Hunden dödade allt|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hunden dödade allt
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 2, 2006 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

ctrl c från ett annat forum jag skrev i.

Historian tar vid när jag och tjejen skulle vara husvakt den här helgen.
Där bor hennes yngre systrar som är 13, 11, 10 respektive 7 år gamla. De har alla ett djur, marsvin, råttor, kanin, hamster. Familjen har även en schäfer.

Kvällen spenderade vi i gästhuset, spelade biljard och kollade en hel del filmer och vi sov där.

Synen följande morgon var inte alls rolig, hunden hade lyckats komma förbi hindret vid trappan, gått upp till djuren och spenderat natten där, ni kan ju räkna ut resten. Alla burar var uppslitna och de djur som var försvarslösa hade dödats där direkt medan kaninen hade lyckats ta sig ner, detta fick han dock betala med en huvudlös kropp.

Familjen är borta på semester i Gotland och vi valde att inte berätta för barnen såhär mitt i allt, föräldrarna fick veta.

Det är rätt jobbigt med å andra sidan är hundar fortfarande djur, jag tror inte heller att varginstinkten försvinner på en schäfer hur tam den än blir.

Tocky
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 240
1073960
September 2, 2006 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

är det inte så att man ska skaffa hundarna sist? Så att dem lär sig att dem inte är king of the hill hemma.

CTH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
1073964
September 2, 2006 - 10:35 am
sp_Permalink sp_Print

man måste nog ha smådjuren tillsammans med hunden när den är valp för att sånt här inte ska hända...
Jobbigt att städa sen kan jag tänka mig, och barnen blir nog inte direkt glada...

Callister
Member
Medlem
1073965
September 2, 2006 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

Precis, för att hunden ska lära sig rätt bör den umgås med djuren när den är liten. De hade dock en polishund när han var liten och hon lärde honom att avsky djuren. 🙁

Det enda djur som kan ha koll på en hund och bestämma är en katt, förutsatt att den varit där 1-2 år innan.

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 950
1073981
September 2, 2006 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

*usch* vad hemskt! stackars barnen! Blev föräldrarna sura/besvikna på er eller förstod de bara att det var maximal otur?

Callister
Member
Medlem
1073982
September 2, 2006 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

airman wrote: *usch* vad hemskt! stackars barnen! Blev föräldrarna sura/besvikna på er eller förstod de bara att det var maximal otur?

Nej det var inte läge att gnälla på hos för tjejen var väldigt ledsen själv. Morsan är lite sadist så hon slängde iväg sig en kommentar: vad skönt med tre djur mindre. :cy:

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1073992
September 2, 2006 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

haha va fan 😮

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1074024
September 2, 2006 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite missvisande rubrik tror jag, men likväl tråkigt.

//Andreas

blejf
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 275
1074036
September 2, 2006 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Undra hur striden såg ut?

Relaxia
Member
Medlem
Forum Posts: 3065
1074087
September 2, 2006 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej va illa. Hundar is the devil!!! Eller så är dom bara jobbiga. Nåja, är inte rätt person att uttala mig i den frågan.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1074123
September 2, 2006 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

detta kanske låter knäppt för vissa, men se till att ta hand om hunden nu, trots det som hänt.

som någon skrev innan så är det deras instinkt som tar över ibland.

har själv kommit med hem till en bekant och hittat tre döda chinchillor och 2 döda katter, samt en hund som mådde pyton iom att den hade gjort det den gjorde mot sin flock.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1074178
September 3, 2006 - 7:25 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: detta kanske låter knäppt för vissa, men se till att ta hand om hunden nu, trots det som hänt.

har själv kommit med hem till en bekant och hittat tre döda chinchillor och 2 döda katter, samt en hund som mådde pyton iom att den hade gjort det den gjorde mot sin flock.

Efter en sådan holmgång så är det bara ett piller al'a Dr. Remmington som gäller.
Har dom ragasat sådär en gång, så är det ganska stor risk att det händer igen, den hunden är sjuk i huvet.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

obelix
Member
Medlem
1074209
September 3, 2006 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=obelix]detta kanske låter knäppt för vissa, men se till att ta hand om hunden nu, trots det som hänt.

