August 11, 2005
Callister wrote: csm101:
Jag vill be om ursäkt för att jag är lite temperamentsfull. Det har varit mycket på gång här med både sjukhus, tjafs med posten och sedan ett daltande med komplett. Stress är något jag känner mig för ömtålig för just nu. 🙂
Lugnt.
Json_1: jo jag förstod att det var lite humor i det hela, men kunde bara inte hålla mig 😛
Skillnaden är följande: jag bjuder ut en tjej på mat, dans, helkväll och hoppas jag får lite rajtatajtan i skillnad mot om jag hade tagit pengarna en helkväll hade kostat, gett den till tjejen och på så sätt köpt mig samma sak.
Är ju en skillnad även om det du säger stämmer till viss del.
September 12, 2001
Jäkla amatörer!
Ni ska ge fanken i att bjuda tjejerna på drinkar och tjosan i klen förhoppning att få sig lite rajtantajtan efteråt.
Detta vet tjejerna om mer än väl och utnyttjar det till max om tillfället bjuds.
Gör som jag...en tjej med ett nästan tomt drinkglas gled upp brevid mig i baren en gång och började snacka om dittan och dattan.
Jag anade på en gång att det här var en drink*...* och på jäkelskap så frågade jag henne om hon ville ha något.
Då jag känner bartendern så bad jag honom slå upp ett glas vatten på ett kreativt sätt. När tjejen sedan märkte att det var vatten så... :)R
June 11, 2001
skiroy wrote: Jäkla amatörer!
Ni ska ge fanken i att bjuda tjejerna på drinkar och tjosan i klen förhoppning att få sig lite rajtantajtan efteråt.
Detta vet tjejerna om mer än väl och utnyttjar det till max om tillfället bjuds.Gör som jag...en tjej med ett nästan tomt drinkglas gled upp brevid mig i baren en gång och började snacka om dittan och dattan.
Jag anade på en gång att det här var en drink*...* och på jäkelskap så frågade jag henne om hon ville ha något.
Då jag känner bartendern så bad jag honom slå upp ett glas vatten på ett kreativt sätt. När tjejen sedan märkte att det var vatten så... :)R
Tycker jag får rätt bra valuta för tårtbiten och läsken jag serverade när jag fylde år (4 månader sedan februari).
September 12, 2001
Sebbe wrote: [quote=skiroy]Jäkla amatörer!
Detta vet tjejerna om mer än väl och utnyttjar det till max om tillfället bjuds.Gör som jag...en tjej med ett nästan tomt drinkglas gled upp brevid mig i baren en gång och började snacka om dittan och dattan.
Tycker jag får rätt bra valuta för tårtbiten och läsken jag serverade när jag fylde år (4 månader sedan februari).
Tja...det är ju en situation som är långt ifrån en bardisk som möjligt så du är diskad! 😉
Nu snackar vi bardisk och krog så det är något helt annat.
May 17, 2004
jag tycket helt det är helt okey att man rakt av utesluter en så LITEN grupp av befolkningen bara för att göra jobbet effektivare, tror knappast att det har att göra med att någon är just homosexuell den regeln finns utan snarare för att underlätta arbetet.
och ja, homosexuella MÄN som är SEXUELLT AKTIVA löper större risk att drabbas av könssjukdommar. så enkelt är det.
January 12, 2006
Män har större könsdrift än kvinnor, det är ett biologiskt faktum.
Precis som alla hannar av olika arter.
Homusexuella män har sex mycket mer ofta och mycket mer riskfylld sex än kvinnor.
T.ex. är det ju fortfarande vanligt att bögar snabbknullar i parker med totala främlingar (Ni har väl läst om George Michael?) fortfarande i dessa aidsmedvetna dagar.
Kommer det nya sexuellt överförbara sjukdomar (Aids blev ju medicinskt känt på 80-talet) så kan ni vara säkra att bögaran kommer drabbas först och smittspridningen kommer vara störst i deras led, iallafall i början.
Detta är antagligen känt sen urminnes tider och antagligen skälet till varför många religioner fördömmer homosexualitet så hårt.
/Utbildad biolog
I5, 8 Gb RAM, 750W Crucial, Win 8.
May 17, 2004
csm101 wrote: [quote=Vitamin-C] och ja, homosexuella MÄN som är SEXUELLT AKTIVA löper större risk att drabbas av könssjukdommar. så enkelt är det.
Alla sexuellt aktiva löper en risk att få könssjukdomar och HIV varken är eller klassas som en könssjukdom.
jag sa aldrig att hiv var en könssjukdom 🙂 Nu hittar jag heller inga källor som stödjer mitt utalande mer än från källor som antingen är vinklade eller refererar till gammalt material som i sin tur, säkert är vinklat.
