June 28, 2001
När jag närmade mig 17-18 år så märkte jag att vänner och bekanta började säga -Hur e läget ? när man sprang på dom.
detta var nånting helt nytt för mig och än i dag så har jag inte riktigt lärt mig att man ska ställa frågan tillbaka när man svarat.
Men nu på senare tid så har väldigt många tjejer som för det mesta varit kompisar eller flickvänner till mina kompisar börjat komma med frågan -Har du flickvän ? och sedan varför inte det ?
personligen kunde jag inte bry mig mindre om någon annan har en flick eller pojkvän, jag skulle aldrig komma på tanken att fråga något sådant.
så jag vänder mig till er, varför ställer man denna fråga, "Har du flickvän ?"
varför skulle en kompis nya flickvän bry sig om detta ?
ligger det något bakom frågan eller är det nånting folk brukar fråga ?
November 4, 2002
Det är nog bara kallprat. Det värsta jag vet.. Blä.. Har man inget vettigt att säga kan man hålla käften..
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
October 2, 2003
Det stinker fjortisfråga...iaf om man direkt frågar om någon har flickvän. Annars kan man bara fråga om det går bra med tjejerna, vilket många ockskå gör då frågan är lite "snällare" eftersom den som svarar bara kan säga typ "ja, det går väl ok" och få det ur världen. Men sedan finns det sådana som ändå till slut frågar typ "jaha, så har du flickvän då eller?" för att dom är så jävla nyfikna på vad andra håller på med.
Jag tror att det är tjejerna som frågar eftersom de är lite mer nyfikna på människor liv än killar.
September 5, 2001
Status fråga kanske, vem vet. Jag skulle inte få för mig att fråga en sådan fråga om jag inte var interesserad.
Det kanske är en karaktärs grej, att har du flickvän så har du lyckats eller nått. Tycker själv att dom får det att låta som att man inte vill ha flickvän när det säger "och varför har du inte det?".
Tjejer...det är mkt vi aldrig kommer förstå där.
November 27, 2003
Om jag inte haft flickvän har jag svarat "nej" helt enkelt och har de frågat varför så säger jag att "jag har helt enkelt inte träffat någon värt besväret", "jag har inte haft tid att vara speciellt social på sistone" eller något i samma stil. Jag kan inte påstå att jag lägger någon närmare tanke vid varför situationen är som den är. Dagar kommer, dagar går.
...
-Har du flickvän?
-Nej.
-Åh, jaha ... (ser nedlåtande ut/försående ut)
-Ursäkta?
-Ja, alltså jag visste inte att du var
-Ummm, nej?
...
Så kan det gå ibland ...
//Andreas
June 28, 2001
Laglorden wrote: Tjejer är sådär du vet, vill kolla läget och sen ha nånting att "skvallra" om med sina kompisar 😉 Så de samlar helt enkelt matriel som de kan ha att byta med...
Lite som dc++ att man ska ha x antal Gb skvaller när man träffas så man får lite skvaller tillbaka 😉
hehe den var bra =)
lät först som alla tjejer jobbade för CIA.
Statusfråga... hmm, så har jag inte tänk.
fan vad låg status jag har då =)
June 28, 2001
Tindy wrote: Det är väl inget fel med det, dock de som frågar det bara för att få säga att de har en flickvän själv är något patetiska.
men värst är ju dom som har sin flickvän som avatar.
men fortfarande har jag inget direkt svar på varför man ställer en sådan fråga.
1 Guest(s)