January 12, 2004
Nu behöver man inte vara gift för att ha en svärmor enligt mig, det räcker med att man har en flickvän med en mamma.
Jag har fått jackpott när det gäller min iaf.
Hon har blivit en av mina bästa vänner och på sätt och vis den mor jag aldrig hade...
Som jag skrev i en tråd för att tag sedan så fick jag en bil av henne som en spark i röven för att jag ska ta körkort.
Jag kan väcka henne mitt i natten för att bli körd till närmaste nattöppna mack om jag så bara vill ha en glass utan att hon knorrar, hon blir sur, men det går över...
Hon ställer upp på alla sätt och vis, samt att vi har en oerhörd respekt för varandra som gör att vi kan prata om allt, och säga vad som helst till varandra...
Det komiska är att vår relation började med att jag var totalt vansinnig och sa åt henne att hålla käften, vilket hon gjorde i närmare 30 mil :bgrin:
August 7, 2001
Min relation med min svärmor har bara blivit sämre och sämre med åren.
Hon är väldigt Konservativ och Pessimistisk, så fort man gör någonting så är hon framme och ska förklara varför man inte ska göra så.
Jag får inte plugga för henne (vilket jag ska göra ändå).
För en månad sen knakade det i förhållandet mellan min sambo och mig och vi kom helt enkelt på att grunden till det hela var att vi bodde för trångt så nu ska vi flytta och det gillar inte svärmor.
Jag blev förbannad på henne häromdagen då hon exploderade och ifrågasatte mig som person och min ekonomi. Dom enda som har med min ekonomi att göra är mina föräldrar och min sambo. Svärmor ska bara skita i min ekonomi.
Mina föräldrar berömmer mig förövrigt för min ekonomi.
För ca 2år sen så var allt lugnt men nu har det brakat samman.
Hon är en jättetrevlig person men jag är en riktig optimist och hon är en riktig pessimist. Så det går inte ihop sig riktigt där.
Svärfar är jag näst intill bästa polare med. 🙂
July 16, 2003
Nu är ju min svärmor Skidans mamma så man törs väl inte säga något dumt 😉
Men försök inte tävla med mig om vem som har bäst svärmor, ni har inte en chans. Nu har vi känt varann i 15år så vi behöver inte direkt arbeta med relationen.
Tummen upp för rakryggade människor som man vet var man har oavsett väder och vind.
Aldrig haft några problem med någon svärmor faktiskt, så jag får väl rätta in mej i ledet bakom Delph1.
(Har ingen f.n.)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
roxerthedead wrote: Som tur är så kommer jag skitbra överens med svärföräldrarna, men det bästa är nog ändå att hennes farsa alltid kommer och frågar om jag vill lira cs med honom för ingen annan i familjen vill 😀
Hade jag varit du hade jag varit nån annanstans för länge sen. 😀
1 Guest(s)