Det vettiga enda jag hittade var att risken att drabbas av hiv är större bland homosexuella män då andelen homosexuella män med hiv är större och att på 80 talet så var det nästan uteslutande homosexuella män i sverige som drabbades av hiv. (källa på det senare Statens Folkhälsoinstitut)
De skriver där även i raporten om 'Homosexuellas hälsa och situation i samhället 2000-2002' (PDF) på sista sidan, första raden i första stycket, under rubriken 'Sexualitet hos män som har sex med män', att 'Män som har sex med män utgör cirka 40 procent av alla hivsmittade i Sverige.'.
nu finns altså även kvinnor som har sex med kvinnor och folk som har sex med det motsatta könet. Men andelen homosexuella män är ganska få i sverige jämfört med den sista gruppen.
Hur som hällst, jag kräver mer källor i tråden 😀
June 11, 2001
perzy wrote: Män har större könsdrift än kvinnor, det är ett biologiskt faktum.
Precis som alla hannar av olika arter.Homusexuella män har sex mycket mer ofta och mycket mer riskfylld sex än kvinnor.
T.ex. är det ju fortfarande vanligt att bögar snabbknullar i parker med totala främlingar (Ni har väl läst om George Michael?) fortfarande i dessa aidsmedvetna dagar.
Kommer det nya sexuellt överförbara sjukdomar (Aids blev ju medicinskt känt på 80-talet) så kan ni vara säkra att bögaran kommer drabbas först och smittspridningen kommer vara störst i deras led, iallafall i början.
Detta är antagligen känt sen urminnes tider och antagligen skälet till varför många religioner fördömmer homosexualitet så hårt.
/Utbildad biolog
🙄 😀 :bgrin: Det var den klenaste motiveringen jag hört på länge. Varför skulle bögar drabbas först? Vänder vi på situationen så måste den som smittas få det av någom som har sjukdommen. Denna måste i sin tur ha blivit smittad av någon som har sjukdommen osv i all oändlighet. Sjukdommen kan alltså inte inträffa för att man knullar hej vilt, den måste komma någon annan stans ifrån först. Då spelar det ingen roll om man är bög eller inte.
August 11, 2005
Vitamin C- Om du läser källan jag drog i några inlägg tidigare ser du varför homosexuella män löper större risk att få HIV vid sexuella kontakter.
Att män skulle ha större sexdrift är bara rena rama skitsnacket! Sexdrift är något högst personligt och inget som är bundet till nåt kön.
Det är bara som det redan sagt tidigare i tråden att vi får olika uppväxt, killar får visa sin sexualdrift, medan tjejer inte får det.
Att kvinnor inte visar sin sexdrift i lika hög utsträckning beror tex på att en tjej lätt får en horastämpel om hon råkar ha sex med för många. en killa får ingen sån stämpel.
Perzy, du komer med det dummaste jag hört på länge. Finns inget som säger att homosexuella män har mer sex och mer riskfylld sex än kvinnor. Att de är i riskzonen är enbart för att deras "sexakt" är på sådant sätt som gynnar optimal spridning av virustet.
Så även om en homon och heteron har sex lika ofta och med samma procentuella kondomanvändat så löper homon större risk för att bli smittade.
Som om heteron inte snabbknullar i parker 🙄
Du skriver att AIDS blev känt som en sjukdom bland homosexuella på 80-talet, men faktum är att det första fallet av AIDS egentligen skedde tidigare, bara det att man då inte visste vad det berodde på. Och ska man gå tillbaka ytterligare så finns det teorier att HIV härstammar från SIV (som fanns bland apor) som människorna blev smittade av efter att ha ätit köttet från dessa smittade apor. Men pga av riskerna för att smittas av viruset under sex är så olika så är det det som är förklaringen till varför många homosexuella har fått viruset i jämförelse med heterosexuella.
För att vara utbildad biolog så kommer du med mycket fördomar förklädda till fakta.
Edit. En käll (nån som efterfrågade det...)
