July 8, 2003
Efter 3 dagar:
Dammråttorna börjar flytta in igen. Saker börjar sprida sig över rummet.
Efter 7 dagar:
Du har svårt att unvika de stora stenarna som lyckats ta sig in.
Dammråttorna börjar känna sig hemma.
Du sopar under smutsen under mattorna.
Tvättkorgen är halvfull.
Efter 14 dagar:
Du ser inte golvet längre, du vet att det finns där men inte riktigt vart.
Mattorna nuddar inte golvet längre på grund at all smuts.
Tvättkorgen är full.
Efter 21 dagar:
Allt du brukar använda ligger högst en meter från datorn. Sängkläderna gråter av smuts och börjar krypa ner mot golvet i hopp om att gömma sig under mattan.
Klädhögen översvämmar tvättkorgen och vissa kläder har börjat kämpa sig mot tvättmaskinen.
Dammråttorna klagar över överbefolkning.
Efter 28 dagar:
Tvättkorgen och kläderna har flytt. De finns inte längre, eller så har de gömt sig under allt skräp.
Du ser inte datorn längre för all smuts, datorbordet har du inte sett på en vecka.
Dammråttorna gör revolt och försöker störta dig styrande.
Det är ungefär såhär jag upplever det. =) Städade rummet idag, har inte gjort det på en månad. =)
October 28, 2002
stormaz wrote: Man ska inte städa för ofta, bra med lite skit för då blir man inte sjuk så j**la lätt. Vi lever i ett alldeles för rent samhälle tycker jag 🙂
baah!! du gör ju lumpen, där städar väl folk åt er? 8) Snackade med Björn just btw, är ni i samma "grupp/kompani" eller vad det heter=?
February 21, 2003
Hauk wrote: [quote=stormaz]Man ska inte städa för ofta, bra med lite skit för då blir man inte sjuk så j**la lätt. Vi lever i ett alldeles för rent samhälle tycker jag 🙂
baah!! du gör ju lumpen, där städar väl folk åt er? 8) Snackade med Björn just btw, är ni i samma "grupp/kompani" eller vad det heter=?
"lumpen, där städar väl folk åt er?"
Det skulle väl vara logementskamraterna då. Det var iaf städning och visitering av städningen varje morgon för oss när vi gjorde lumpen. Eller har försvaret upptäckt nu att det är billigare att hyra in polska städerskor än att låta lumparna vakna en timme tidigare för att städa?
July 9, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=Hauk][quote=stormaz]Man ska inte städa för ofta, bra med lite skit för då blir man inte sjuk så j**la lätt. Vi lever i ett alldeles för rent samhälle tycker jag 🙂
Det skulle väl vara logementskamraterna då. Det var iaf städning och visitering av städningen varje morgon för oss när vi gjorde lumpen. Eller har försvaret upptäckt nu att det är billigare att hyra in polska städerskor än att låta lumparna vakna en timme tidigare för att städa?
Inte nog med att städa logementet vi hade en båt jäkel att städa varje fredag oxå och då menar jag hela båten.... speciellt med en sergeant som hade gjort lumpen på båten året innan och visste alla kryphål och skrymslen som man skulle kunna "glömma" att städa.....
September 13, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Hauk][quote=stormaz]Man ska inte städa för ofta, bra med lite skit för då blir man inte sjuk så j**la lätt. Vi lever i ett alldeles för rent samhälle tycker jag 🙂
bah..
vi gjorde våra egna visitationer..
annars så städar man inte mkt.. diskade idag, gått 9 vekor sen sist
February 21, 2003
heimdal wrote: bah..
VAAAA??? Vad är det för disciplin?
Hade sergeant Ogrebeast varit där då hade det jävlar i mig blivit heimdalrakning som straff :bgrin:
Men gjorde du lumpen som transportare eller brandman så kan jag godta det
September 13, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=heimdal]bah..
Hade sergeant Ogrebeast varit där då hade det j**lar i mig blivit heimdalrakning som straff :bgrin:
våra befäl tyckte att det var viktigare med utbildning än städning.. så vi såg till att de var någorlunda rent iaf.. inte som de som hade "lt. pattberg" som gic upp kl 5 å börja städa
jag låg ffs som klargöringsmekaniker... 781:a klarg.plut. F7
September 13, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=heimdal]bah..
Hade sergeant Ogrebeast varit där då hade det j**lar i mig blivit heimdalrakning som straff :bgrin:
våra befäl tyckte att det var viktigare med utbildning än städning.. så vi såg till att de var någorlunda rent iaf.. inte som de som hade "lt. pattberg" som gic upp kl 5 å börja städa
jag låg ffs som klargöringsmekaniker... 781:a klarg.plut. 2:a komp. f7
February 21, 2003
heimdal wrote: [quote=Ogrebeast][quote=heimdal]bah..
jag låg ffs som klargöringsmekaniker... 781:a klarg.plut. 2:a komp. f7
Låg också på F7 (närskydd/flygbassäk). Pattberg ja Han var ju riktig kändis på F7!
Under vår grundutbildning hade vi Lt Jardian, a k a wannabe-big-gangsta-med-sin-lilla-jycke-Wilma 😀 och han var hård. Hade dessutom spänniga skånska kadetter. Men sen stack jag till MHS i Halmstad, och när jag kom tillbaka så var man själv instruktör så då var det en själv som fick visitera :bgrin:
2 Guest(s)