July 27, 2002
Json_81 wrote: [quote=macrus]Nä, men du skrev det.
Lost är lite populärare än dessa serier du räknar upp. Mjo har varit med om att många serier läggs ner som jag följt, det är lite synd. Speciellt när dom bara slutar. 🙁
Nej, jag skrev att Lost kommer läggas ner när tittarsiffrorna sviker.
Och det tvivlar jag inte en sekund på.
Det behöver inte bli så. De kan mycket väl hålla igång 8 säsonger med mkt tittare och ha avslutat serien själva.
May 2, 2005
Callister wrote: [quote=Json_81][quote=macrus]Nä, men du skrev det.
Lost är lite populärare än dessa serier du räknar upp. Mjo har varit med om att många serier läggs ner som jag följt, det är lite synd. Speciellt när dom bara slutar. 🙁
Det behöver inte bli så. De kan mycket väl hålla igång 8 säsonger med mkt tittare och ha avslutat serien själva.
Ja, men det är inte vad han säger.
Han säger att om tittarsiffrorna sviker så kommer den läggas ner illa kvikt.
Fast nu är iofs ABC rätt schyssta av sig har jag för mig, dom är inte Fox direkt iaf...
November 22, 2001
Kilroy wrote: [quote=Callister][quote=Json_81][quote=macrus]Nä, men du skrev det.
Ja, men det är inte vad han säger.
Han säger att om tittarsiffrorna sviker så kommer den läggas ner illa kvikt.
Fast nu är iofs ABC rätt schyssta av sig har jag för mig, dom är inte Fox direkt iaf...
Jag tror inte de avslutar serien förrän tittarsiffrorna sjunker. Om inte skådespelarna sviker då dvs.
March 11, 2003
En intressant sak med moderna serier är att det inte ens verkar finnas någon intention att avsluta dem. Hela idén verkar vara att krama all livsgnista ur dem, hur jäkla krystat det än må bli. Det är bara att inse, kapitalet styr för mycket av kulturskapandet i USA.
Jämför man brittiska serier med amerikanska, så kan man se två stora skillnader. De brittiska har mindre pengar till produktionen, men oftast bättre huvudstory.
Samtidigt har britterna oftast klass och smak nog att avsluta skiten innan de mest patetiskt dåliga avsnitten dyker upp.....
Egentligen tycker jag det är väldigt tragiskt, då många serier som har kommit från USA de sista 10 åren har haft lite större orginalitet än tidigare, t.ex. Lost. Dock så verkar det vara totalt omöjligt för dem att inse att kan vara av godo att sätta upp ett "målsnöre" från början, och sen hålla sig till det. Fasen, 24 var bland det mest irriterande jag har varit med om. Säsong 2?!? Hur fan kan man göra något så in i helvete korkat för idén. Helt plötsligt försvann hela glädjen med serien. Jag slutade kolla på första säsongen mitt i, då jag fick höra att säsong 2 hade börjat i USA......
July 27, 2002
denstore wrote: En intressant sak med moderna serier är att det inte ens verkar finnas någon intention att avsluta dem. Hela idén verkar vara att krama all livsgnista ur dem, hur jäkla krystat det än må bli. Det är bara att inse, kapitalet styr för mycket av kulturskapandet i USA.
Jämför man brittiska serier med amerikanska, så kan man se två stora skillnader. De brittiska har mindre pengar till produktionen, men oftast bättre huvudstory.
Samtidigt har britterna oftast klass och smak nog att avsluta skiten innan de mest patetiskt dåliga avsnitten dyker upp.....
Egentligen tycker jag det är väldigt tragiskt, då många serier som har kommit från USA de sista 10 åren har haft lite större orginalitet än tidigare, t.ex. Lost. Dock så verkar det vara totalt omöjligt för dem att inse att kan vara av godo att sätta upp ett "målsnöre" från början, och sen hålla sig till det. Fasen, 24 var bland det mest irriterande jag har varit med om. Säsong 2?!? Hur fan kan man göra något så in i h*****e korkat för idén. Helt plötsligt försvann hela glädjen med serien. Jag slutade kolla på första säsongen mitt i, då jag fick höra att säsong 2 hade börjat i USA......
Jag tror inte att alla är lika melankoliska som dig på den punkten. Jag tycker att det är underhållande att kolla en serie som är utdragen; jag är lättroad helt enkelt. Gillar man inte det så får man väl helt enkelt låta bli. Det går faktiskt att ta reda på vilka planer det finns för serier. Exempelvis Sleeping Cell gjorde de tolv avsnitt, inga mer.
Jag förutsätter också att du menar serier med rullande handling som lost. Ett tips kan vara att kolla serier som supernatural där det avslutas en "handling" varje avsnitt, ungefär som CSI. Men det kanske inte heller duger? 🙂
November 27, 2003
denstore wrote: En intressant sak med moderna serier är att det inte ens verkar finnas någon intention att avsluta dem. Hela idén verkar vara att krama all livsgnista ur dem, hur jäkla krystat det än må bli. Det är bara att inse, kapitalet styr för mycket av kulturskapandet i USA.
Egentligen tycker jag det är väldigt tragiskt, då många serier som har kommit från USA de sista 10 åren har haft lite större orginalitet än tidigare, t.ex. Lost. Dock så verkar det vara totalt omöjligt för dem att inse att kan vara av godo att sätta upp ett "målsnöre" från början, och sen hålla sig till det. Fasen, 24 var bland det mest irriterande jag har varit med om. Säsong 2?!? Hur fan kan man göra något så in i h*****e korkat för idén. Helt plötsligt försvann hela glädjen med serien. Jag slutade kolla på första säsongen mitt i, då jag fick höra att säsong 2 hade börjat i USA......
Ja, Dead Like Me är väl ett suveränt exempel på en sådan serie. Helt underbar svart och intelligent humor, men den fick bara två säsonger ...
http://www.deadlikeme.tv/
http://www.imdb.com/title/tt0348913/
//Andreas
December 15, 2004
Bjornstrom wrote: [quote=the_C@t][quote=Kilroy][quote=the_C@t]Bah.. Spoilervarning på denna.
För vad?
För första posten. Prison Break-snacket.
Jo det var ju verkligen "mycke" snack där
Nej, verkligen inte, men om du tänker lite, så kanske du fattar att det som sas säger ganska mycket.
September 12, 2001
Deadwood... :hb:
May 2, 2005
the_C@t wrote: [quote=Kilroy][quote=the_C@t]Nej, verkligen inte, men om du tänker lite, så kanske du fattar att det som sas säger ganska mycket.
Förlåt, men jag trodde alla här var datornördar nog att ladda hem skiten... 🙂
NEJ! DET ÄR ILLEGALT! :O
Det finns massor med lagliga nedladdningstjänster nu för tiden... 🙂
May 2, 2005
Json_81 wrote: TV-serier är väl fortfarande en gråzon?
Rent teoretiskt, säg att jag har en polare i USA. Då får väl han spela in program på TV och ge till mig?
Ja, och dessutom så finns det som sagt tjänster där man kan köpa avsnitt från USA strax efter att dom sänts.
November 27, 2003
Kilroy wrote: [quote=Json_81]TV-serier är väl fortfarande en gråzon?
Rent teoretiskt, säg att jag har en polare i USA. Då får väl han spela in program på TV och ge till mig?
Ja, och dessutom så finns det som sagt tjänster där man kan köpa avsnitt från USA strax efter att dom sänts.
Men de är väl bara öppna för amerikaner?
//Andreas
2 Guest(s)