September 19, 2001
Har varit planerat länge nu att jag ska rostlaga och hellackera min Honda CRX -89, som får en prislapp på ca 12000-14000kr, köpte bilen för 2 år sen ett halvår innan jag hade körkört för 22000... nu när det börjar komma till kritan ställer jag mig frågan om det är värt besväret och pengarna..
Så jag undrar om det är någon som har/känner någon som har en Mazda 323F och vet om det är att byta upp sig att byta till en sån?
börjar också bli trött på att bara kunna åka 2 pers...
September 2, 2001
Mazda 323F är inget jättesensationell bil, men är en helt ok ungdomsbil/förstabil...
dock är den ett mycket bättre val än en CRX, som är kända för att rosta och har icke innovativ teknik... dvs rätt så komplicerad motor för en så pass liten och billig bil...
Säkerheten är mycket bättre i 323:an än CRX:en, även om du inte kan jämföra den med nyare årsmodeller i den storleksklassen...
Jag har en billig bil till dig om du är ute efter det... kanske inte världens fräckaste, men en Toyota Corolla 88:a i perfekt skick, nya däck, ny ljuddämpare och besiktigad tom januari 2003... det är en bil som är riktigt bra om man har ont om cash... billig att laga, de väldigt få gånger den strular... faktiskt den bil som har högst betyg hos Svensk Bilprovning...
17 000:- (med hyfsad stereo och feta högtalare)
1 Guest(s)