Hur är det nu med A-kassa? Nya regler eller?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur är det nu med A-kassa? Nya regler eller?
zeth
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 555
sp_UserOfflineSmall Offline
1015298
February 15, 2006 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan inte lätt att få jobb. När jag sökte, så var det oftast över x100 som hade
sökt samma dito. Tillfälliga jobb får man dock när som helst.

Börjar bli totaltless på mitt nuvarande jobb sen 5 år. Jobba, äta & sova är det enda man hinner göra "nästan".

elajten
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 137
1015486
February 16, 2006 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

x850xt wrote: Saken är den att VILL man ha jobb så får man jobb !! Oavset vad folk säger .. t om Idioterna på pile (Samhall) har jobb .. dom fattas inte bara utbildning dom är skadade oxo, menar du att du har svårare att få jobb än vad en cerebral pares-skadad har ? då har du fan problem alternativt förhöga förväntningar på jobben du tror att du skall få utan erfarenhet eller skola !! du verkar bara dum & du & sånna som du är anl till att jag aldrig är på Nh mer än i köp & sälj forumet !!!

Jag har inga höga förväntningar. Jag söker jobb som jag har kompetens till. Jag söker alla jobb jag hittar. Att en cp-skadad eller handikappad person får jobb lättare är väl för att AF går in och hjälper till med sina handikappklassningar och lönebidrag och annat sådant.

Jag vill inte jobba med utvecklingsstörda personer. Jag trivs inte med det. Jag har jobbat i 2 år med såna och det var mycket jobbigt.

De jobben jag söker kräver ingen speciell utbildning eller så. Fatta bara att i Sverige är det svårt att få jobb. tacka Göran Persson & Co.

ps: Dum är det enbart du som är som inte fattar hur dagens samhälle ser ut. vakna upp för fan.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1015505
February 16, 2006 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Prata med AMS om att du också kan få lönebidrag... Alltså att om ett företag anställer dig så får de "betalt" för dig. För om dagarna börjar ta slut så gissar jag att du varit arbetslös i ett år nu...

elajten
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 137
1015541
February 16, 2006 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Prata med AMS om att du också kan få lönebidrag... Alltså att om ett företag anställer dig så får de "betalt" för dig. För om dagarna börjar ta slut så gissar jag att du varit arbetslös i ett år nu...

har 200 dagar kvar....

Nebelosa_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 259
1015568
February 16, 2006 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vet hur dagens samhälle ser ut & har det fan inte lätt själv men inte för att jag startar en tråd om hur synd det är om mig !
jag sket i skolan precis efter 7an & har ingen utbildning efter det men likväl har jag hafft jobb med hyffsat betalt & nu har jag jobb med bra bettalt.
finns annat jag stör mig på i dagens samhälle & d är där säker MÅNGA andra som oxo gör men det är inget man kan ta upp offentligt för då blir man lynchad ..
& detta problem är nog ett av sveriges största & göran & co är nog till stor del skyldig till dom oxo men detta är en helt annan diskution.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 314
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL