July 27, 2002
Hur tänker ni angående skillnaden mellan vänkärlek och kärlek?
Kärlek ska ju bestå av tre grundläggande komponenter: åtrå, förtrolighet och förbindelse. Men man kan ju känna så för en vän också eller hur?
Så hur ska man veta vart gränsen går, tror ni det existerar ett mellanting kring vänkärlek och kärlek? Om man känner sig osäker om vad man är, tror ni det handlar om riktig kärlek då?
September 28, 2002
May 19, 2003
HELIX wrote: Kärlek är känslor, inte ord.
Så sant så.
Kärlek ser jag nästan bara som i ett förhållande, och inte mellan kompisar.
Viss finns det en "kärlek" mellan sina bästa kompisar, men då skulle inte jag använda ordet kärlek.
Äkta kärlek går inte att beskriva, det måste upplevas. Och jag tror att dom flesta här (ni är ju så gamla alla NH:are :P) har upplevt det 😉
Själv har jga upptäckt äkta kärlek för första gången för ett par veckor sedan. Dvs har aldrig aldrig älskat en annan tjej så mycket.
Sen så finns det ju kärlek till föräldrar, den ser jag som varken äkta kärlek eller kompiskärlek.. utan det är bara det specialla man har till sina föräldrar..
July 27, 2002
Den kärlek ni talar om är den när den är fullbordad. När båda parterna medvetet yttrar sin kärlek till varandra. Jag kanske förstår dåligt. Men om man gillar någon men personen har stängt in sig och kan inte bekräfta (Kanske inte vågar, kanske inte förmår, kanske inte vet?).
Mer tydlig fråga: Hur känner man när man är kär i någon?
November 26, 2002
Trots att det finns många man har åtrå till, många man känner förtroende med och även flera man samtidigt känner föbindelse med så behöver det inte vara kärlek. Men om du ställer dig frågan:
Är det här den person jag vill vakna upp brevid varje morgon?
Och svaret fortfarande är ja. Då har du nog åkt dit! 😀
August 7, 2001
Coore wrote: [quote=Delph1]En kall öl på varm sommardag. Det är kärlek det!
Jo visst, det trodde jag också innan jag provade att skeda med Woxxman under Dreamhack, det är kärlek om något det grabbar!
haha var det hårt? :bgrin:
hände samma sak med en i lumpen.
hårdaste befälet på kompaniet sov i vårt tält och det var en som hamnade i sked med honom... befälet fick resning i samma veva också i sömnen :bgrin:
June 3, 2001
När man har ett par kvinnoläppar runt penisroten när man kör bil nercabbat en sommardag med vinden i håret och samtidigt lyssnandes på Rammstein på lagom hög volym.
Det vore nått... 😀
Men för att vara seriös..
Jag kan älska en bil och en kvinna.
Men inte på samma sätt.
Kvinnan är man kär i, bilen tycker man om.
January 21, 2004
Gueno wrote: När man har ett par kvinnoläppar runt penisroten när man kör bil nercabbat en sommardag med vinden i håret och samtidigt lyssnandes på Rammstein på lagom hög volym.
Det vore nått... 😀
Men för att vara seriös..
Jag kan älska en bil och en kvinna.
Men inte på samma sätt.
Kvinnan är man kär i, bilen tycker man om.
:)R
1 Guest(s)