March 14, 2001
Delph1 wrote: [quote=Kilroy][quote=Json_81]TV-serier är väl fortfarande en gråzon?
Rent teoretiskt, säg att jag har en polare i USA. Då får väl han spela in program på TV och ge till mig?
Ja, och dessutom så finns det som sagt tjänster där man kan köpa avsnitt från USA strax efter att dom sänts.
Men de är väl bara öppna för amerikaner?
//Andreas
Ja senaste jag kolla på ABC sida där de har Lost gratis för neddlandning/streamning så var det endast för amerikaner, men det kan man ju komma runt ändå..
May 2, 2005
Delph1 wrote: [quote=Kilroy]Ja, och dessutom så finns det som sagt tjänster där man kan köpa avsnitt från USA strax efter att dom sänts.
Men de är väl bara öppna för amerikaner?
//Andreas
Finns ju flera olika, itunes säljer tv-avsnitt också t.ex.
Vet inte vilka som är öppna för nordamerikaner och vilka som är öppna för hela världen.
Men man kan ändå virtuellt resa till USA och köpa avsnitten den vägen... 🙂
August 9, 2005
Dani wrote: Brainiac (världsbäst)
Prison Break (Like it, Love it)
Cityakuten (ibland på kvällskvisten)
No scrubs (följer den dock inte frekvent, men ack så rolig ibland :D)
American Choppers/Dani
Typ som jag då, fast det blir nog lite NCIS och lite Mythbusters också. Sen ett halvt avsnitt Simpsons ibland.
February 17, 2004
Kilroy wrote: [quote=Dani]Brainiac (världsbäst)
Brainiac är rätt kul, men SÅ B med "brudarna" och sin usla humor allt för ofta. 🙂
Men det är kul när de spränger husvagnar till höger och vänster. Blondinerna som spränger husvagnarna/bilarna brukar vara riktigt fräscha . Sen har ju mythbusters lite fler "smarta" brudar och även ruggigt söta.
Delph1 varför inte gilla Brainiac??? 😕 🙄
/Dani
May 2, 2005
Dani wrote: [quote=Kilroy][quote=Dani]Brainiac (världsbäst)
Brainiac är rätt kul, men SÅ B med "brudarna" och sin usla humor allt för ofta. 🙂
Men det är kul när de spränger husvagnar till höger och vänster. Blondinerna som spränger husvagnarna/bilarna brukar vara riktigt fräscha . Sen har ju mythbusters lite fler "smarta" brudar och även ruggigt söta.
Delph1 varför inte gilla Brainiac??? 😕 🙄
/Dani
Ja, det är rätt kul.
Och nja, inte så "fräscha", och vill jag se på "fräscha" brudar så gör jag hellre det i andra sammanhang, känns så dåligt...
July 27, 2002
Jag har kollat följande nya serier: Weeds, House, Heroes.
Weeds är inte särskilt bra i min mening, brukar fastna för serier!
House är extremt bra och roligt, inte särskilt djup serie..
Heroes är ännu bättre och jag har sett fyra avsnitt, verkar bli en höjdare!
Kollar Stargate SG-1 parallellt och jag har plöjt igenom säsong 1, 2, 6 och börjar på sju nu. Har även tänkt gå vidare med Atlantis snart.
May 2, 2005
Callister wrote: Jag har kollat följande nya serier: Weeds, House, Heroes.
Weeds är inte särskilt bra i min mening, brukar fastna för serier!
House är extremt bra och roligt, inte särskilt djup serie..
Heroes är ännu bättre och jag har sett fyra avsnitt, verkar bli en höjdare!Kollar Stargate SG-1 parallellt och jag har plöjt igenom säsong 1, 2, 6 och börjar på sju nu. Har även tänkt gå vidare med Atlantis snart.
Hehe, jag tänkte mest på nykomlingar i den amerikanska tablån... 🙂
Weeds avslutade precis sin andra säsong och House är inne på sin tredje.
Weeds tycker jag är skitbra, som ni kan läsa mer om här: http://www.tvbloggen.com/archives/65 🙂
House följer jag inte, trots att Hugh Laurie verkar väldigt bra i den så är det inte riktigt något som lockar.
February 4, 2003
Följer Prrison Break, och väntar med förtjusan på 24.
Väldigt ledsen över att "Third Watch" lades ner för några år sedan. Det var fin underhållning. Gillar överlag verklighetstrogna / baserade polis-serier (med action/jakt).
Även om Prison Break och 24 väl inte direkt hör till det segmentet. Men vilka alternativ finns det?
Och Jack B är faktiskt jävligt grym + att serien innehåller en del twister.
December 17, 2005
davidhellmyrs wrote: Följer Prrison Break, och väntar med förtjusan på 24.
Väldigt ledsen över att "Third Watch" lades ner för några år sedan. Det var fin underhållning. Gillar överlag verklighetstrogna / baserade polis-serier (med action/jakt).
Även om Prison Break och 24 väl inte direkt hör till det segmentet. Men vilka alternativ finns det?
Och Jack B är faktiskt jävligt grym + att serien innehåller en del twister.
Ja Third watch.. Sjukt bra serie.. Så otroligt tråkigt att det bara blev 132 avsnitt...
1 Guest(s)