August 11, 2005
Delph1 wrote: [quote=Kriller][quote=csm101] angående att man skiter ner sig beror på att man tappar kontrollen över den exterrna analsfinktern (som är viljestyrd) och den inre som ärautonomt styrd av csn släpper också.
har man då skit i colon descendence, colon sigmoideum rectum eller analkanalen så finns det risk att det kan ta sig ut.
Alltså, domdär j**la CSN, skall alltid vara med och styra!
:)R
Jag tror csm menar CNS 😉
//Andreas
*suck*
ursäkta mig, klart jag menade cns...
har dugga imorgon och övermorgon så har suttit o pluggat tills nu därför det är rörigt i hjärnan för tillfället...
men det var ändå inte så fel, csn styr ju skiten... 😛
Edit: borde förklara mig lite mer känns det som: csn styr skiten, varför? CSN ger bidrag till nästan alla studerande. med detta inhandlas födoämnen och födoämnena förtärs och resulterar i chyme som i sin tur resulterar i bajs.
utan csn = ingen bajs :
August 14, 2006
Kan man veta det här med säkerhet... står test personer på vågen och dör, håller kanske nån så hård koll på sin diet lr är det bara en myt? 😛
Hursomhelst är 21gram inte mycket vikt.
Beror troligtvis på något mycket obetydligt i kroppen som händer.
Kanske det sker en kemisk reaktion nånstans i kroppen när cellerna ger upp, som förvandlar 21g materia till gas ... 🙄
Att tro att själen försvinner är iaf lite långsökt, enligt mej. 😉
October 11, 2006
Alexand3r wrote: Kan man veta det här med säkerhet... står test personer på vågen och dör, håller kanske nån så hård koll på sin diet lr är det bara en myt? 😛
Hursomhelst är 21gram inte mycket vikt.
Beror troligtvis på något mycket obetydligt i kroppen som händer.
Kanske det sker en kemisk reaktion nånstans i kroppen när cellerna ger upp, som förvandlar 21g materia till gas ... 🙄Att tro att själen försvinner är iaf lite långsökt, enligt mej. 😉
Du är nog inte en religiös fanatiker.
August 2, 2001
Wikipedia är din vän.
The title of the movie comes from the work of Dr. Duncan MacDougall, who in the early 1900s sought to measure the weight purportedly lost by a human body when the soul departed the body upon death. MacDougall weighed dying patients in an attempt to prove that the soul was material and measurable. These experiments are widely considered to have had little if any scientific merit, and although MacDougall's results varied considerably from 21 grams, for some people this figure has become synonymous with the measure of a soul's mass.
May 19, 2004
csm101 wrote: Edit: borde förklara mig lite mer känns det som: csn styr skiten, varför? CSN ger bidrag till nästan alla studerande. med detta inhandlas födoämnen och födoämnena förtärs och resulterar i chyme som i sin tur resulterar i bajs.
Jag tänkte mest på att bidraget var så lågt så man får äta budgetmat 🙂 och på så vis bli lite dålig i magen 😛
February 21, 2003
http://en.wikipedia.org/wiki/D.....MacDougall
In the end however, his practices were considered fallible due to shakey methods and small sample size.
MacDougall also poisoned 15 dogs in order to prove they had no soul.
snubben var ett retard med morbid fascination...
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
November 18, 2003
Om en normalviktig som dör och förlorar 21 gram så borde en som är väldigt överviktig förlora mycket mer om man nu tror det kan vara kemiskt lr liknande.. men sen så kan man fundera på om en själ kan vara över viktig eller att alla själar väger lika mycket oavsett hur mycket man vägde osm död;P
February 17, 2004
Callister wrote: Det kan vara vad som helst. Kroppen kan vara kemiskt inställd på att lägga en fis i dödsskedet så vikten förändras.
Knappast alla. Tänk på att alla inte är lika rädda för att dö som tex de grövre syndarna. Moder Theresa var säkert inte lika skraj som tex Jim Morisson när han tog livet av sig.
/Dani
April 20, 2002
Callister wrote: Fis är svaret!
Sedan jag läste vetenskapsboken om Arthur Dent har jag trott att svaret var 42, precis som Delph1 O_o
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
August 2, 2001
HELIX wrote: [quote=Callister]Fis är svaret!
Borde man inte bli tyngre då iom att metan är lättare än luft, för det är det väl ändå?
Det har du iof rätt i. Kollade upp det också efterssom jag precis skaffat mig en affich med periodiska systemet. 1 mol metan väger 16g medan 1 mol luft (blanding av främst syre, kväve och argon) väger 29g.
Nya teorier tack!
5 Guest(s)