January 21, 2003
Brukar ni råka ut för ovanstående?
Har hänt mig ett par gånger & tycker att det är fruktansvärt
irriterande.
Det extremaste jag varit med om är när en spekulant ville provköra
min bil. Ger han bilnycklarna. Han stänger snabbt bildörren & rivstartar, men får motorstopp. Jag öppnar fort bildörren & sliter ut nycklarna
från passagerarsidan. Och lite ordväxling sker med lite fula ord.
Varvid killen börjar springa.
Exempel 2:
Annonserar ut brorsans dator. P4 3.0ghz, tft 17" m.m
Killen frågar samma saker som redan står på annonsen.
Sen bjuder han 4000:- -Jag säger att priset är det som står på annonsen varken mer eller mindre. Samtalet fortsätter ett tag till....
Sen ber han mig kolla på komplett.se & säger att man får nästan samma
datorpaket för 5000:-
"Börjar bli less på att tjata" Säger åt han att: Varför F_n beställer du inte
därifrån då!? Han lägger på luren.
Brukar spela in vissa samtal som man kan skratta åt efteråt.
December 5, 2001
skulle gärna vilja höra dem där samtalen också 😀
Har inte varit med om något sånt dramatiskt men däremot bytte jag ut ett Trust trådlös mus+tbord (värde 500:-) mot ett grafikkort och sålde sedan graffet för 2000:- 8)
Edit: Fick bud på 2300:- men då hade jag redan sålt det :arg:
June 18, 2001
Du hade rejält tur med bilen, för att försäkringsbolagen tycker tydligen att det är en gåva om man ger bort nycklarna självmant, t.ex vid provkörning om man skall sälja bilen och killen sticker med bilen!
Dessutom bör man alltid kolla att personen ifråga har körkort.
Min kusin skulle sälja sin BMW 735'a, åkte ut en sväng med spekulanten, som krockade. Sedan visade det sig att killen inte ens hade körkort, varav min kusin fick stå för alla skadorna!
June 3, 2001
oxygenial wrote: Du hade rejält tur med bilen, för att försäkringsbolagen tycker tydligen att det är en gåva om man ger bort nycklarna självmant, t.ex vid provkörning om man skall sälja bilen och killen sticker med bilen!
Min kusin skulle sälja sin BMW 735'a, åkte ut en sväng med spekulanten, som krockade. Sedan visade det sig att killen inte ens hade körkort, varav min kusin fick stå för alla skadorna!
En bra grej är att ALLTID åka med.
Om köparen har körkort eller inte är ju det första man kollar. 😕
Farsan skulle sälja en Go-kart för ett par år sen.
Killen som ringer frågar om man kan åka ifrån polisen. :bgrin:
MUPP!
En kille var här och skulle kolla på ett par fälgar, han köper dom inte men natten därpå har vi inbrott och fälgarna är borta.
"-Vem kan det vaja?" *Kapten klänning*
August 16, 2002
hmm har inte hänt nåt sånt för mig men här på NH har det ibland hänt lite skojjiga saker... typ haft nåt billigt till salu, för en hundring, o nån har slagit till... sen har vi snackat o killen ska typ dra över en hundring på mitt konto... en vecka senare hör han av sig o säger att han inte kan fixa fram pengarna... hmm... fast det kanske är förståeligt med tanke på den stora summan
January 21, 2003
oxygenial wrote: Du hade rejält tur med bilen, för att försäkringsbolagen tycker tydligen att det är en gåva om man ger bort nycklarna självmant, t.ex vid provkörning om man skall sälja bilen och killen sticker med bilen!
"Gåva" är det verkligen så? Kan ju bara inte stämma. Det var kanske
det killen var ute efter! Hur kan det bli en gåva när man själv har
regbeviset o.s.v?
Posta en länk med ett samtal.
Och nej, postar inte inspelade samtal. Finns Hassan & pippirull m.m
som är roligare. =)
1 Guest(s)