September 16, 2002
En sak som jag och en polare funderade lite på igår...
Hur får man sin humor?
Alla kan vi vara lite roliga ibland. :bgrin:
Jag verkar anses av folk som känner mig vara en underhållande figur. Själv skulle jag nog säga att det mesta man lär sig är från TV:n.
Man behöver inte nödvändigtvis ta skämt, förolämpningar, comebacks, etc. direkt därifrån, men större delen av inspirationen finns nog där. Åtminstånde för mig.
Vad säger ni?
Vart ifrån får ni största delen av er humor?
April 1, 2001
Jag tror att vissa människor har lättare för att roa än andra. Men det där med tajming är nog en viktig del. Det gäller liksom att ta ett visst tillfälle och slänga in ett par ord som gör situationen rolig...
När man lyssnar/tittar på stå-upp-komiker kan man snappa upp ett o annat. Man skrattar åt skämt och sånt som dom kläcker ur sig, men har ni lyssnat på vad det är dom egentligen brukar tala om? Det är ofta de mest vardagliga saker, ofta helt meningslösa grejer som dom "konverterar" till roliga saker, genom att berätta om det på ett speciellt sätt, dra paralleller till andra saker och sånt. Det är sånt som kan göra något inte alls speciellt till nåt man kan garva i ett par timmar åt 😀
July 8, 2003
Hansen wrote: pratar du sexrelaterade saker med din farsa ?!
Nej, pratar sexrelaterade saker med både morsan och farsan. Men har lärt mig alla sjuka sexskämt från farsan och storebror...
Varför klarar inte andra att prata ut om sex med sina föräldrar, jag är ganska säker på att samtligas föräldrar har haft sex...
November 23, 2001
Jag tror säkerheten (får ju inte låta darrig och nervös för att man glömt t.ex. en del av historien), tajmingen (måste få in dom klockrent), rätt tillfällen (det är sånt man vet).. 😛
Hur man sen får sin humor handlar om hur minnet fungerar skulle jag säga.. jag är ofta tråkig eftersom jag inte kommer ihåg hur saker hände i både roliga historier och i roliga gamla minnen..
men däremot kan jag kommer på oneliners och punchlines snabbt... det finns olika sorters humor 🙂
vet inte var jag vill komma eller var denna tråd vill komma, men ett inlägg är ju ett inlägg. 😕
July 22, 2003
caged wrote: [quote=Hansen]pratar du sexrelaterade saker med din farsa ?!
Nej, pratar sexrelaterade saker med både morsan och farsan. Men har lärt mig alla sjuka sexskämt från farsan och storebror...
Varför klarar inte andra att prata ut om sex med sina föräldrar, jag är ganska säker på att samtligas föräldrar har haft sex...
Jag har inga problem att prata om sex 😛 Tycker synd om dom som inte har nån att prata med faktiskt 🙄
March 14, 2004
Blaxxor wrote: [quote=caged][quote=Hansen]pratar du sexrelaterade saker med din farsa ?!
Jag har inga problem att prata om sex 😛 Tycker synd om dom som inte har nån att prata med faktiskt 🙄
Själv brukar jag slänga in nåra perv-skämt ibland vid matbordet
July 8, 2003
ocz wrote: [quote=Blaxxor][quote=caged][quote=Hansen]pratar du sexrelaterade saker med din farsa ?!
Själv brukar jag slänga in nåra perv-skämt ibland vid matbordet
Ok, det är att gå lite långt, men i övrigt om sex kan man ju prata med föräldrarna. Som när man har dragit hem någon fjortis från en fest och lekt lite med henne (hon ville givetvis leka hon med, det är inte våldtäkt, och hon är inte 14 år gammal bokstavligen) så säger man ju det till morsan. Morsan undrar ju isåfall om man använde kondom eller ej, sen går man vidare till nästa ämne. =)
1 Guest(s)