Hund och kattskinn - fy fan|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hund och kattskinn - fy fan
Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
sp_UserOfflineSmall Offline
212014
October 20, 2002 - 9:04 am
sp_Permalink sp_Print

Tror inte nån skulle klaga så mycket om de visar en dokumentär om folk som drar av vingarna på flugor. Djur är djur och ska behandlas lika.

Gör kläder av människoskinn också om det görs kläder av djurpäls!!!!

MER FOLK I KLÄDERNA, MER FOLK I KLÄDERNA!!!

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
212073
October 20, 2002 - 12:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Som ni ser på min signatur är jag inte direkt någon grönsaksätare faktiskt så hatar jag grönsaker de är helt enkelt äckliga! Jag äter helst kött....
Fast när man plågar djuren som de visade i detta programmet tycker jag är avskyvärt! Ingen ska plågas till döds...

Fast samtidigt undrar jag på kvinnan som sa att när hon kände på sin päls och hennes hunds päls och sa att de var lika, om hon gör skillnad på en hund och tex en tiger?
För mig är alla djur lika. (nåja inte myggor då.)

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
212159
October 20, 2002 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker nog att daggerr har lite dumma uttalanden..
Om nån *PEEP* tog våran hund för att ha pälsen runt kragen så skulle jag göra nått bråttsligt.. 👿 :gunsfire: :bash:

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
212204
October 20, 2002 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: Som ni ser på min signatur är jag inte direkt någon grönsaksätare faktiskt så hatar jag grönsaker de är helt enkelt äckliga! Jag äter helst kött....
Fast när man plågar djuren som de visade i detta programmet tycker jag är avskyvärt! Ingen ska plågas till döds...

Fast samtidigt undrar jag på kvinnan som sa att när hon kände på sin päls och hennes hunds päls och sa att de var lika, om hon gör skillnad på en hund och tex en tiger?
För mig är alla djur lika. (nåja inte myggor då.)

Jo men när dom avlivar en gris t.ex så mår dom ju bra innan och dör snabbt.

Jompe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 261
212214
October 20, 2002 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Det verkar som att dom flesta här inne reagerade över att det är katter och hundar som avlivas/flås levande.
Vad är det för skillnad på tex deras sätt att avliva djuren och koscherslakt ?
Varför är det så himla fel bara för att det är djursorter som är "våra husdjur"

Citat från http://www.djuretik.nu/veg/faq.....%5C48.html
"Betänk koscherslakt, där djuret hängs upp och blöder till döds utan bedövning. Ofta brister lederna under upphängningen, och döden är långsam och medveten. Tanken på en ren, smärtfri död är spridd fantasi från dem som har betydande intressen i en fortsättning av bruken."

Jag tycker oxå att det är ett hemskt sätt att döda djuren på och jag skulle aldrig få för mej att använda den sortens djurpäls.

Jag undrar bara varför alla reagerar så mycket på just hundar och katter när ni struntar i tex kor eller grisar. Varför är det mindre synd om rävar än vad det är om hundar ?

XyliX
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
212235
October 21, 2002 - 4:46 am
sp_Permalink sp_Print

Jompe wrote: ...Jag undrar bara varför alla reagerar så mycket på just hundar och katter när ni struntar i tex kor eller grisar. Varför är det mindre synd om rävar än vad det är om hundar ?

Kanske för att hundar och katter är endel i familjen. Jag skulle känna ungefär likadant ifall någon hängde upp min syster if fötterna och flådde henne som om någon gjorde det med min hund.

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
212242
October 21, 2002 - 5:35 am
sp_Permalink sp_Print

tänkte skriva nått långt och obehagligt här.. men kom på att det var alldeles för tidigt på morgonen.. så jag struntar idet.
Herrejävlar vad trött jag är.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
212244
October 21, 2002 - 5:46 am
sp_Permalink sp_Print

Jo men när dom avlivar en gris t.ex så mår dom ju bra innan och dör snabbt.

