January 5, 2002
obelix wrote: Mobbningen är den samma, den kan åstakomma samma resultat och känslor.
Nej, den är inte densamma. Är man fet så blir man inte per automatik mobbad, vilket man blir om man har ett vanställt ansikte. Dessutom blir man med största sannolikhet "mobbad" för det hela sitt liv, vilket man definitivt inte blir på grund av fläskighet.
January 12, 2004
snyde wrote: [quote=obelix]Mobbningen är den samma, den kan åstakomma samma resultat och känslor.
Nej, den är inte densamma. Är man fet så blir man inte per automatik mobbad, vilket man blir om man har ett vanställt ansikte. Dessutom blir man med största sannolikhet "mobbad" för det hela sitt liv, vilket man definitivt inte blir på grund av fläskighet.
Alla med ett vanställt ansikte blir inte mobbade.
December 15, 2003
Stackars flicka, men hon har ju trots allt en enorm tur att ha en familj som verkar innerligen älska henne och bo i ett land med de resurser som behövs för att medicinsk kunna "rätta till" problemet.
Tyvärr är det inte så överallt, jag vetefasen om jag hade kunna vara så stark och ändå kunna älska mitt barn om jag hade en som föddes så.(och den svenska sjukvården vet man ju det kan vara lite problem med 😉 )
January 12, 2004
sumprumpa wrote: Är också inne på snydes spår... Men i framtiden kanske man kan återställa hon till lite normalare utseende?
Japp, dom kan inte gå in och göra spesiellt mycket nu läkarna.
Hon måste växa klart innan dom kan göra några större ingrepp till att återskapa hennes ansikte.
August 7, 2001
jag kan bara säga fyfan vilka bra föräldrar!
jag har ett kontorsjobb där jag håller på med kortidsavlösning för utvecklingsstörda och handikappade och det största problemet vi har är föräldrarna som i många fall vill hålla sina barn hemma för att många av föräldrarna skäms över barnen.
vi arbetar med både vagt och gravt utvecklingsstörda och både vaga och grava har stor glädje till livet förutom i några enstaka fall och i dom enstaka fallen så syns det knappt på dom att dom är utvecklingsstörda och det är pågrund av depressioner dom inte har glädje av livet.
"grönsaker" som ni kallar det existerar inte, dom kan kommunicera!
min flickväns syster jobbar på ett hem där en bara ligger i en säng och gör blåsliknande ljud men han kan kommunicera och har egen talan.
Många här verkar inte ha någon aning om hur en utvecklingsstörds persons liv ser ut och antyder på hur lite värd en utvecklingsstörd är... dom har ett liv.
Dom är lika mycket värda som er.
men jag är emot att människor med grava skador som är ärftliga ska få göra barn men då menar jag att ska vara grava skador då.
November 27, 2002
dree wrote: jag kan bara säga fyfan vilka bra föräldrar!
jag har ett kontorsjobb där jag håller på med kortidsavlösning för utvecklingsstörda och handikappade och det största problemet vi har är föräldrarna som i många fall vill hålla sina barn hemma för att många av föräldrarna skäms över barnen.vi arbetar med både vagt och gravt utvecklingsstörda och både vaga och grava har stor glädje till livet förutom i några enstaka fall och i dom enstaka fallen så syns det knappt på dom att dom är utvecklingsstörda och det är pågrund av depressioner dom inte har glädje av livet.
"grönsaker" som ni kallar det existerar inte, dom kan kommunicera!min flickväns syster jobbar på ett hem där en bara ligger i en säng och gör blåsliknande ljud men han kan kommunicera och har egen talan.
Många här verkar inte ha någon aning om hur en utvecklingsstörds persons liv ser ut och antyder på hur lite värd en utvecklingsstörd är... dom har ett liv.
Dom är lika mycket värda som er.men jag är emot att människor med grava skador som är ärftliga ska få göra barn men då menar jag att ska vara grava skador då.
bra sagt!
January 4, 2001
Föds man med ett så missbildat ansikte så lär man sig förmodligen att leva med det och hitta andra nöjjen i livet. Att säga att man ska döda personen för att vara snäll tycker jag låter helt befängt.
Läs istället vad Peter@20Ghz skrev, där har ni en vettig synvinkel på situationen.
August 20, 2001
Tankarna går ju direkt till den stackars flickan och att hon visst ska få leva.
Men man måste tänka på föräldrarna också. Föräldrarna måste vara starka nog att kunna hantera situationen. Om de bestämmer sig för att behålla barnet av barmhärtighet men ändå inte låter barnet gå ut ur huset, så får ju barnet inte en "normal" uppväxt ändå.
Människor som vill lägga ner tid på att ta hand om utvecklingsstörda eller andra sjuka barn ska ha en eloge. Jag skulle själv aldrig klara av det. Vet inte alls vad jag skulle gjort om jag fått reda på att mitt barn skulle föddas med så svåra "fel".
Ser man det med tanke på samhällets så kostar utvecklingsstörda/svårt sjuka människor mycket (både i pengar & tid). Och jag tror att längre fram i tiden (med tanke på hur folkmängden på jorden ökar) så kommer det bli ett slags "starkast överlever"-syndrom. Det är en hemsk tanke men det är förmodligen inte långt dit.
Den här killen torde blitt tagen av daga redan vid födseln han eller??
[Image Can Not Be Found]
*Edit*
Lite om "grönsaken": http://en.wikipedia.org/wiki/S.....en_Hawking
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
CoLiC wrote: [quote=ilg@dd]Den här killen torde blitt tagen av daga redan vid födseln han eller??
[Image Can Not Be Found]
Nej det hade han inte, han blev sådär runt 25-30 års åldern, han var normal fram tills dess.
Oki, såg att han blev så vid 21..
Men en retroaktiv abort kanske skulle sitta fint??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 17, 2002
ilg@dd wrote:
*Edit*
Lite om "grönsaken": http://en.wikipedia.org/wiki/S.....en_Hawking
Dessutom, han där är väl allt annat än en grönsak... Jag tror den "Grönsaken" skulle piska var och en här i vilket intellektuellt test som helst.
2 Guest(s)