November 29, 2004
Halloj.
Läste lite på http://www.grooming.se vilket är en hemsida för män, där man kan köpa typ rakgrejer, hudvårdsgrejer etc. etc. Nu har jag lite frågor, men innan dess vill jag inte höra hur tjejg eller bögig jag är:
1. Hur tar man bort förhårdnader (på tår)?
2. Vad kan det resultera i, om man använder nästrimmer?
3. Har försökt ta bort ett excem som ligger på kinden nu ett tag med kortison (1 vecka), men det hjälpte inte, utan det finns fortfarande kvar (1 vecka efter behandling), hur ska man göra då?
4. Tvättar ansiktet varje dag (med lactacyd), men jag får fortfarande hyfsat mycket finnar (mest på näsa och panna). Mina föräldrar har inte haft särksilt mycket finnar i sin ungdom.
5. Har mjäll och använder mjällshampoo varje dag, men jag får fortfarande väldigt mycket (stora kockor). Har hyfsat kort hår. Tips? Har testat head&sho. men det verkar inte hjälpa.
Tack på förhand för seriösa svar.
October 31, 2003
3. Har försökt ta bort ett excem som ligger på kinden nu ett tag med kortison (1 vecka), men det hjälpte inte, utan det finns fortfarande kvar (1 vecka efter behandling), hur ska man göra då?
5. Har mjäll och använder mjällshampoo varje dag, men jag får fortfarande väldigt mycket (stora kockor). Har hyfsat kort hår. Tips? Har testat head&sho. men det verkar inte hjälpa.
Du kan nog ha en lätt form av psoriasis, gå till läkare och få lite rejäla steroidlösningar+salva
October 22, 2002
4. Tvättar ansiktet varje dag (med lactacyd), men jag får fortfarande hyfsat mycket finnar (mest på näsa och panna). Mina föräldrar har inte haft särksilt mycket finnar i sin ungdom.
sånna medel där du tvättar ditt ansikte och sånt, brukar sprida finnarna faktiskt...
istället använd ansikts vård som tex nivea balm (för rakning), men använd den även om du inte rakar dig ;), sen har du ansiktsvatten blandad med rengöring, den jag har heter pure calmille från yves rocher....
använd dessa sorts medel varannan dag, inte bra och köra varje dag, idag är det massa kemikalier och sånt, du vet aldrig vad du tar på :S...
Head and shoulders är enligt mig och min erfarnhet världens bästa shampo för män (tillsammans med den nya balsam), jag har varit mjäll fri i ca 4 år om inte mer.....
det tar faktiskt lite tid innan resultaten börjar dyka up, så förvänta dig inga mirakel, det står oftast på sånna produkter att det är för daglig bruk (vad de nu än menar med det), men använd aldrig shampo på håret mer än 3 gånger per vecka.. och glöm inte balsam 😉
sist men inte minst, försök aldrig att bli FÖR hygieniskt, kroppen behöver många bakterier, när du rengöra dig ofta och allt det där så finns det risk för sjukdom etc etc (har jag fått lära mig från min naturlärare)...
EDIT: glömde nämna att olika produkter brukar oftast fungera med olika typer av människor, alla produkter ger inte samma resultat på alla människor, prova dig annars fram och se vilket som ger dig bäst resultat, ta sedan därefter...
PS: kommer du fortfarande ha problem, kontakta FAB 5...
Jag hade rikligt med mjäll förr, men inte sedan jag började med konsums blå/vita schampo..
Dyra märken är nog dessvärre överreklamerat.. Har även hört det av frissan..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 11, 2003
Arny wrote: Tvätta dig inte för ofta så blir du nog av med många problem. Visst ska du sköta hygienen men inte överdrivet. Tror att manisk renlighet är orsaken till många allergier, finnar osv. Kroppen behöver lite av sitt skyddande fettlager annars torkar den.
Precis. Inte mer än en dusch om dagen. Och hoppa gärna över någon gång lite då och då. Typ, om man skall sitta hemma och glo på TV eller datorn själv. Allvar alltså. Jag hade problem en gång i tiden, när jag tokduschade. Det blevju dusch på morgonen, och sen om man tränade eller skulle ut också. Inte bra.
November 5, 2001
denstore wrote: [quote=Arny]Tvätta dig inte för ofta så blir du nog av med många problem. Visst ska du sköta hygienen men inte överdrivet. Tror att manisk renlighet är orsaken till många allergier, finnar osv. Kroppen behöver lite av sitt skyddande fettlager annars torkar den.
Precis. Inte mer än en dusch om dagen. Och hoppa gärna över någon gång lite då och då. Typ, om man skall sitta hemma och glo på TV eller datorn själv. Allvar alltså. Jag hade problem en gång i tiden, när jag tokduschade. Det blevju dusch på morgonen, och sen om man tränade eller skulle ut också. Inte bra.
Äntligen nån som håller med!
Tror inte det är bra att städa för ofta heller.
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete"
January 12, 2004
1. Hur tar man bort förhårdnader (på tår)?
Gå till en fotvårdsteraput, det är värt pengarna, annars sköp en fotfil med sandpapper eller en med rakblad.
Du kan få finnar för att du tvättar för mycket.
October 31, 2003
Arny wrote: [quote=denstore][quote=Arny]Tvätta dig inte för ofta så blir du nog av med många problem. Visst ska du sköta hygienen men inte överdrivet. Tror att manisk renlighet är orsaken till många allergier, finnar osv. Kroppen behöver lite av sitt skyddande fettlager annars torkar den.
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent h*****e"
Det är väl ingen nyhet att det är dumt att tvätta/duscha sig för ofta, vem har sagt emot det? Den personen är kokt.
November 5, 2001
MoparPower wrote: [quote=Arny][quote=denstore][quote=Arny]Tvätta dig inte för ofta så blir du nog av med många problem. Visst ska du sköta hygienen men inte överdrivet. Tror att manisk renlighet är orsaken till många allergier, finnar osv. Kroppen behöver lite av sitt skyddande fettlager annars torkar den.
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent h*****e"
Det är väl ingen nyhet att det är dumt att tvätta/duscha sig för ofta, vem har sagt emot det? Den personen är kokt.
Reaktionen man oftast får är att man är äcklig. Många människor vill uppfattas som renliga och vill därför inte hålla med. De tror att om de instämmer kommer de uppfattas som snuskisar.
1 Guest(s)