Ja det va just det jag haka upp mig på att djuren inte dödades före de flåddes.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
212745
October 22, 2002 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

det är en skillnad på sällskapsdjur som hundar o katter och andra djur som älg och gris, men en sak förstår jag mig inte på, djuraktivister som släpper ut minkar från minkfarmar osv, såg på debatt på svt om det, fattar inte vad dom kan göra så dom mår bättre? förutom om dom behandlas illa på det ställe där dom redan var

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
213178
October 24, 2002 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Dagerr:
Jag hålller tyvär inte med dig att det är rätt att dra av katt eller hundpäls av levande djur! hur skulle du känna dig om du var en jude under nazietiden och hitler kom och drog av skinnet för att han tyckte att det finns så många judar?
Jag tror att det inte skulle kännas så värst bra...

Men i för sig, du har utalat dig enligt forums lag och du ska inte få någon anmärkning!!

Detta är ju ett fritt land?

Vett&Etikett?
Men det kan väl vara lite väl löjligt att varna personer för sina åsikter om katt och hundskin? bara för att man är djurvän

vi snackar ju bara över internet! men givetvis skall det finnas vett&Etikett på internet, när det gäller spamm,rasistiska åsikterm, föredring av människor.

Men när man säger sin åsikt så ska man inte få en anmärkning

Nu blev vi 1 man mindre på nh.com cry ! gick över säkert till 64bits.se eller swec.com.

aja forsätt så här moderater och hitta på egna laga så länsar ni hela forumet på folk.

[PITA]Neo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 499
213729
October 26, 2002 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

ok det kanske är synd om djuren men liksom.... jag skiter fullständigt i hur djuren mår, så länge som människor mår dåligt.
jag VET att de flesta av er som läser detta utan tvekan skulle döda massor av djur för att rädda en människa; vi bryr oss liksom om oss själva, det är så det är med den mänskliga rasen...

jaja vettefan om nån fatta men iallafall: när fattigdom, svält, krig, och miljöproblem inte längre finns på jorden; då börjar jag bry mig om djurens problem.

[EDIT] jo bara en sak till: asså moderatorer: folk måste väl ändå få ha olika åsikter ?? att ge dagger en varning va väl ändå ganska löjligt ??

[]V[]ajk
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 236
213998
October 27, 2002 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

[PITA wrote: Neo]ok det kanske är synd om djuren men liksom.... jag skiter fullständigt i hur djuren mår, så länge som människor mår dåligt.
jag VET att de flesta av er som läser detta utan tvekan skulle döda massor av djur för att rädda en människa; vi bryr oss liksom om oss själva, det är så det är med den mänskliga rasen...

jaja vettefan om nån fatta men iallafall: när fattigdom, svält, krig, och miljöproblem inte längre finns på jorden; då börjar jag bry mig om djurens problem.

[EDIT] jo bara en sak till: asså moderatorer: folk måste väl ändå få ha olika åsikter ?? att ge dagger en varning va väl ändå ganska löjligt ??

Instämmer i en del ... fast egentligen är jag tvärtom ... hellre djur än människor ... ta tex. att Homo Sapiens är det enda djuret som successivt ja nästan maniskt utrotar andra arter ... och dessutom som inte det var nog ... den är såpass dj*vla korkad att den utrotar sig självt oxå!
Att man slår ihjäl ett djur pga rädsla eller hunger är en sak men när man gör det för sitt egna höga nöjes skull då är man sjuk och bör omedelbart titta djupt in i en pipa av valfritt slag och trycka av! Så till alla er som sitter där ute bakom era skärmar och inbillar er att vi är smartare än djuren .... VAKNA!
Neo, ang. att vi bryr oss om varandra ?! Måste vara en fin planet du kommer ifrån verkligen. Se dig omkring i samhället ... ingen bryr sig om någon annan ... visst det finns människor som gör det men det är väldigt väldigt ovanligt att folk gör nåt för någon annan utan någon som helst egen vinning ännu mindre ja nästan att man kan mäta det i promille, blir gruppen om du lägger till att dom kanske rent av förlorar något själva.

EDIT | var bara en sak jag hade gemensamt med Neo förresten ... det sista, om att alla bör få ha sin egna åsikt utan att någon säger att DU har fel o JAG har rätt!

EDIT II | Nej jag är inte vegan ;]

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
214055
October 27, 2002 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

att ta djurskin osv är en sak, men att göra det medas dom lever är en annan..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 40
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL