April 20, 2005
Spelade fotbollsmatch i korpen i onsdags och det hände en liten olycka.
Jag skulle gå upp och nicka bort ett inlägg, då en dubbelt så stor kille kommer inhoppandes i mig med armbågen lite långt uppe. Nu fick jag armbågen under ögat och på näsan så jag fick en hjärnskakning och ett inslaget näsben.
Det jag undrar är, jag har aldrig utnyttjat försäkringar innan, men är detta något försäkringsärende?
Ska själv kolla upp det senare i veckan efter att jag har fått min näsa opererad, men tänkte se ifall någon här redan vet svaret, jag är under 20 så själva läkarundersökningen och operationen kostar inget.
August 9, 2003
Du får nog en en del pengar för sveda och verk, beror ju på om det blir något ärr, om du måste ha nåt bandage eller om du blir förhindrad att göra nåt pga av skadan. har en kompis som drog av knäsenan när han spelade vollyboll, han behövde förvisso gå på kryckor ett tag men han fick x antal tusenlappar utan det minsta tafs ifrån försäkrningsbolaget. Jag tror inte att han ens bad om det utan anmälde bara sin skada till försäkrningsbolaget och så skickade de honom pengar.
April 20, 2005
@macrus
Det är inte så att jag är ute efter att få ut pengar, men eftersom jag kanske får gå med sned näsa för resten av mitt liv, så ville jag få reda på hur det funkar med försäkringar iallafall.
Okej, tackar för de mer konstruktiva svaren.
Ska anmälla skadan då iallafall.
August 11, 2005
Vanligtvis är det så att de som betalar medlemsavgiften för att vara med i en klubb lr liknande också täcksa av klubbens försäkringar.
Tex jag betaar medlemsavgift till min kickboxningsklubb, skulle jag skada mig (när jag har skydd på mig och under träning) så täcker den försäkringen alla kostnader.
February 12, 2003
Jag spräckte båtbenet när jag körde cross förra hösten. Morsan hörde med försäkringsbolaget (eftersom hon ville ha tillbaka pengarna för parkeringsavgiften av nån anledning), och då sa nissen på Trygg Hansa att jag är berättigad ersättning för sveda och värk. Slutade med att jag gick runt 10 veckor med gips på vänsterarmen och fick 6000:- för det, då mådde man. 🙂
De har dock slutat med sveda och värk nu, så jag överväger byta försäkringsbolag. 😛
April 20, 2005
Verkar som om man måste vara borta från arbete en månad för att man ska få något av försökringen.
Får går runt med alva ansiktet gipsat nu iallafall en vecka, inte så himla kul. Som tur är det krisithimmelfärds helgen nu i veckan så jag slipper missa så mycket av skolan.
2 Guest(s)