Hotrod, ett sätt att förstöra en bil!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hotrod, ett sätt att förstöra en bil!
dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 4, 2005 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg på discovery, och blir lite små bitter när jag ser hur dom sågar sönder en A-ford. Är det bara jag som tycker att man förstör en gammal bil genom att göra hotrod av den? Mycket härligare med dom som köper in gamla "bilvrak" och fixar dom till orginalskick med så gott det går orginaldelar eller i alla fall delar som är identiska med orginaldelalrna. (möjligtvis med en ny motor).

Så vad tycker ni, förstör man en bil genom att göra hotrod av den?

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
903358
June 4, 2005 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste hålla med, förbannat synd att sabba en gammal bil. Måste hylla killen i Dalarna som köper gamla bilvrak och fixar dom till orginalskick.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
903359
June 4, 2005 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Beror helt på hur smakfullt det är gjort. Finns snygga rods, men det finns även fordon då man nästan blir gråtfärdig över vad dom gjort. Sen beror det givetvis lite på vad dom byggt om.
Det är samma känsla som när "ungdomar" ska ge sig på och skära sönder bilar för att göra epa/a-traktorer, det är dock bet ydligt oftare man blir gråtfärdig över dessa.

//Andreas

skinner
Member
Medlem
903360
June 4, 2005 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Beror helt på hur smakfullt det är gjort. Finns snygga rods, men det finns även fordon då man nästan blir gråtfärdig över vad dom gjort. Sen beror det givetvis lite på vad dom byggt om.
Det är samma känsla som när "ungdomar" ska ge sig på och skära sönder bilar för att göra epa/a-traktorer, det är dock bet ydligt oftare man blir gråtfärdig över dessa.

//Andreas

Elinor/shelby är grännsfall för mig det fungerar om jag vet att den är gjord av ett riktigt "bilvrak", dock så sa dom på en dokumentär att vissa skickar in sina mustanger i kanonskick för att bygga om dom till "shelbys" och det är jävligt synd.

Men jag har lättare ett axeptera en rod som är gjort av ett vrak som stod på en åker och rostade en dom som köer veteranbilar av samlare för att göra rods av dom. Även om jeg helst ser dom rustade till orginalskick.

Andreas Galistel
Member
Medlem
903372
June 4, 2005 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Tittar på programmet och dessa killar kan jag knappast påstå förstör bilen.

//Andreas

skinner
Member
Medlem
903375
June 4, 2005 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Tittar på programmet och dessa killar kan jag knappast påstå förstör bilen.

//Andreas

Nej det gör dom faktiskt inte. Bilden var skrot innan den kom och den ser ut att bli ok när den är färdig.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
903376
June 4, 2005 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har sett det där programmet på Discovery som ni snackar om tidigare och såg det även nu ikväll.
Jag kan säga så här...jag satt och dreglade konstant !
Tuffare bilar än dessa som dom bygger är svårslagna. Stilen är oslagbar och bilarna är fanken tuffare än vilken ny bil som helst i dag.

Stil och själ i deras kombination är oöverträffad!
Killar...om ni en gång i livet får chansen att åka med i en Hot Rod, ta chansen utan att tveka. Om lyckan står er bi får ni kanske provköra den dessutom.
Se upp bara...risken är stor att ni blir blöta i brallorna.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
903378
June 4, 2005 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: .

//Andreas

epaistheshit a-traktoristheshit, hotroad är rätt "ball".

Andreas Galistel
Member
Medlem
903381
June 4, 2005 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Exempel på hur man inte gör ett snyggt mod:

[Image Can Not Be Found]

//Andreas

skinner
Member
Medlem
903387
June 4, 2005 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Det äri alla fall en ny bil på bilen. Har sett liknande fast med en a-ford, blev nästa tårögd.

Edit: Det var en a-ford inte en t-ford 😛

skiroy
Member
Medlem
903388
June 4, 2005 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

För dom förtappade själarna som inte förstått charmen med roddarna som det handlade om i programmet.

Burbank Choppers

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
903389
June 4, 2005 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag gillar lagomt stylade bilar. Den där Delph1 visade var en gnutta överdrivet.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
903434
June 4, 2005 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: Såg på discovery, och blir lite små bitter när jag ser hur dom sågar sönder en A-ford. Är det bara jag som tycker att man förstör en gammal bil genom att göra hotrod av den? Mycket härligare med dom som köper in gamla "bilvrak" och fixar dom till orginalskick med så gott det går orginaldelar eller i alla fall delar som är identiska med orginaldelalrna. (möjligtvis med en ny motor).

Så vad tycker ni, förstör man en bil genom att göra hotrod av den?

men om man hittar en gamal a-ford eller vad de kan bli i skogen och tänker nu ska jag bygga bil, är det inte bättre att han gör hotrod av skiten än bara låter den ligga för orginalskick ligger inte i personens intresse? på så sätt får den ialla fall nytt liv, nått som därimot kan reta mig är folk som tar bilar i perfekt orginalskick och slaktar dom för att gör tex hotrods av dom..

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
903435
June 4, 2005 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Säger bara Pimp My Ride.
Vem fan slänger på 17" kromfälgar på en Mustang '67?
Nog för att det var hål i all plåt på bilen, men du gör fan inte en interiör som ser ut som nånting... Ja, nånting fult som fan!

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
903443
June 4, 2005 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker det är sorgligt.

Blir bara ledsen när folk håller på och styla om gamla Amazoner t.ex.

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
903486
June 4, 2005 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Dukes of Hazzard 217!!!! krashade Chargers WTF dööö TV-bolag :arg: :arg:

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
903499
June 5, 2005 - 12:16 am
sp_Permalink sp_Print

Ni som klagar på customisering och liknande av amerikanska bilar känner nog inte till hur enkelt det är att få tag i dessa "klenoder" i staterna. Ruttna A och T-fordar finns det i mängder, och 60-talsmustanger är ungefär lika vanliga i Volvo 142 här. Det går inte att jämföra marknaderna.
Och visst kan man tycka att de lika gärna kunde ha skänkt oss ett par Chargers, som att kvadda dem i en TV-serie, men samtidigt så gjorde detta att Chrysler sålde som smör, så jag tror inte detta var något större problem.

skiroy
Member
Medlem
903508
June 5, 2005 - 1:03 am
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: Dukes of Hazzard 217!!!! krashade Chargers WTF dööö TV-bolag :arg: :arg:

Jo det är en smula helgerån men det är ju inget emot vad som har skett när det gäller roddar.
Det hela är relativt om man ska dra in perspektiv.
När det gäller film så sker det där helt huvudlöst men när det gäller en dokumentär som filmades av Discovery så är det snubbar som förädlar ett vrak till en bil man bara dreglar över.

En riktigt vass Hot Rod är min ultimata livsdröm.
Slår plättlätt en Ferrari eller vad tusan som helst.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
903534
June 5, 2005 - 5:43 am
sp_Permalink sp_Print

mhm, hotrod är okej, men jag föredrar original... Fastern min har en Cadillac och en Impala i nästan originalskick, och en oldsmobile också fast den har dom mekat med i många år och rullar ej...

Men nånting som ligger mig varmt om hjärtat är Dodge charger ... Min första bilkärlek 😛

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
903597
June 5, 2005 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

"Original är för gubbjävlar"

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 350
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL