November 27, 2002
CoLiC wrote: [quote=dree][quote=CoLiC]Jag tar eran tystnad som ett bevis på att ni inte finner nya sätt att smäda mig.
du kommer inte ge dig och vi kommer inte ge oss så dom flesta tycker nog att det är lika bra att ge upp.
Jag ville endast höra Zunks förklaring av sitt påstånde
du påstår att vi som står på den goda sidan inte tänker längre än näsan, jag påstår att ni på den onda sidan knappt låter tanken födas, å sen snabbt spyr ur den ur munnen 😉
men som folk tidigare sagt, its a no win situation...
July 3, 2003
obelix wrote: [quote=Spindel]Förstår inte varför vissa är emot dödshjälp. Hade jag sett ut som den lille flickan hade jag garanterat velat bli avlivad, hade ni inte gjort det hade jag dödat er 😛 Handlar inte om själva utseendet, utan att det för med sig så mycket lidande att se ut sådär i dagens samhälle.
Sedan, de flesta verkar ju vara emot dödshjälp, men vissa människor har hur lätt som helst att döda en skadad hund eller liknande för att den ska bli av med lidandet. Så varför vara så snabba på att döda ett lidande djur och inte en lidande människa?
Du underskattar viljan att leva, den är starkare än vad man kan tro.
Är säkert olika för person till person. Jag vill leva nu, men hade jag fått välja att se ut som den flickan eller dö så hade jag valt att dö.
På något sätt känns det skönare att slippa lida än att leva och lida.
January 12, 2004
Spindel wrote: [quote=obelix][quote=Spindel]Förstår inte varför vissa är emot dödshjälp. Hade jag sett ut som den lille flickan hade jag garanterat velat bli avlivad, hade ni inte gjort det hade jag dödat er 😛 Handlar inte om själva utseendet, utan att det för med sig så mycket lidande att se ut sådär i dagens samhälle.
Sedan, de flesta verkar ju vara emot dödshjälp, men vissa människor har hur lätt som helst att döda en skadad hund eller liknande för att den ska bli av med lidandet. Så varför vara så snabba på att döda ett lidande djur och inte en lidande människa?
Är säkert olika för person till person. Jag vill leva nu, men hade jag fått välja att se ut som den flickan eller dö så hade jag valt att dö.
Det kan du inte veta.
Ta tex killen som skulle ta sitt eget liv.
Han satte hagelbössan under hakan och tröck av.
Han missade genom att han överlevde, men han lyckade skjuta bort stört sett hela underkäken, en bit av överkäken och lite av näsan.
Han ser rent ut sagt förjävlig ut i ansiktet, men han var lycklig och mådde bättre än någonsin.
April 10, 2003
obelix wrote: [quote=Spindel][quote=obelix][quote=Spindel]Förstår inte varför vissa är emot dödshjälp. Hade jag sett ut som den lille flickan hade jag garanterat velat bli avlivad, hade ni inte gjort det hade jag dödat er 😛 Handlar inte om själva utseendet, utan att det för med sig så mycket lidande att se ut sådär i dagens samhälle.
Det kan du inte veta.
Ta tex killen som skulle ta sitt eget liv.
Han satte hagelbössan under hakan och tröck av.
Han missade genom att han överlevde, men han lyckade skjuta bort stört sett hela underkäken, en bit av överkäken och lite av näsan.
Han ser rent ut sagt förjävlig ut i ansiktet, men han var lycklig och mådde bättre än någonsin.
Ok? Hur fan misslyckas man med att ta självmord med en hagelbössa mot skallen?
Tänkte på det du sa och kom och tänka på dom som inte kan leva ett lyckligt liv utan att stympa sig själva.
4 Guest(s)