September 8, 2001
Fy fan vad förbannad jag blev i går när jag kollade på kalla fakta.
Hundar o katter flås levande för att inte pälsen ska bli förstörd. Pälsen hamnar sen i nåt klädesplagg som säkerligen oxå hittar hit till Sverige.
Det är vid sådana här tillfällen man vill äga en ak-5 och skipa lite rättvisa. Det är kanske att ta i lite, men hur folk kan hålla på med sånt e ofattbart för mig, men som en av slaktarna sa, "vi dricker mycket sprit efter jobbet för att orka".
Detta är inget inlägg av en djurrättsaktivist som tycker att kött e mord utan av en vanlig kille som blir förbannad på djurplågeri.
July 8, 2001
men jag tycker det är konstigt att man måste se en dokumentär med hemska bilder för att fatta hur djur får lida.
tänkt dig en fisk som fastnar i en krok, kroken sätter sig i munnen, fisken simmar iväg, fiskaren stretar emot och efter ett tag blir fisken så utmattad att den bara hänger med. och blir sen dödad på ett eller annat sätt i båten. låter som en ganska plågsam död enligt mig. men lustigt nog fiskar jag själv ibland.. 😕
alla djur, stora som små, borde behandlas med samma respekt.
inte heller jag är djurrättsaktivist men jag tror min uppfattning kan kallas folkvett.
August 21, 2001
jag börjar faktiskt allvarligt fundera på att bli vegetarian.. deltids ivarjefall 🙂 Tycker nämligen att vi behandlar djur för jävla illa överlag. Har redan märkt att jag reagerar på "päls"kläder..
Jag vet ju inte riktigt om det hjälper nått att jag slutar äta kött.. men någonstanns har jag börjat känna en viss avsmak.. innan älskade jag kött, nu är det mera att jag äter det för att det är bekvämt..
Tycker att folk verkligen borde ta sig en funderare över läget.
Jag menar inte att alla ska bli vegetarianer så klart.. utan att vi vanliga människor borde kanske säga till och inte acceptera detta beteende.
Kollade även på det här med älg jakt.. tycker det är lite bisarrt beteende faktiskt. Det känns liksom inte som om det är på lika villkor. Förbjud gevären och ge dem spjut och pilbåge.. då blir det på lite mer lika villkor.
Att sitta i ett torn med Snajper gevär (awp 🙂 ) är fegt som fan ju.. det vet vi ju alla. jag förstår att älgarna bestånd måste hållas i styr, nu när vi haft ihjäl alla rovdjuren som annars äter upp dem..
Anser oxå att minkfarmar skall förbjudas.
Tycker dock att de som släpper ut minkar är patetiska.
Och hönskidnappning är bara rent f*cked up.
Sol & Fred på er.
August 7, 2001
fan vad ni grinar över lite djur. det är ju bara djur, kött med ben och hår på. päls som päls. det är ju bättre att man tar päls från hundar å katter å sånnna djur som det redan finns typ tusen av i stället för utrotningshotade djur och andra djur som kanske kan behövas för att ekosystemet skall fungera bra.
December 26, 2001
Visst jag håller med er om att djur behandlas förförligt! Men lite konstigt är det ändå att vi kan ha så stor sympati för djuren när vi så ofta bortser från männskligt lidande. Visst ska man se till att djuren behandlas med respekt och hänsyn men borde man inte först se till att alla mäniskor behanlas så?
men det är jag...
August 20, 2001
Alltså i djurvärlden blir ju ändå djuren uppätna av andra djur tex. Varför ska inte vi få äta djur då? Att det är fekt och snipra älgar i ett torn patetiskt .. Finns väl många djur som är ganska fega också
Om djuren är gjorda av kött så ska dom ju ätas det måste ju vara så!
Varför då inte vi människor ska ätas är ju därför vi är intilligenta. Har inga fiender i naturen så att säja.
Men det finns ju också många andra djur som inte har några fiender..
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
3dmark (2003) 5137 3DMarks
http://service.futuremark.com/.....2k3=145415
May 31, 2002
daggerr wrote: fan vad ni grinar över lite djur. det är ju bara djur, kött med ben och hår på. päls som päls. det är ju bättre att man tar päls från hundar å katter å sånnna djur som det redan finns typ tusen av i stället för utrotningshotade djur och andra djur som kanske kan behövas för att ekosystemet skall fungera bra.
De kunde ju åtminstone dödat dem innan de började skinna, eller hur?
July 11, 2002
usch...
vill jag säga..
jag hade lust att sparka av smalbenen på kinesen som behandlade hunden!
och sen köper människor sånt!
men jag tycker attt det är helt annan sak om det är typ varg skin, eller mink.. bara djuret har behandlats bra mot sin död.
Människan har använt djurens päls i flera tusen år, men nu så börjar det spåra ut 🙁
August 7, 2001
FarsanEdde wrote: [quote=daggerr]fan vad ni grinar över lite djur. det är ju bara djur, kött med ben och hår på. päls som päls. det är ju bättre att man tar päls från hundar å katter å sånnna djur som det redan finns typ tusen av i stället för utrotningshotade djur och andra djur som kanske kan behövas för att ekosystemet skall fungera bra.
De kunde ju åtminstone dödat dem innan de började skinna, eller hur?
annars är väl döden en bi-effekt av skinnandet? lr jag såg iof inte dokumentären, men jag kan tänka mig att ett djur dör ganska snabbt om man börjar skära i det.
May 22, 2001
daggerr wrote: om inte annat så hamnar dom nog i chocktillstånd efter några sekunder. men vafan dom skall ju ändå dö sen. dom lär ju inte bry sig då.
Tänk på vad du säger annars kan du lämna detta forum du verkar inte rikigt frisk. Du kan inte vara någon Djurvän precis har du tänk på vad du skriver. Tror inte du skulle bli så glad om du hade en katt eller hund o dom kom & tog den & mördade den för skinnet bara.
February 1, 2002
daggerr wrote: fan vad ni grinar över lite djur. det är ju bara djur, kött med ben och hår på. päls som päls. det är ju bättre att man tar päls från hundar å katter å sånnna djur som det redan finns typ tusen av i stället för utrotningshotade djur och andra djur som kanske kan behövas för att ekosystemet skall fungera bra.
fan va dåligt sagt, även fast det finns massor av katter och hundar så ses dom av typ alla som husdjur och en i familjen..
Ett socialt sällskap vilket inte t.ex en gädda är..
June 17, 2001
daggerr wrote: om inte annat så hamnar dom nog i chocktillstånd efter några sekunder. men vafan dom skall ju ändå dö sen. dom lär ju inte bry sig då.
Sorglig läsning...
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
May 31, 2002
:arg:
ja riv av en bit av skinnet på benet och berätta om du hamnat i chock.
För även du ska ju dö nån gång, så du bryr dig väl inte?
1 Guest(s)