July 8, 2003
Ok, jag tror jag har tagit upp detta tidigare i samband med "Flytta ihop med tösen"-tråden men nu behöver jag lite hjälp.
Jag vill ju som sagt börja jobba extra utöver studierna så man får lite extra pengar till nya lägenheten. Är ganska bestämt på att jag vill jobba i livsmedelsbutik på grund ut av att de ofta har öppet ganska länge under vardagarna samt har öppet under helgerna.
Frågan är bara, hur ska jag göra?
Det jag har tänkt hittils är att ringa varje butikschef och säga att jag söker extrajobb och sen fråga om jag får komma på en intervju samt lämna ett CV.
Är det en bra lösning eller?
Alla tips uppskattas och tänk på att jag inte har några kontakter inom livsmedelshandel.
Har dock ett års kassavana tack varje arbete på Kåren.
September 8, 2003
Hansen wrote: hur gammal är du ? Har en bror som var 17 då han fixa jobb på ICA. Ska nog inte vara några problem för dig om du även har lite erfarenhet. Ganska bra lön är det nog, speciellt efter 6 och på helger. Annars kan du ju alltid fråga på MCdonalds 🙂
Ajja bajja.. hata donken.. finns bara *censur*-jobb där.
October 25, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Arny][quote=Gueno][quote=caged]räserbajs
ROFL. :)R
Det där var fan ta mig det roligaste jag har hört. :pray:
Men du har väl hört musikgruppen Räserbajs?
Man kan ju hoppas på ett negativt svar med tanke på¨Räserbajs musikalsika kunnande kanske :P.
Ja, det var ju bara LITE offtopic 🙄
May 17, 2002
Tindy wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Arny][quote=Gueno][quote=caged]räserbajs
Man kan ju hoppas på ett negativt svar med tanke på¨Räserbajs musikalsika kunnande kanske :P.
Ja, det var ju bara LITE offtopic 🙄
och ditt inlägg gjorde ju inte saken bättre ;).
Nä bara för att komma tillbaka till topic så tycker jag att du skall skicka en ansökan, ringa eller gå till alla matvarubutiken du känner till. Gör som du tänk och glöm inte att säga att du kan sitta i kassan etc. Det finns alltid någon butik som söker kvällsarbetare.
July 8, 2003
Nåja, tillbaka till ontopic. Ni får gärna skriva hur ni gjorde när ni fick det jobb ni har nu, eller när ni fick ett jobb ni tidigare hade. Gärna jobb där ni inte kände någon som kunde hjälpa er (jag gick till farsan och frågade om jag kunde jobba för honom under sommaren, han sa visst...)
May 17, 2002
Jag fick jobb i en Icabutik här hemma. Jobbet var jag tackade jag sedan nej till för att jag fick ett bättrebetalt jobb på Volvo. Jag fick jobbet genom att jag hade praoat på Ica några år tidigare (och då visat vad jag kunde eller vad man nu skall säga). Gör så att du ber om att få en provanställning eller något i den stilen så att du kan visa vad du går för.
October 26, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Arny][quote=Gueno][quote=caged]räserbajs
vadå räserbajs är ju skit bra, ni dönickar fattar ju inte hur riktig trall ska låta 😀
July 8, 2003
Krqagyzzz wrote: Jag fick jobb i en Icabutik här hemma. Jobbet var jag tackade jag sedan nej till för att jag fick ett bättrebetalt jobb på Volvo. Jag fick jobbet genom att jag hade praoat på Ica några år tidigare (och då visat vad jag kunde eller vad man nu skall säga). Gör så att du ber om att få en provanställning eller något i den stilen så att du kan visa vad du går för.
Provanställning är ingen dum idé. Tackar för den.
1 Guest(s)