December 29, 2004
Såg på discovery, och blir lite små bitter när jag ser hur dom sågar sönder en A-ford. Är det bara jag som tycker att man förstör en gammal bil genom att göra hotrod av den? Mycket härligare med dom som köper in gamla "bilvrak" och fixar dom till orginalskick med så gott det går orginaldelar eller i alla fall delar som är identiska med orginaldelalrna. (möjligtvis med en ny motor).
Så vad tycker ni, förstör man en bil genom att göra hotrod av den?
November 27, 2003
Beror helt på hur smakfullt det är gjort. Finns snygga rods, men det finns även fordon då man nästan blir gråtfärdig över vad dom gjort. Sen beror det givetvis lite på vad dom byggt om.
Det är samma känsla som när "ungdomar" ska ge sig på och skära sönder bilar för att göra epa/a-traktorer, det är dock bet ydligt oftare man blir gråtfärdig över dessa.
//Andreas
March 14, 2004
Delph1 wrote: Beror helt på hur smakfullt det är gjort. Finns snygga rods, men det finns även fordon då man nästan blir gråtfärdig över vad dom gjort. Sen beror det givetvis lite på vad dom byggt om.
Det är samma känsla som när "ungdomar" ska ge sig på och skära sönder bilar för att göra epa/a-traktorer, det är dock bet ydligt oftare man blir gråtfärdig över dessa.//Andreas
Elinor/shelby är grännsfall för mig det fungerar om jag vet att den är gjord av ett riktigt "bilvrak", dock så sa dom på en dokumentär att vissa skickar in sina mustanger i kanonskick för att bygga om dom till "shelbys" och det är jävligt synd.
Men jag har lättare ett axeptera en rod som är gjort av ett vrak som stod på en åker och rostade en dom som köer veteranbilar av samlare för att göra rods av dom. Även om jeg helst ser dom rustade till orginalskick.
September 12, 2001
Jag har sett det där programmet på Discovery som ni snackar om tidigare och såg det även nu ikväll.
Jag kan säga så här...jag satt och dreglade konstant !
Tuffare bilar än dessa som dom bygger är svårslagna. Stilen är oslagbar och bilarna är fanken tuffare än vilken ny bil som helst i dag.
Stil och själ i deras kombination är oöverträffad!
Killar...om ni en gång i livet får chansen att åka med i en Hot Rod, ta chansen utan att tveka. Om lyckan står er bi får ni kanske provköra den dessutom.
Se upp bara...risken är stor att ni blir blöta i brallorna.
September 12, 2001
För dom förtappade själarna som inte förstått charmen med roddarna som det handlade om i programmet.
February 16, 2005
dåren wrote: Såg på discovery, och blir lite små bitter när jag ser hur dom sågar sönder en A-ford. Är det bara jag som tycker att man förstör en gammal bil genom att göra hotrod av den? Mycket härligare med dom som köper in gamla "bilvrak" och fixar dom till orginalskick med så gott det går orginaldelar eller i alla fall delar som är identiska med orginaldelalrna. (möjligtvis med en ny motor).
Så vad tycker ni, förstör man en bil genom att göra hotrod av den?
men om man hittar en gamal a-ford eller vad de kan bli i skogen och tänker nu ska jag bygga bil, är det inte bättre att han gör hotrod av skiten än bara låter den ligga för orginalskick ligger inte i personens intresse? på så sätt får den ialla fall nytt liv, nått som därimot kan reta mig är folk som tar bilar i perfekt orginalskick och slaktar dom för att gör tex hotrods av dom..
March 11, 2003
Ni som klagar på customisering och liknande av amerikanska bilar känner nog inte till hur enkelt det är att få tag i dessa "klenoder" i staterna. Ruttna A och T-fordar finns det i mängder, och 60-talsmustanger är ungefär lika vanliga i Volvo 142 här. Det går inte att jämföra marknaderna.
Och visst kan man tycka att de lika gärna kunde ha skänkt oss ett par Chargers, som att kvadda dem i en TV-serie, men samtidigt så gjorde detta att Chrysler sålde som smör, så jag tror inte detta var något större problem.
September 12, 2001
MoparPower wrote: Dukes of Hazzard 217!!!! krashade Chargers WTF dööö TV-bolag :arg: :arg:
Jo det är en smula helgerån men det är ju inget emot vad som har skett när det gäller roddar.
Det hela är relativt om man ska dra in perspektiv.
När det gäller film så sker det där helt huvudlöst men när det gäller en dokumentär som filmades av Discovery så är det snubbar som förädlar ett vrak till en bil man bara dreglar över.
En riktigt vass Hot Rod är min ultimata livsdröm.
Slår plättlätt en Ferrari eller vad tusan som helst.
July 14, 2004
mhm, hotrod är okej, men jag föredrar original... Fastern min har en Cadillac och en Impala i nästan originalskick, och en oldsmobile också fast den har dom mekat med i många år och rullar ej...
Men nånting som ligger mig varmt om hjärtat är Dodge charger ... Min första bilkärlek 😛
2 Guest(s)