Höstens tv säsong|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Höstens tv säsong
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1070852
August 22, 2006 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=macrus]Nä, men du skrev det.

Lost är lite populärare än dessa serier du räknar upp. Mjo har varit med om att många serier läggs ner som jag följt, det är lite synd. Speciellt när dom bara slutar. 🙁

Nej, jag skrev att Lost kommer läggas ner när tittarsiffrorna sviker.
Och det tvivlar jag inte en sekund på.

Det behöver inte bli så. De kan mycket väl hålla igång 8 säsonger med mkt tittare och ha avslutat serien själva.

Kilroy
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 88
1070865
August 22, 2006 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Json_81][quote=macrus]Nä, men du skrev det.

Lost är lite populärare än dessa serier du räknar upp. Mjo har varit med om att många serier läggs ner som jag följt, det är lite synd. Speciellt när dom bara slutar. 🙁

Det behöver inte bli så. De kan mycket väl hålla igång 8 säsonger med mkt tittare och ha avslutat serien själva.

Ja, men det är inte vad han säger.

Han säger att om tittarsiffrorna sviker så kommer den läggas ner illa kvikt.

Fast nu är iofs ABC rätt schyssta av sig har jag för mig, dom är inte Fox direkt iaf...

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1070868
August 22, 2006 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Kilroy wrote: [quote=Callister][quote=Json_81][quote=macrus]Nä, men du skrev det.

Ja, men det är inte vad han säger.

Han säger att om tittarsiffrorna sviker så kommer den läggas ner illa kvikt.

Fast nu är iofs ABC rätt schyssta av sig har jag för mig, dom är inte Fox direkt iaf...

Jag tror inte de avslutar serien förrän tittarsiffrorna sjunker. Om inte skådespelarna sviker då dvs.

Kilroy
Siktar mot toppen
Medlem
1070899
August 22, 2006 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Jag tror inte de avslutar serien förrän tittarsiffrorna sjunker. Om inte skådespelarna sviker då dvs.

Jag tror och hoppas du har fel, tänker arkiv-x, brrrr...

Kilroy
Siktar mot toppen
Medlem
1071520
August 24, 2006 - 11:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns det några som följer Mythbusters här?

Oj vad roligt det är! 🙂

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1071521
August 24, 2006 - 11:15 pm
sp_Permalink sp_Print

the_C@t wrote: [quote=Kilroy][quote=the_C@t]Bah.. Spoilervarning på denna.

För vad?

För första posten. Prison Break-snacket.

Jo det var ju verkligen "mycke" snack där
laugh

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
1071577
August 25, 2006 - 7:40 am
sp_Permalink sp_Print

En intressant sak med moderna serier är att det inte ens verkar finnas någon intention att avsluta dem. Hela idén verkar vara att krama all livsgnista ur dem, hur jäkla krystat det än må bli. Det är bara att inse, kapitalet styr för mycket av kulturskapandet i USA.
Jämför man brittiska serier med amerikanska, så kan man se två stora skillnader. De brittiska har mindre pengar till produktionen, men oftast bättre huvudstory.
Samtidigt har britterna oftast klass och smak nog att avsluta skiten innan de mest patetiskt dåliga avsnitten dyker upp.....
Egentligen tycker jag det är väldigt tragiskt, då många serier som har kommit från USA de sista 10 åren har haft lite större orginalitet än tidigare, t.ex. Lost. Dock så verkar det vara totalt omöjligt för dem att inse att kan vara av godo att sätta upp ett "målsnöre" från början, och sen hålla sig till det. Fasen, 24 var bland det mest irriterande jag har varit med om. Säsong 2?!? Hur fan kan man göra något så in i helvete korkat för idén. Helt plötsligt försvann hela glädjen med serien. Jag slutade kolla på första säsongen mitt i, då jag fick höra att säsong 2 hade börjat i USA......

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1071657
August 25, 2006 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: En intressant sak med moderna serier är att det inte ens verkar finnas någon intention att avsluta dem. Hela idén verkar vara att krama all livsgnista ur dem, hur jäkla krystat det än må bli. Det är bara att inse, kapitalet styr för mycket av kulturskapandet i USA.
Jämför man brittiska serier med amerikanska, så kan man se två stora skillnader. De brittiska har mindre pengar till produktionen, men oftast bättre huvudstory.
Samtidigt har britterna oftast klass och smak nog att avsluta skiten innan de mest patetiskt dåliga avsnitten dyker upp.....
Egentligen tycker jag det är väldigt tragiskt, då många serier som har kommit från USA de sista 10 åren har haft lite större orginalitet än tidigare, t.ex. Lost. Dock så verkar det vara totalt omöjligt för dem att inse att kan vara av godo att sätta upp ett "målsnöre" från början, och sen hålla sig till det. Fasen, 24 var bland det mest irriterande jag har varit med om. Säsong 2?!? Hur fan kan man göra något så in i h*****e korkat för idén. Helt plötsligt försvann hela glädjen med serien. Jag slutade kolla på första säsongen mitt i, då jag fick höra att säsong 2 hade börjat i USA......

