December 6, 2006
Då så, datornördar..
Hur fort skriver du ? 😉
http://swedish-speedtest.10-fa.....ngers.com/
You reached 401 points, so you achieved position 1531 of 94519 on the ranking list
You type 492 characters per minute
You have 62 correct words and
you have 1 wrong words
Så satans typiskt att man på SISTA ordet råkar skriva fel.. :blink:
September 1, 2002
You reached 299 points, so you achieved position 7386 of 99268 on the ranking list
You type 453 characters per minute
You have 55 correct words and
you have 3 wrong words
Andra försöket var det här, det gick sämre än första då jag hade mer prestationsångest. Jag skriver snabbt och slarvigt. Min vanligaste tangent är definitivt backspace 🙂
You reached 141 points, so you achieved position 66051 of 101343 on the ranking list
You type 169 characters per minute
You have 23 correct words and
you have 0 wrong words
Hahaha, pekfingervalsen är nog inte det snabbaste alternativet.
😀
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 13, 2004
You reached 451 points, so you achieved position 600 of 100628 on the ranking list
You type 540 characters per minute
You have 75 correct words and
you have 0 wrong words
:D/
EDIT:
You reached 465 points, so you achieved position 405 of 103917 on the ranking list
You type 561 characters per minute
You have 79 correct words and
you have 0 wrong words
:D/:D/:D/
January 18, 2004
December 27, 2003
You reached 196 points, so you achieved position 45977 of 122780 on the ranking list
You type 299 characters per minute
You have 35 correct words and
you have 2 wrong words
inte för att jag bryr mig hurt fort jag skriver. saknar gärna ner lite och ser till att det blir rätt från början
January 8, 2005
När jag testade detta så kom jag på mi själv att jag inte använder vissa fingrar.
vänster lillfinger, höger lillfinger och höger tumme.
hade man haft en bättre kontroll på sina fingrar och kanske en bättre "fattning" vid tangentbordet så hade man nog varit bra mycket snabbare.
tex märker jag att jag använder höger hand mer än vänsterhanden, dvs jag använder den för 60% mer av QWERTY delen.
June 23, 2002
Cirap wrote:
You reached 196 points, so you achieved position 45977 of 122780 on the ranking list
You type 299 characters per minute
You have 35 correct words and
you have 2 wrong wordsinte för att jag bryr mig hurt fort jag skriver. saknar gärna ner lite och ser till att det blir rätt från början
Märker det.
September 27, 2005
Hamnar strax under 300 hela tiden.
Intressant att jag är så sjukt mycket bättre med vänsterhanden! :bok: Den ligger perfekt och skriver exakt så som man skall göra, medan höger hoppar fram och tillbaka, använder olika fingrar och är allmänt seg. Det skall tilläggas att jag är högerhänt... 😮
April 13, 2007
ojdå wrote: Hamnar strax under 300 hela tiden.
Intressant att jag är så sjukt mycket bättre med vänsterhanden! :bok: Den ligger perfekt och skriver exakt så som man skall göra, medan höger hoppar fram och tillbaka, använder olika fingrar och är allmänt seg. Det skall tilläggas att jag är högerhänt... 😮
Du kanske bara har blivit uppfostrad att använda höger. Värt en tanke iaf.
February 12, 2003
ojdå wrote: Hamnar strax under 300 hela tiden.
Förmodligen eftersom du oftast använder högerhanden till musen.
1 Guest(s)