May 17, 2004
ta det lugnt lite csm101 🙂 får intrycket av att du är lite irriterad
jag vet att homosexuella män har ökad changs(risk?) att drabbas pga den bräckliga baken vi nu har blivit givna är så bräcklig 😉
Delph1: och ingen har någonsin dött av AIDS heller? 😉
EDIT:
Fin källa du hade där förresten 🙂
November 27, 2003
Vitamin-C wrote: ta det lugnt lite csm101 🙂 får intrycket av att du är lite irriterad
jag vet att homosexuella män har ökad changs(risk?) att drabbas pga den bräckliga baken vi nu har blivit givna är så bräcklig 😉Delph1: och ingen har någonsin dött av AIDS heller? 😉
EDIT:
Nope, du dör inte av AIDS. Du dör av en förkylning, en infektion eller något liknande 😉
Min källa är Brock Biology of microorganisms, Principles of Molecular virology, etc. Lite svårt att länka till böcker 😉
//Andreas
August 11, 2005
Vitamin-C wrote: ta det lugnt lite csm101 🙂 får intrycket av att du är lite irriterad
jag vet att homosexuella män har ökad changs(risk?) att drabbas pga den bräckliga baken vi nu har blivit givna är så bräcklig 😉Delph1: och ingen har någonsin dött av AIDS heller? 😉
EDIT:
Vit-C: Jag blir irriterad på vissa saker som folk vill få genom som fakta (därmed inte sagt du eller nån annan, utan rent generellt). Och delph har rätt, inge dör av AIDS eller HIV, det är av följdsjukdomar man dör av. Det "enda" som händer vid HIV och AIDS är i princip att ditt immunförsvar bryts ner.
Delph1: jo, det är det "s":et i AIDS står för ja 😛
January 12, 2006
csm101 wrote: [quote=Vitamin-C]ta det lugnt lite csm101 🙂 får intrycket av att du är lite irriterad
EDIT:
Vit-C: Jag blir irriterad på vissa saker som folk vill få genom som fakta (därmed inte sagt du eller nån annan, utan rent generellt). Och delph har rätt, inge dör av AIDS eller HIV, det är av följdsjukdomar man dör av. Det "enda" som händer vid HIV och AIDS är i princip att ditt immunförsvar bryts ner.
Vad är ni för puckon? "Ingen dör av AIDS"...ni låter ju som Mabeki...så ni vill beskriva den EXAKTA dödsorsaken i varje AIDS-fall då?
Att män som grupp har större sexdrift är ju känt av minsta barn, och bara för att det är svårt att bevisa ett beteende så är det ju inte mindre sant.
I5, 8 Gb RAM, 750W Crucial, Win 8.
perzy wrote: [quote=csm101][quote=Vitamin-C]ta det lugnt lite csm101 🙂 får intrycket av att du är lite irriterad
EDIT:
Vad är ni för puckon? "Ingen dör av AIDS"...ni låter ju som Mabeki...så ni vill beskriva den EXAKTA dödsorsaken i varje AIDS-fall då?
Att män som grupp har större sexdrift är ju känt av minsta barn, och bara för att det är svårt att bevisa ett beteende så är det ju inte mindre sant.
Det där ställer jag mej ytterst tveksam till, måhända att det var så förr om åren.. Reserverar mej angående de yngre åldrarna, typ 15-25 år.
Sen bör du nog se över ditt vokabulär, pucko är ingen trevlig benämning vid tilltal.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
perzy wrote: Vad är ni för puckon? "Ingen dör av AIDS"...ni låter ju som Mabeki...så ni vill beskriva den EXAKTA dödsorsaken i varje AIDS-fall då?
Lägg ner alla fula ord.
AIDS är ett syndrom, ett tillstånd som innebär att man mer eller mindre saknar ett fungerande immunförsvar. Det är alltså inte dödligt i sig. Däremot innebär det att du extremt lätt blir sjuk och dör av minsta lilla infektion. Du som är biolog borde väl veta det tycker man ...
//Andreas
October 16, 2004
CoLiC wrote: Jag satt och såg på nyheterna igår och såg inslaget om blodgivare där dom sa att "En kvinna vars manlige partner någon gång haft sex med en annan man inte får ge blod". Det fick mig att tänka på anledningen bakom.
Vad är det eg som gör att homosexuella förknippas med HIV, varför skulle fler homosexuella än heterosexuella ha det, och varför skulle det vara enklare överfört från man till man än från man till kvinna eller tvärtom? Har det medicinska förklaringar eller är det pga att homosexuella inte använder kondom i samma utsträckning som hetereosexuella vid samlag?
Det konspireras ju om att HIV skulle vara designat speciellt för att utrota homosexuella, men jag har aldrig tänkt vidare på hur det isf skulle vara gjort för att rikta sig till dem.
Delph1? Du borde kunna det här om jag minns alla biologiska inlägg du skrivit rätt!
Det finns tydligen fler som funderar på det där:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....8;a=675949
2 Guest(s)