Jag tror inte att alla är lika melankoliska som dig på den punkten. Jag tycker att det är underhållande att kolla en serie som är utdragen; jag är lättroad helt enkelt. Gillar man inte det så får man väl helt enkelt låta bli. Det går faktiskt att ta reda på vilka planer det finns för serier. Exempelvis Sleeping Cell gjorde de tolv avsnitt, inga mer.

Jag förutsätter också att du menar serier med rullande handling som lost. Ett tips kan vara att kolla serier som supernatural där det avslutas en "handling" varje avsnitt, ungefär som CSI. Men det kanske inte heller duger? 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1071663
August 25, 2006 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: En intressant sak med moderna serier är att det inte ens verkar finnas någon intention att avsluta dem. Hela idén verkar vara att krama all livsgnista ur dem, hur jäkla krystat det än må bli. Det är bara att inse, kapitalet styr för mycket av kulturskapandet i USA.
Egentligen tycker jag det är väldigt tragiskt, då många serier som har kommit från USA de sista 10 åren har haft lite större orginalitet än tidigare, t.ex. Lost. Dock så verkar det vara totalt omöjligt för dem att inse att kan vara av godo att sätta upp ett "målsnöre" från början, och sen hålla sig till det. Fasen, 24 var bland det mest irriterande jag har varit med om. Säsong 2?!? Hur fan kan man göra något så in i h*****e korkat för idén. Helt plötsligt försvann hela glädjen med serien. Jag slutade kolla på första säsongen mitt i, då jag fick höra att säsong 2 hade börjat i USA......

Ja, Dead Like Me är väl ett suveränt exempel på en sådan serie. Helt underbar svart och intelligent humor, men den fick bara två säsonger ...

http://www.deadlikeme.tv/
http://www.imdb.com/title/tt0348913/

//Andreas

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1071675
August 25, 2006 - 1:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Nää, TV suger i allmänhet. Family Guy och American Dad om något, men de kör ju samma avsnitt om och om igen på sexan...
EDIT: Beavis & Butthead på VH1 vardagskvällar halv elva också. Old, but good. 😉

the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
1071719
August 25, 2006 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=the_C@t][quote=Kilroy][quote=the_C@t]Bah.. Spoilervarning på denna.

För vad?

För första posten. Prison Break-snacket.

Jo det var ju verkligen "mycke" snack där
laugh

Nej, verkligen inte, men om du tänker lite, så kanske du fattar att det som sas säger ganska mycket.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1071733
August 25, 2006 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Deadwood... :hb:

Kilroy
Siktar mot toppen
Medlem
1071737
August 25, 2006 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

the_C@t wrote: Nej, verkligen inte, men om du tänker lite, så kanske du fattar att det som sas säger ganska mycket.

Förlåt, men jag trodde alla här var datornördar nog att ladda hem skiten... 🙂

the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
1071794
August 25, 2006 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Kilroy wrote: [quote=the_C@t]Nej, verkligen inte, men om du tänker lite, så kanske du fattar att det som sas säger ganska mycket.

NEJ! DET ÄR ILLEGALT! :O

Kilroy
Siktar mot toppen
Medlem
1071826
August 25, 2006 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

the_C@t wrote: [quote=Kilroy][quote=the_C@t]Nej, verkligen inte, men om du tänker lite, så kanske du fattar att det som sas säger ganska mycket.

NEJ! DET ÄR ILLEGALT! :O

Det finns massor med lagliga nedladdningstjänster nu för tiden... 🙂

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1071860
August 26, 2006 - 4:05 am
sp_Permalink sp_Print

TV-serier är väl fortfarande en gråzon?

Rent teoretiskt, säg att jag har en polare i USA. Då får väl han spela in program på TV och ge till mig?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1071864
August 26, 2006 - 6:47 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote:

Jag tror att de flesta som skriver i den här tråden skaffar avsnitten via sådant som vi inte talar om på NH 🙂

Jo det må hända. Men själv har jag bättre saker för mig än att hålla på och kolla på massa serier.

Kilroy
Siktar mot toppen
Medlem
1071886
August 26, 2006 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: TV-serier är väl fortfarande en gråzon?

Rent teoretiskt, säg att jag har en polare i USA. Då får väl han spela in program på TV och ge till mig?

Ja, och dessutom så finns det som sagt tjänster där man kan köpa avsnitt från USA strax efter att dom sänts.

Sanca
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 308
1071887
August 26, 2006 - 9:07 am
sp_Permalink sp_Print

Följer AMA Motocross Nationals och Supercross serien fast dom kör ju hela sommaren. Fast det kan man ju inte se på normalt i svensk tv.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1071892
August 26, 2006 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Kilroy wrote: [quote=Json_81]TV-serier är väl fortfarande en gråzon?

Ja, och dessutom så finns det som sagt tjänster där man kan köpa avsnitt från USA strax efter att dom sänts.

Men de är väl bara öppna för amerikaner?

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 330
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL