July 9, 2006
köpte en fult fungerande honda cr 500cc -87 för 500 kr:D:D billigt? 😛 vad tror ni man får om man säljer den lite små sliten typ kåperna å ena kylaren läker annars så funkar den fint trimsystem på å allt:D han som ja köpte behöövde pengar så han kunde komma å supa me mig hahaha:D
January 13, 2003
Mean Machine wrote: Fixar du till den till körbart skick så närmare 10k. Finns inte speciellt många CR500 kvar, men det finns gott om idioter som är sugen på att köra såna, däribland jag. Kanske inte en av 87 års modell, men ändå. 🙂
500cc 2takt, självmordsmaskin.
Jag har knappt kört men när varvet kommer i 4:an och 5:an på min cr250 känner man sig inte så stor längre, 500cc lär vara rätt mycket värre. 😀
February 12, 2003
beta wrote: 500cc 2takt, självmordsmaskin.
Jag har knappt kört men när varvet kommer i 4:an och 5:an på min cr250 känner man sig inte så stor längre, 500cc lär vara rätt mycket värre. 😀
Din CR var typ jättegammal, va? 🙂
Kan säga att min YZ250 ('96 :/) går rätt fint, men jag är inte direkt rädd för att varva på fyran och femman, för det ska ju gå fort. Fick förresten till ett framhjulslyft nerför ett krön på femman häromdagen, då var man inte kaxig. 😛
January 13, 2003
Mean Machine wrote: [quote=beta]500cc 2takt, självmordsmaskin.
Jag har knappt kört men när varvet kommer i 4:an och 5:an på min cr250 känner man sig inte så stor längre, 500cc lär vara rätt mycket värre. 😀
Din CR var typ jättegammal, va? 🙂
Kan säga att min YZ250 ('96 :/) går rätt fint, men jag är inte direkt rädd för att varva på fyran och femman, för det ska ju gå fort. Fick förresten till ett framhjulslyft nerför ett krön på femman häromdagen, då var man inte kaxig. 😛
82:a, det var då honda gjorde sina starkaste maskiner. Har förståt att en gammal 80-talare tydligen ska vara starkare och piggare än de som de släppte runt 97 när de kom med aluminiumram. Fast den är ju så klart inte lika lättkörd, stor och klumpig sak.
February 12, 2003
Tvivlar rätt starkt på att de gjort klenare motorer sen dess, om jag ska vara ärlig...
Själv är jag rätt sugen på den här: http://www.servicehonda.com/cr.....0af05.html
500cc 2t i ny ram. 🙂
September 12, 2001
Själv skulle jag inte har något emot denna.
July 9, 2006
tror de e 87 .. 76 hk i motorn orginal har trim system + drevat fyfan va den går våga inte testa mer en 3ans växel .. med orginal så vågar ja maxa men då lyfter den i alla växlar å går som fan men med trimmet fyfan man ligger ju på rygg i alla växlar hur fort man enn kör så kan man få upp den på bakhjulet
lite bilder på den .
http://www.lunarstorm.se/chris.....galleri/29
http://www.lunarstorm.se/chris.....galleri/27
http://www.lunarstorm.se/chris.....galleri/23
[/url]
July 9, 2006
På tal om grymma 2-taktare..
[Image Can Not Be Found]
Kawasaki Mach III 750cc.. Sån skulle jag vilja ha..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 9, 2006
Delph1 wrote: [quote=ilg@dd]På tal om grymma 2-taktare..
[Image Can Not Be Found] Kawasaki Mach III 750cc.. Sån skulle jag vilja ha..
Det sitter en som haft tre stycken sådana här bredvid; 69, 70 & 72 😉
Vita 69:an är visst snyggast av dom 😉
//Andreas
Smaken är som baken, själv tycker jag att just den blåa är snyggast.. Fast den röda är inte fy skam heller.
Hur som haver är det en sjuhelsickes härlig cykel, det har gått några sådana här i trakterna genom åren. Smått oroligt att provköra den för en vanlig dödlig som jag.
😎
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)