Gueno wrote: ... med en bil med automatlåda?
Då menar jag givetvis på torr asfalt.Har inte vågat testa utifall man sabbar något så blir det så satans dyrt.
Att ha neutraien i och sen slänga i drivern är kanske inte så smart. 🙄
🙄 Skojjar du?
Gasa och bromsa bara..
Att gasa upp den och "slänga i" drive, lär kunna resultera i skapliga utgifter gissar jag.. Del BMW's kända dåliga kvalitet + deras hutlösa priser..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 20, 2002
Coore wrote: [quote=Cezar]Lite svårt att förklara. Lättast om du testar några gånger så får du in känslan.. Testa först med full gas och släpp kopplingen sen så får man svajja på gasen lite och växla...
Så han ska släppa på kopplingen och växla med en automatlåda?
Glömde det. Då får man köra kickdown och sedan släppa gasen när den varvar för mycket och för länge...
August 11, 2005
Kolla bara eftar att bilen udu har inte är framhjulsdriven, för då lär du fucka upp allt va bromsar heter mo du håller bromsen inne och gasar...
Nu vet jag att det inte är det på en z3, men ändå...
Och som ilgadd, så säger jag med, har du den i drive och slänger in den i d lär du få byta växellåda snart...
December 11, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Gueno]... med en bil med automatlåda?
Då menar jag givetvis på torr asfalt.Har inte vågat testa utifall man sabbar något så blir det så satans dyrt.
Att ha neutraien i och sen slänga i drivern är kanske inte så smart. 🙄
🙄 Skojjar du?
Gasa och bromsa bara..
Att gasa upp den och "slänga i" drive, lär kunna resultera i skapliga utgifter gissar jag.. Del BMW's kända dåliga kvalitet + deras hutlösa priser..
Inget fel på BMW kvalite, bara fel på deras sk "evighetsolja" som de påstår aldrig behöver bytas. Inte konstigt automatlådorna rasar när man inte byter olja.
June 17, 2002
Gueno wrote: Nja.
Det är Z3:an, 193 hästar.
Vet inte om det räcker.
193 hk på en sån liten bil bil.. klart det räcker..
var menar du med börna. rivstart eller bränna däck?
ska du bränna däck så funkar det att göra som jag skrev i förra posten.. annat e det nog med rivstart. då får du nog lätta sakta på bromsen.
Förutsatt att det e bakhjulsdrift självklart. vilket det borde vara på en bimmer.
September 5, 2001
MULLVADEN wrote: [quote=Gueno]Nja.
Det är Z3:an, 193 hästar.
Vet inte om det räcker.
193 hk på en sån liten bil bil.. klart det räcker..
var menar du med börna. rivstart eller bränna däck?
ska du bränna däck så funkar det att göra som jag skrev i förra posten.. annat e det nog med rivstart. då får du nog lätta sakta på bromsen.
Förutsatt att det e bakhjulsdrift självklart. vilket det borde vara på en bimmer.
Alltid RWD förutom på modellerna med X i namnet, då 4WD.
July 9, 2006
August 11, 2005
Stripz wrote: bwm med utomatlåda de e ju bara kommaputtrande å dra gasenibottenså slöpperdelös bara om du har slagit av dedär antispin grejjen har en bmw 525 m-sport 02 210 hk den slöppte då lös i en kurva hur lättsomhälst bara gasapå med antispinavslaget
Snygg mening...
January 4, 2001
csm101 wrote: [quote=Stripz]bwm med utomatlåda de e ju bara kommaputtrande å dra gasenibottenså slöpperdelös bara om du har slagit av dedär antispin grejjen har en bmw 525 m-sport 02 210 hk den slöppte då lös i en kurva hur lättsomhälst bara gasapå med antispinavslaget
Snygg mening...
Nödvändigt inlägg...
Skärpning...
January 13, 2003
Gueno wrote: Hur många olika diffar finns det egentligen?
Har dålig koll på det.Den är diffad det vet jag.
Den driver lika mycket på båda hjulen i vilket fall.
Alla bilar sedan ja, 20-talet? Har varit diffade.
En bil med diff driver inte lika mycket på bägge hjulen så länge där inte är difflås/diffbroms eller en volvoraggare har varit och svettsat kuggarna i diffen.
Driver den konstant lika mycket på bägge hjulen måste den vara jobbig att köra med. Ut på en grusväg så är det omöjligt att styra utan sladd. (Det är sladden som "styr" då så att säga) På asfalt understyr en bil något fruktansvärt med trasig/låst/raggar-diff.
beta wrote: [quote=Gueno]Hur många olika diffar finns det egentligen?
Har dålig koll på det.Den är diffad det vet jag.
Den driver lika mycket på båda hjulen i vilket fall.
Alla bilar sedan ja, 20-talet? Har varit diffade.
En bil med diff driver inte lika mycket på bägge hjulen så länge där inte är difflås/diffbroms eller en volvoraggare har varit och svettsat kuggarna i diffen.
Driver den konstant lika mycket på bägge hjulen måste den vara jobbig att köra med. Ut på en grusväg så är det omöjligt att styra utan sladd. (Det är sladden som "styr" då så att säga) På asfalt understyr en bil något fruktansvärt med trasig/låst/raggar-diff.
Bara ett påpekande, raggare åker inte volvo på somaren..
Angående understyrningen så överdriver du en stor smula..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 13, 2003
Överdrivet gör jag kanske. Har inte kört någon bil med 100% lås. De fordon jag kört med 100% lås har varit av den mindre modelen (eller den mycket större med 6wd och 6hjuls difflås) och det märks tydligt hur negativt det påverkar körningen i bägge fallen. Ska man ha "låst" diff ska det vara med möjlighet att snabbt koppla in/ur den eller med ställbart % som den tillåter att diffa.
June 28, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Gueno]... med en bil med automatlåda?
Då menar jag givetvis på torr asfalt.Har inte vågat testa utifall man sabbar något så blir det så satans dyrt.
Att ha neutraien i och sen slänga i drivern är kanske inte så smart. 🙄
🙄 Skojjar du?
Gasa och bromsa bara..
Att gasa upp den och "slänga i" drive, lär kunna resultera i skapliga utgifter gissar jag.. Del BMW's kända dåliga kvalitet + deras hutlösa priser..
Japp japp, att gasa på neutralen o trycka in D är inget vidare, har sett många idioter som försökt göra så på strippen,tar ju flera sekunder innan skiten börjar driva frammåt.
som många redan har skrivit så gäller det att ha vänster fot på bromsen och lätt trycka på gaspedalen så den ökar några varv, släppa bromsen o platta gasen.
Fast för folk med 6,6l V8a behövs inte bromsen 😛
Harkel harkel host.
1 Guest(s)