Hur firar ni jul?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur firar ni jul?
Johan-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 24, 2006 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

Hur firar ni jul?

kan dra min historia då ..

Vaknar på morgonen, äter typ gröt och julskinka till frukost. Sen bär det av till några släktingar, detta är den värsta delen på hela julen eftersom alla mina kusiner är så pass gamla att dom firar jul med sina egna familjer, så jag sitter hos mina släktingar och kollar på tv från kl 12:00 till kl 16:00 ca innan jag och min familj åker hem. väl hemma äter vi julmiddag och sen öppnar vi paket. slut. Jag har alltså sett den där jävla "kan du vissla johanna typ 18 gånger nu eftersom det enda jag kan göra hos mina släktingar är att kolla på tv.

Hur ser eran julaftons dag ut?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1104071
December 24, 2006 - 8:23 am
sp_Permalink sp_Print

Om 10 minuter kommer syskonen och då stänger jag av datorn, sen är det fullt ös fram till sent 🙂

//Andreas

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1104073
December 24, 2006 - 8:25 am
sp_Permalink sp_Print

Runt tolv åker jag till kusinerna och spenderar dagen där. Efter det så åker vi hem igen och firar lite för oss själva.

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1104075
December 24, 2006 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

vaknar, äter frukost (med gröt och skinka givetvis). Vid tolv åker vi oftast hem till släktingar (morsans sambos mor detta år, förra året var det Farbror som gällde). Är det i princip hela dagen, äter middag, kollar på Kalle och öppnar de fina klapparna

kommer hem ganska sent på kvällen igen tror jag

Nu råkar det vara så att "gammelmormor" (vad är det riktiga ordet för denna mormormor egentligen?), så morsan ska träffa moster och mormor ett litet tag nu, efter det bär det iväg.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1104076
December 24, 2006 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

Jag och sonen knatar över till Mammsen runt 14.00 och blir väl sittandes där till framöver 21.00 gissar jag.
Naturligtvis kollar man Kalle Anka vid 15.00, sen blir det julmat. Efter julmaten så öppnas klapparna.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1104078
December 24, 2006 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

Ska hem till mormor och morfar med morsan och övriga släkten. Så blir där och äter och öppnar klapparna. Sen blir det hem och hinka öl och grogga.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1104085
December 24, 2006 - 8:52 am
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Ska hem till mormor och morfar med morsan och övriga släkten. Så blir där och äter och öppnar klapparna. Sen blir det hem och hinka öl och grogga.

Har aldrig förstått mej på det där med alkohol på Julafton..
Ok, om det inte finns ungar med i bilden, men det finns ju 50-talet andra helger man kan dricka på.
Själv dricker jag aldrig, och har aldrig druckit en droppe på Julaftonen förutom det som av finns i vissa chokladpraliner då.

Men nu är det hög tid för några muggar kaffe och en rejäl skinkmacka iaf.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1104087
December 24, 2006 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknar bakfull efter gårdagens glöggkväll med några polare o deras respektive (Guitar hero, dansmattor och singstar gick varma).

Ska försöka kurera mig fram till 14 då jag ska vara hos min sambos föräldrar och äta julmat o en eller tre snapsar. Tror det blir lite tittat på Kalle oxå.
Framåt 19 åker vi vidare till mina föräldrar o äter lite till och sitter o groggar några timmar. Sen hoppas jag vi får tag på en taxi 🙂

ilg@dd, yngsta deltagaren fyller 21 i mars så jag ser ingen anledning till att inte förgylla högtiden med god dryck 🙂

Men jag håller med, finns det barn i bilden bör det vara begränsat med de starka dryckerna.

legacy
Medlem
Forum Posts: 180
1104101
December 24, 2006 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

Hemma hos föräldrarna. En julklapp från "Tomten" direkt på morgonen. Sen gå å vänta på Kalle. Typ 16.00 kommer farmror då blir det julmiddag och sen en paus med lite kaffe och småprat och efter det klappöppning.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1104103
December 24, 2006 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

vaknade med världens pannknack...

SKa snart över till svärmor och börja fixa julkäket som ska vara klart till kalle och gänget slutar...

Niklas.Andersson
Medlem
Forum Posts: 164
1104106
December 24, 2006 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

jag ska gå till ica strax o köpa 200grams mint krokant o tunn lövbit till middag .. blir väll nån film ikväll

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1104108
December 24, 2006 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

Blir lite annorlunda jul iår, jävligt roligt faktiskt.

