July 27, 2002
http://www.expressen.se/index......p?a=220589
Starka bilder!
Jag har inte läst igenom än, satt o åt här och har inte lust att äta samtidigt som jag läser. 😕
April 2, 2004
January 5, 2002
whak wrote: Sådär skulle Hitler också ha sagt, idag finns det operationer så jag tror att hon kommer se skapligt mycket bättre ut om ett par år.
Att anklaga alla man inte håller med för att sympatisera med Hitler är så förlegat, så ta och lägg ner det. Säg istället att "sådär skulle en person med medkänsla också ha sagt". Varför ska hon tvingas att leva och plågas?
September 23, 2004
Nomic wrote: [quote=snyde]Varför tog inte föräldrarna och dödade henne? Fy fan för att vara sån där.
tycker jag meD! likadant med alla som har allvarliga grava störningar...kostar pengar och hemskt för dom o sticka ut så REJÄLt bara....
så ni tycker att man borde döda alla med "grava störningar", det är ju rätt idiotiskt tankesätt.. sen att det kostar pengar ska fan inte spela nån roll.
January 17, 2002
Captain_Anarchy wrote: [quote=Nomic][quote=snyde]Varför tog inte föräldrarna och dödade henne? Fy fan för att vara sån där.
tycker jag meD! likadant med alla som har allvarliga grava störningar...kostar pengar och hemskt för dom o sticka ut så REJÄLt bara....
så ni tycker att man borde döda alla med "grava störningar", det är ju rätt idiotiskt tankesätt.. sen att det kostar pengar ska fan inte spela nån roll.
Saken är ju att de inte har nån glädje av livet, men förslaget att avliva vid födsel var ju lite väl magstark. Alla har en rätt att leva.
Och bara för att det ser ut som en människa behöver det inte vara en människa innuti, där kunde det lika gärna vara en hasselmus.
Jag har en delad syn på den här frågan
CoLiC wrote: [quote=fastbullit]jag är lite inne på snyde's spår, ett liv kanske inte är värt att rädda om det är ett liv för bara smärta och hemskheter...
Hmm, ja, tror jag får lov att gå ner för det spåret också
Vart ska gränsen för vilka som ska leva sättas då??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 23, 2004
CoLiC wrote: [quote=fastbullit]jag är lite inne på snyde's spår, ett liv kanske inte är värt att rädda om det är ett liv för bara smärta och hemskheter...
Hmm, ja, tror jag får lov att gå ner för det spåret också
ja det är nog inte så lätt att leva ett "normalt" liv när man ser ut sådär speciellt inte som världen är idag.. sen på Nomic's inlägg så lät det som att man skulle döda alla som var handikappade i stort sett, på vissa kanske det är enda bra utvägen, men ALLA som Nomic sa - det va bara idiotiskt!
January 17, 2002
För att klargöra mig lite
Då något som ser ut som en människa men inte uppvisar några som helst mänskliga egenskaper kommer till liv bör man tänka över om man verkligen ska låta det leva, just därför att det bara är ett paket (Eller en hasselmus).
Vill föräldrarna ha kvar en grönsak så är det väl upp till dem. Men jag tycker inte att man ska kunna kalla det för en människa. Det är inte utseendet utan våra egenskaper som gör oss till människor.
Grava missbildningar som inte påverkar en människas intellekt men dennes sociala framtid och framtida välbefinnande borde nog också tas under övervägning vid födsel, om båda föräldrarna inte vill ha kvar sitt barn så tycker jag att man borde kunna erbjuda dödshjälp. Det vore skonsammast i det läget då barnet efter att ha blivit övergivet inte har någon framtid överhuvudtaget. Hade det mot förmodan fått en fosterfamilj hade fortfarande missbildningen kvarstått, och allt vad den medför i livet.
Den som kallar mig Hitlersympatisör kommer att befinna sig på botten av närmaste sjö för att mata fiskarna innom en vecka.
November 29, 2003
Jo, men Hitler ville ju ha ihjäl dem som det var "fel" på.
Det lät på dig som att du ville att hon skulle dö för att det var fel på henne.
Förlåt men jag kanske missuppfattade dig där, var inte meningen.
snyde wrote:
Att anklaga alla man inte håller med för att sympatisera med Hitler är så förlegat, så ta och lägg ner det. Säg istället att "sådär skulle en person med medkänsla också ha sagt". Varför ska hon tvingas att leva och plågas?
2 Guest(s)