February 19, 2002
Barn dör i Niger. Av svält. Det har man vetat länge men på aftonbladet (som jag läser nuförtiden ) såg jag det först nu. Jag äger ingen tv (gick sönder... sedan dess har jag inte brytt mig om att skaffa en ny :D) så jag vet inte hur om det har visats mycket om det här. Anyway...
Man kan ge 50 kr genom att sms-a NIGER till 72777 eller AFRIKA till 72105 men då går bort 15 kr för avgifter och liknande.
Man kan också betala via rädda barnen hemsida http://www.rb.se Då är minsta beloppet 100 kr men man slipper betala avgifter så jag föredrar det istället. (någon får rätta mig om jag har fel)
Admins: Please make it a sticky.. Iaf för en månad eller så för att på aftonbladet och resten av nyhetskanaler faller denna "nyhet" snart i glömska igen.
February 19, 2002
Jag har inte tänkt mig att det här ska bli en "personlig statement"-tråd om man betalar eller inte och av vilka anledningar. Ni som tycker att ni vill bidra genom RB får gärna göra det. Likväl vill jag inte att den här tråden ska utvecklas till en meningslös diskussion om hur och varför saker kallas som de kallas eller om det är rätt att skicka eller inte osv.
Så var vänliga håll tråden rent. Ni som har betalat behöver inte skriva att ni har gjort det. Gör det i det tysta. Det blir bäst så.
Det enda jag bad om var att den här tråden ska få en "sticky" så att den syns längre.
May 10, 2002
Arminovski wrote: Jag har inte tänkt mig att det här ska bli en "personlig statement"-tråd om man betalar eller inte och av vilka anledningar. Ni som tycker att ni vill bidra genom RB får gärna göra det. Likväl vill jag inte att den här tråden ska utvecklas till en meningslös diskussion om hur och varför saker kallas som de kallas eller om det är rätt att skicka eller inte osv.
Så var vänliga håll tråden rent. Ni som har betalat behöver inte skriva att ni har gjort det. Gör det i det tysta. Det blir bäst så.
Det enda jag bad om var att den här tråden ska få en "sticky" så att den syns längre.
men vad är meningen med att ge bort pengar om man inte får skryta om det? :arg:
February 19, 2002
Nomic wrote: [quote=HELIX]När är det inte hungersnöd i ett Afrikanskt land?
😀
Exakt vad jag försökte påpeka när tsunami vågen kom" ÅH VAD SYND DET ÄR OM DOM BUHÄÄÄ"
, medans det dör fler personer dagligen där nere än vad det gjorde totalt i tsunamin.
Jag håller med dig. Det är beklagligt (och därmed inget man skrattar åt) att det måste gå så långt som "första sidas nyhet" innan vi märker att hemska saker faktiskt händer i övriga delar av världen.
Men det går att (om man vill så) betala en summa varje månad (eller då och då) så att pengarna finns även när denna "nyhet" inte längre är aktuell.
February 9, 2004
Arminovski wrote: Barn dör i Niger. Av svält. Det har man vetat länge men på aftonbladet (som jag läser nuförtiden ) såg jag det först nu. Jag äger ingen tv (gick sönder... sedan dess har jag inte brytt mig om att skaffa en ny :D) så jag vet inte hur om det har visats mycket om det här. Anyway...
Man kan ge 50 kr genom att sms-a NIGER till 72777 eller AFRIKA till 72105 men då går bort 15 kr för avgifter och liknande.
Man kan också betala via rädda barnen hemsida http://www.rb.se Då är minsta beloppet 100 kr men man slipper betala avgifter så jag föredrar det istället. (någon får rätta mig om jag har fel)
Admins: Please make it a sticky.. Iaf för en månad eller så för att på aftonbladet och resten av nyhetskanaler faller denna "nyhet" snart i glömska igen.
Bra gjort 🙂
Kom igen grabbar. Skänk nåt.
2 Guest(s)