Efter en sådan holmgång så är det bara ett piller al'a Dr. Remmington som gäller.
Har dom ragasat sådär en gång, så är det ganska stor risk att det händer igen, den hunden är sjuk i huvet.

det är inte sant.

det kan ha varit en lek som gått över styr helt enkelt.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1074210
September 3, 2006 - 9:33 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=ilg@dd][quote=obelix]detta kanske låter knäppt för vissa, men se till att ta hand om hunden nu, trots det som hänt.

det är inte sant.

det kan ha varit en lek som gått över styr helt enkelt.

Det är din åsikt.
För egen del skulle jag inte chansa.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

obelix
Member
Medlem
1074213
September 3, 2006 - 9:54 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Det är din åsikt.

vad är det som kan hända?

Det är inte bara min åsikt, det är även min erfarenhet, samt andras erfarenheter.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1074216
September 3, 2006 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=ilg@dd] Det är din åsikt.

Det är inte bara min åsikt, det är även min erfarenhet, samt andras erfarenheter.

Att den gör om i princip samma sak igen, fast då kanske det är ett barn som blir det primära attackoffret.
Och jo, jag har en del erfarenheter av knäppa hundar, min tidigare svåger hade en kennel.
Det spelar ingen större roll om/hur du sköter om en hund som är tokig, en gång tokig alltid tokig.
Behåller man en tokig hund bör man även åtalas för vållande till misshandel/vållande av fara nästa gång något händer, eftersom du som ägare är medveten om att hunden är lynnig.

obelix
Member
Medlem
1074220
September 3, 2006 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=obelix][quote=ilg@dd] Det är din åsikt.

Att den gör om i princip samma sak igen, fast då kanske det är ett barn som blir det primära attackoffret.
Och jo, jag har en del erfarenheter av knäppa hundar, min tidigare svåger hade en kennel.
Det spelar ingen större roll om/hur du sköter om en hund som är tokig, en gång tokig alltid tokig.
Behåller man en tokig hund bör man även åtalas för vållande till misshandel/vållande av fara nästa gång något händer, eftersom du som ägare är medveten om att hunden är lynnig.

det är faktiskt en populär myt, att bara för att en hund skadar andra djur så är den tokig och ska avlivas, för den kan bita barn eller andra människor.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1074227
September 3, 2006 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=ilg@dd][quote=obelix][quote=ilg@dd] Det är din åsikt.

det är faktiskt en populär myt, att bara för att en hund skadar andra djur så är den tokig och ska avlivas, för den kan bita barn eller andra människor.

Av egen erfarenhet vet jag att det inte är en myt.. Det kan mitt X gå i god för också efter 2 besök på vårdcentralen p.g.a bett av en tokig hund..
Till en början jagade den bara katter, sedemera sina kompisar, tills sist högg den X-et i låret när vi skulle utfodra dom.(Vid 2 skilda tillfällen)
Oturligt nog på ungefär samma ställe bägge gångerna.
Här talar vi även om tendenser som kan innebära livsfara för den som hamnar i käftarna, eftersom det var fråga om typ 15 Estrela Mountain Dogs. Hade det inte varit för att X-et befann sej nära dörren och snabbt stuckit ut så hade hon lika väl ha fått hela gänget över sej.
Behöver jag tillägga att kennelägaren tog bort den tokiga hunden sedan?

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1074230
September 3, 2006 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=obelix]detta kanske låter knäppt för vissa, men se till att ta hand om hunden nu, trots det som hänt.

Så jävla vrickad åsikt, alla hundar jagar väl andra djur.
De leker ju bara, sen att dom kanske inte vet när dom ska sluta är inte för att hunden är "sjuk i huvet".

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1074232
September 3, 2006 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=ilg@dd][quote=obelix]detta kanske låter knäppt för vissa, men se till att ta hand om hunden nu, trots det som hänt.

Så j**la vrickad åsikt, alla hundar jagar väl andra djur.
De leker ju bara, sen att dom kanske inte vet när dom ska sluta är inte för att hunden är "sjuk i huvet".

Ganska typisk åsikt bland hundägare..
Men sen när det kommer till att ta ansvar för vad ens lilla kelgris åstadkommit med andras kelgrisar så så är den egna lilla kelgrisen så oskyldig sååå.
Såna människor borde inte få ha djur ö.h.t.
Borde vara någon slags licens eller test på blivande hundägare tycker jag, någon sorts lämplighetstest.

*Edit*
Påminner lite om debatten om psykotiska mördare är det så synd om..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 276
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL