... vad exakt är det vi ska "Ställa oss till"...
Det är brist på blodgivare och organdonatorer.
Trots det accepteras homosexuella män inte på landets blodcentraler.Dåligt.
Det vill statsminister Göran Persson ändra på.
Bra.
Göran Persson "vill" ändra på allt :cy:.
Jag hoppas det blir mer röster till blått i år. Göran har gjort för mycket tabbar...
July 14, 2004
Jag tycker man ska skjuta persson, och nej, jag tycker fortfarande inte fackamoto att dom ska få göra det, dels för att jag tycker att Homosexualitet i sig är en sjukdom, sen att det alltid finns en risk, det gör det att jag så fan heller vill bli smittad på grund av deras misstag.
Det är allt, sen är det en moralfråga också, min moral säger till mig att bögar ska hållas så långt bort från blodbussen som bara går.
July 14, 2004
Pojo wrote: [quote=Izomatic]Handlar om att de oftare har HIV (och säkert massvis med andra sjukdommar), inte om nån moral...
Är inte detta det största felet homohatet har som tror att HIV är en bögsjukdom som inte andra har. Alla har väl sjukdomar oavsett sexuell läggning.
Det finns rön som bestyrkar att HIV på något sätt bildades via detta, därav ökenamnet "guds bestraffning" ...
April 10, 2001
Nomic wrote: [quote=Pojo][quote=Izomatic]Handlar om att de oftare har HIV (och säkert massvis med andra sjukdommar), inte om nån moral...
Är inte detta det största felet homohatet har som tror att HIV är en bögsjukdom som inte andra har. Alla har väl sjukdomar oavsett sexuell läggning.
Det finns rön som bestyrkar att HIV på något sätt bildades via detta, därav ökenamnet "guds bestraffning" ...
Vill gärna få en källhänvisning till de rönen (läs dravel)
Detta är något du borde läsa. varning för mycket text. http://www.pphiv.org/publikationer/nr1/1_2.asp
June 10, 2005
HIV upptäcktes först i bergsgorillor (någonstans jag inte kan komma ihåg just nu), som uppenbarligen hade gått med det såpass länge, att det var både resistenta & immuna mot viruset.
Det mest intressanta är väl, hur det kunde spridas från gorillor, till oss människor 🙄
Och spridningen av HIV skedde genom homosexuella, det hoppas jag verkligen inte, att det inte är någon som bestrider.
March 5, 2002
C-J... wrote: HIV upptäcktes först i bergsgorillor (någonstans jag inte kan komma ihåg just nu), som uppenbarligen hade gått med det såpass länge, att det var både resistenta & immuna mot viruset.
Det mest intressanta är väl, hur det kunde spridas från gorillor, till oss människor 🙄
Och spridningen av HIV skedde genom homosexuella, det hoppas jag verkligen inte, att det inte är någon som bestrider.
Du har verkligen lätt för att dra alla över en kam.
C-J... wrote: HIV upptäcktes först i bergsgorillor (någonstans jag inte kan komma ihåg just nu), som uppenbarligen hade gått med det såpass länge, att det var både resistenta & immuna mot viruset.
Eftersom du som vanligt bara kraxar på utan något som helst underlag för detta + att du som vanligt har fel så..
Ja, det bestrider jag..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 10, 2005
ilg@dd wrote: [quote=C-J...]HIV upptäcktes först i bergsgorillor (någonstans jag inte kan komma ihåg just nu), som uppenbarligen hade gått med det såpass länge, att det var både resistenta & immuna mot viruset.
Eftersom du som vanligt bara kraxar på utan något som helst underlag för detta + att du som vanligt har fel så..
Ja, det bestrider jag..
Det var Schimpanser..
http://www.cnn.com/HEALTH/9901/31/aids.origin/
Nämn någon information som jag lagt ut här, som varit felaktig. Istället för att försöka motbevisa mig, så börjar du alltid gråta över uteblivna källhänvisningar. Jag vet inte hur du är, men för mig, så har jag mycket kunskap som jag inte kan hänvisa till en speciell källa & normalt sett så gillar jag inte att länka på internet heller. Om du inte litar på en sak jag skriver, så försök då komma upp med en tillförlitlig källa som motbevisar det jag skrivit, svårare än så är det inte.
C-J... wrote: [quote=ilg@dd][quote=C-J...]HIV upptäcktes först i bergsgorillor (någonstans jag inte kan komma ihåg just nu), som uppenbarligen hade gått med det såpass länge, att det var både resistenta & immuna mot viruset.
Ja, det bestrider jag..
Det var Schimpanser..
Nämn någon information som jag lagt ut här, som varit felaktig. Istället för att försöka motbevisa mig, så börjar du alltid gråta över uteblivna källhänvisningar. Jag vet inte hur du är, men för mig, så har jag mycket kunskap som jag inte kan hänvisa till en speciell källa & normalt sett så gillar jag inte att länka på internet heller. Om du inte litar på en sak jag skriver, så försök då komma upp med en tillförlitlig källa som motbevisar det jag skrivit, svårare än så är det inte.
Det var det fetstilta jag åsyftade, det torde till och med du förstå.
Eller handlar det månne om homosexuella chimpanser?
Ang felaktigheter och floskler du skrivit?
Kör en sök på C-J så finner du det i de flesta av dina inlägg.
Och vad gäller källhänvisning kan jag som vid tidigare tillfälle rekommendera litteratur i alla dess former, jag är också kritisk till länkar på nätet såvida det inte står en vettig organisation bakom dem.
June 10, 2005
Fackamato wrote: Det spelar ingen roll var aids kommer ifrån, det har ingenting med att ge/ta blod o göra. Du, C-J... kanske bara vill ta emot blod ifrån vita? Då helst människor ifrån norden? Eller kanske bara ifrån din egen släkt.
Då risken ökar kraftigt att drabbas av någon form av virussjukdom (aids eller någon hepatitvariant) om man får en blodtransfusion av en homosexuell man, så skäms jag inte ett dugg över att säga att jag hellre får blod av en heterosexuell man/kvinna.
Om du vill spela rysk roulette (även om oddsen tveklöst är på din sida), så får du gärna göra det, men kalla mig inte för en idiot för att jag inte vill ta samma chans.
June 10, 2005
ilg@dd wrote: [quote=C-J...][quote=ilg@dd][quote=C-J...]HIV upptäcktes först i bergsgorillor (någonstans jag inte kan komma ihåg just nu), som uppenbarligen hade gått med det såpass länge, att det var både resistenta & immuna mot viruset.
Ja, det bestrider jag..
Det var Schimpanser..
Det var det fetstilta jag åsyftade, det torde till och med du förstå.
Eller handlar det månne om homosexuella chimpanser?
Ang felaktigheter och floskler du skrivit?
Kör en sök på C-J så finner du det i de flesta av dina inlägg.
Och vad gäller källhänvisning kan jag som vid tidigare tillfälle rekommendera litteratur i alla dess former, jag är också kritisk till länkar på nätet såvida det inte står en vettig organisation bakom dem.
Motbevisa mig istället för att gråta lille vän.
Hiv spreds på 70-talet genom främst homosexuella, intravenösa knarkare & prostituerade.
Common knowledge..
2 Guest(s)