August 24, 2002
Det är lungt pojkar.. jag tar inte illa upp.
Ett standardsvar på vad RP är borde väl bli google.
Men jag berättar gärna lite, jag ser ungefär nu 0.5 och 0.3. Jag har inget nattseende. Plus det specifika att synfältet försvinner. Ni som tagit körkort antar jag vet vad synfält är. Leder till blindhet i 45-50 års åldern. Det jävligaste i mitt liv har varit min pappas motorintresse och oförmåga att ändra på sig.
Annars ser jag väl väldigt ljust på livet, tar det som det kommer och gör det bästa av det. Hoppas på att hitta världens sexigaste kvinna och lyckas få henne innan jag blir blind. Jag är rätt kräsen och tror jag kommer få svårt att stadga mig annars.
Jag tror också på ett S/V drömmande för dem födda blinda. De vet ju ändå former och hur saker är uppbyggda. Men jag ska ta och fråga Per som föddes utan ögon när jag träffar honnom nästa gång.
February 21, 2003
När jag drömmer så drömmer jag nog inte i färger över huvud taget. Inte heller i svartvitt. Det känns som om man mer drömmer hur saker å ting förhåller sig i rum, tid och sinnesstämning (oj vad snitsigt det lät då). Man bara känner hur situationen man drömmer är. Men jag vet inte... 😕
February 22, 2003
Ogrebeast wrote: När jag drömmer så drömmer jag nog inte i färger över huvud taget. Inte heller i svartvitt. Det känns som om man mer drömmer hur saker å ting förhåller sig i rum, tid och sinnesstämning (oj vad snitsigt det lät då). Man bara känner hur situationen man drömmer är. Men jag vet inte... 😕
är du syn/hörsel-skadad?
February 21, 2003
BelGarath wrote: [quote=Ogrebeast]När jag drömmer så drömmer jag nog inte i färger över huvud taget. Inte heller i svartvitt. Det känns som om man mer drömmer hur saker å ting förhåller sig i rum, tid och sinnesstämning (oj vad snitsigt det lät då). Man bara känner hur situationen man drömmer är. Men jag vet inte... 😕
är du syn/hörsel-skadad?
Nä, men jag syftade på ett inlägg här tidigare om att vi kanske bara drömmer svartvitt. Fast det påpekade jag faktiskt inte märker jag nu. Börjar bli lite vimsig nu
February 1, 2002
BelGarath wrote: [quote=Ogrebeast]När jag drömmer så drömmer jag nog inte i färger över huvud taget. Inte heller i svartvitt. Det känns som om man mer drömmer hur saker å ting förhåller sig i rum, tid och sinnesstämning (oj vad snitsigt det lät då). Man bara känner hur situationen man drömmer är. Men jag vet inte... 😕
är du syn/hörsel-skadad?
man gör det bra om man är blind o läser/skriver här 😉
June 28, 2001
skiroy wrote: [quote=Milos]Appropå blinda från födseln och det....Undrar hur man föreställer sig en människa om man aldrig har sett en? uh?
Det finns ett bra sätt...man går efter hjärtat och hjärnan helt enkelt!
dvs då vet man inte om ens farsa ser ut på det här viset
[Image Can Not Be Found]
July 18, 2003
Asså, vad jag kan minnas har jag aldrig drömt 😉
Det är nästan bara mardrömmar man kommer ihåg.. och oftast drömmar man om något man sätt under dagen. SÅ nu kommer jag drömma om den där jävla bläckfisken (eller minds farsa eller vad det är) hela natten :bgrin: fan också 😉
3 Guest(s)