November 21, 2005
Hur firar ni jul?
kan dra min historia då ..
Vaknar på morgonen, äter typ gröt och julskinka till frukost. Sen bär det av till några släktingar, detta är den värsta delen på hela julen eftersom alla mina kusiner är så pass gamla att dom firar jul med sina egna familjer, så jag sitter hos mina släktingar och kollar på tv från kl 12:00 till kl 16:00 ca innan jag och min familj åker hem. väl hemma äter vi julmiddag och sen öppnar vi paket. slut. Jag har alltså sett den där jävla "kan du vissla johanna typ 18 gånger nu eftersom det enda jag kan göra hos mina släktingar är att kolla på tv.
Hur ser eran julaftons dag ut?
December 27, 2003
vaknar, äter frukost (med gröt och skinka givetvis). Vid tolv åker vi oftast hem till släktingar (morsans sambos mor detta år, förra året var det Farbror som gällde). Är det i princip hela dagen, äter middag, kollar på Kalle och öppnar de fina klapparna
kommer hem ganska sent på kvällen igen tror jag
Nu råkar det vara så att "gammelmormor" (vad är det riktiga ordet för denna mormormor egentligen?), så morsan ska träffa moster och mormor ett litet tag nu, efter det bär det iväg.
Jag och sonen knatar över till Mammsen runt 14.00 och blir väl sittandes där till framöver 21.00 gissar jag.
Naturligtvis kollar man Kalle Anka vid 15.00, sen blir det julmat. Efter julmaten så öppnas klapparna.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
whak wrote: Ska hem till mormor och morfar med morsan och övriga släkten. Så blir där och äter och öppnar klapparna. Sen blir det hem och hinka öl och grogga.
Har aldrig förstått mej på det där med alkohol på Julafton..
Ok, om det inte finns ungar med i bilden, men det finns ju 50-talet andra helger man kan dricka på.
Själv dricker jag aldrig, och har aldrig druckit en droppe på Julaftonen förutom det som av finns i vissa chokladpraliner då.
Men nu är det hög tid för några muggar kaffe och en rejäl skinkmacka iaf.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
Vaknar bakfull efter gårdagens glöggkväll med några polare o deras respektive (Guitar hero, dansmattor och singstar gick varma).
Ska försöka kurera mig fram till 14 då jag ska vara hos min sambos föräldrar och äta julmat o en eller tre snapsar. Tror det blir lite tittat på Kalle oxå.
Framåt 19 åker vi vidare till mina föräldrar o äter lite till och sitter o groggar några timmar. Sen hoppas jag vi får tag på en taxi 🙂
ilg@dd, yngsta deltagaren fyller 21 i mars så jag ser ingen anledning till att inte förgylla högtiden med god dryck 🙂
Men jag håller med, finns det barn i bilden bör det vara begränsat med de starka dryckerna.
October 16, 2004
November 7, 2005
June 23, 2002
Blir lite annorlunda jul iår, jävligt roligt faktiskt.
Vid halv tre ska jag hämta brorsan, hans tjej och hennes lillebrorsa. Ska hem hit då, blir väl att kolla lite på tv, äta julbord, öppna julklappar och under den tiden får man även i sig en del alkoholhaltiga drycker. Sen mot kvällen brukar det bli något sällskapsspel.
Brorsan är helt övertygad om att han spöar mig headsup i poker, han ska få sin chans. 😉
January 13, 2003
ilg@dd wrote: [quote=whak]Ska hem till mormor och morfar med morsan och övriga släkten. Så blir där och äter och öppnar klapparna. Sen blir det hem och hinka öl och grogga.
Ok, om det inte finns ungar med i bilden, men det finns ju 50-talet andra helger man kan dricka på.
Själv dricker jag aldrig, och har aldrig druckit en droppe på Julaftonen förutom det som av finns i vissa chokladpraliner då.
Ingen nubbe till sillen? 🙄
beta wrote: [quote=ilg@dd][quote=whak]Ska hem till mormor och morfar med morsan och övriga släkten. Så blir där och äter och öppnar klapparna. Sen blir det hem och hinka öl och grogga.
Nope, däremot är Juldagen en dag jag kan unna mej något starkt på. Fast det blir det inte i år, eftersom grabben är hemma hela Julhelgen..
June 23, 2002
ilg@dd wrote: [quote=beta][quote=ilg@dd][quote=whak]Ska hem till mormor och morfar med morsan och övriga släkten. Så blir där och äter och öppnar klapparna. Sen blir det hem och hinka öl och grogga.
Nope, däremot är Juldagen en dag jag kan unna mej något starkt på. Fast det blir det inte i år, eftersom grabben är hemma hela Julhelgen..
Vad är det för fel att dricka alkohol på julafton.
Självklart har du grabben hemma så super man väl inte precis. Men för det är inte alla andra nykterister.
Vad är fel med att dricka gott medans man umgås? Nu är det åandra sidan inga småbarn här iår, men det var det förra året. Det hindrade inte mig ifrån att dricka alkohol. Däremot var åtminstonde en av föräldrarna helt nyktra.
August 11, 2001
macrus wrote: [quote=ilg@dd][quote=beta][quote=ilg@dd][quote=whak]Ska hem till mormor och morfar med morsan och övriga släkten. Så blir där och äter och öppnar klapparna. Sen blir det hem och hinka öl och grogga.
Vad är det för fel att dricka alkohol på julafton.
Självklart har du grabben hemma så super man väl inte precis. Men för det är inte alla andra nykterister.
Vad är fel med att dricka gott medans man umgås? Nu är det åandra sidan inga småbarn här iår, men det var det förra året. Det hindrade inte mig ifrån att dricka alkohol. Däremot var åtminstonde en av föräldrarna helt nyktra.
Fattar inte heller denna jakt på oss som nyttjar alkohol.
Det är väl bättre att barnen/ungdomarna får en avslappnad syn på alkohol. Visa dom att man kan dricka för att det är gott och inte för att bli full. Som vuxen behöver man ju inte dricka tills man är full, utan för sällskapets skull. Eller?
Efter jag och exxet särade på oss, så var jag och dottern på en halloweenfest. Jag drack två öl till maten samt ett glas glögg. Min nya tjej körde å var således nykter.
Tror du inte jag fick bannor från kärringen på familjerätten över detta. Enligt henne kunde inte ens två föräldrar dela på en fllaska vin på lördagkvällen utan att det var "dåligt omdöme".
F*ck it säger jag. Låt oss leva som människor, så blir nog livet lättare, roligare och enklare.
God jul på er alla
1 Guest(s)