Vid halv tre ska jag hämta brorsan, hans tjej och hennes lillebrorsa. Ska hem hit då, blir väl att kolla lite på tv, äta julbord, öppna julklappar och under den tiden får man även i sig en del alkoholhaltiga drycker. Sen mot kvällen brukar det bli något sällskapsspel.

Brorsan är helt övertygad om att han spöar mig headsup i poker, han ska få sin chans. 😉

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1104130
December 24, 2006 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Ska till farfar i år, med pappas sida av släkten. Först blir det Kalle och glögg. Sedan julmiddag med allt vad det innebär. Sedan paketutdelning. Och så fortsätter det väl lite smått med gröt och kakor.

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
1104134
December 24, 2006 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

Hem till farmor och farfar med hela släkten (30pers), pappas sida.

Julklappar, mat blablablabla..

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
1104136
December 24, 2006 - 11:12 am
sp_Permalink sp_Print

Väntar på att det komponeras något gott i köket, äter, öppnar några julklappar. Sedan segar jag tills tråkafton är över.

holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
1104140
December 24, 2006 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

Igår gjorde jag chiliconcarne som ska räcka idag och imorrn. Snart ska jag ut och gå i solskenet, sen blir det filmtajm hela dagen/kvällen.

Verkar inte vara många här som genomlider julen själva, men jag såg visst en till.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1104143
December 24, 2006 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=whak]Ska hem till mormor och morfar med morsan och övriga släkten. Så blir där och äter och öppnar klapparna. Sen blir det hem och hinka öl och grogga.

Ok, om det inte finns ungar med i bilden, men det finns ju 50-talet andra helger man kan dricka på.
Själv dricker jag aldrig, och har aldrig druckit en droppe på Julaftonen förutom det som av finns i vissa chokladpraliner då.

Ingen nubbe till sillen? 🙄

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1104144
December 24, 2006 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=ilg@dd][quote=whak]Ska hem till mormor och morfar med morsan och övriga släkten. Så blir där och äter och öppnar klapparna. Sen blir det hem och hinka öl och grogga.

Nope, däremot är Juldagen en dag jag kan unna mej något starkt på. Fast det blir det inte i år, eftersom grabben är hemma hela Julhelgen..

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1104151
December 24, 2006 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=beta][quote=ilg@dd][quote=whak]Ska hem till mormor och morfar med morsan och övriga släkten. Så blir där och äter och öppnar klapparna. Sen blir det hem och hinka öl och grogga.

Nope, däremot är Juldagen en dag jag kan unna mej något starkt på. Fast det blir det inte i år, eftersom grabben är hemma hela Julhelgen..

Vad är det för fel att dricka alkohol på julafton.

Självklart har du grabben hemma så super man väl inte precis. Men för det är inte alla andra nykterister.
Vad är fel med att dricka gott medans man umgås? Nu är det åandra sidan inga småbarn här iår, men det var det förra året. Det hindrade inte mig ifrån att dricka alkohol. Däremot var åtminstonde en av föräldrarna helt nyktra.

holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
1104158
December 24, 2006 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=ilg@dd][quote=beta][quote=ilg@dd][quote=whak]Ska hem till mormor och morfar med morsan och övriga släkten. Så blir där och äter och öppnar klapparna. Sen blir det hem och hinka öl och grogga.

Vad är det för fel att dricka alkohol på julafton.

Självklart har du grabben hemma så super man väl inte precis. Men för det är inte alla andra nykterister.
Vad är fel med att dricka gott medans man umgås? Nu är det åandra sidan inga småbarn här iår, men det var det förra året. Det hindrade inte mig ifrån att dricka alkohol. Däremot var åtminstonde en av föräldrarna helt nyktra.

Fattar inte heller denna jakt på oss som nyttjar alkohol.
Det är väl bättre att barnen/ungdomarna får en avslappnad syn på alkohol. Visa dom att man kan dricka för att det är gott och inte för att bli full. Som vuxen behöver man ju inte dricka tills man är full, utan för sällskapets skull. Eller?
Efter jag och exxet särade på oss, så var jag och dottern på en halloweenfest. Jag drack två öl till maten samt ett glas glögg. Min nya tjej körde å var således nykter.
Tror du inte jag fick bannor från kärringen på familjerätten över detta. Enligt henne kunde inte ens två föräldrar dela på en fllaska vin på lördagkvällen utan att det var "dåligt omdöme".
F*ck it säger jag. Låt oss leva som människor, så blir nog livet lättare, roligare och enklare.
God jul på er alla

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 306
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL