Hur gamla är alla?|Page 16|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur gamla är alla?
Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
sp_UserOfflineSmall Offline
510400
January 15, 2004 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, som den storsinta flicka jag är vill jag såklart gå till botten med allt för att inte någon ska känna sig kränkt pga. mig. Så därför tvingar ni mig erkänna att med mitt påstående:

Vaniljflickan wrote:

Som sagt, man mognar med åren....

...menade jag att det var JAG SJÄLV som hade mognat. Kanske inte slänger in lika klantiga och ogenomtänkta inlägg längre. Comprende?

Over and out!

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
510402
January 15, 2004 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skiter i det såsätt men de yngre medlemmar kan ta åt sig något så fruktansvärt.

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
510407
January 15, 2004 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Men du, om du skiter i ordens rätta innebörd så kan ju allt misstolkas. Läs hur det var jag menade, så ser du att jag inte klankar ner på någon för att den är yngre än jag. Det här problemet har ju uppstått för att du misstolkat och inte tar dig tid att försöka tolka rätt. Finns det någon som förklara vad jag menar på ett manligt sätt, eftersom jag blir missförstådd.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
510409
January 15, 2004 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Hawkie:: Du har inte tänkt på att man får ta denna tråd med en nypa salt.
Om denna tråd skulle vara så illa som du säger så hade jag låst den och kastat bort nyckeln vid detta laget.

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
510417
January 15, 2004 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Här ser vi forumets (och f ö Internets) baksida. Tolkningsfel kommer att finnas så länge det finns mer än en människa i världen. Men om man öppnar sitt sinne och går in i en diskussion med inställningen att man vill försöka förstå den andra så lär man sig mer både om sig själv och andra. Och förhoppningsvis inser man att inte alla i världen finns till för att jävlas med en! Amen.

hawkie
Member
Medlem
510422
January 15, 2004 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Hawkie:: Du har inte tänkt på att man får ta denna tråd med en nypa salt.
Om denna tråd skulle vara så illa som du säger så hade jag låst den och kastat bort nyckeln vid detta laget.

Hehe, jo d klart...chefen har alltid rätt säger dom ju.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
510552
January 15, 2004 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Chef?
Skiroy är endast min springpojke. 🙂

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
510573
January 15, 2004 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Ok, som den storsinta flicka jag är vill jag såklart gå till botten med allt för att inte någon ska känna sig kränkt pga. mig. Så därför tvingar ni mig erkänna att med mitt påstående: [quote=Vaniljflickan]

...menade jag att det var JAG SJÄLV som hade mognat. Kanske inte slänger in lika klantiga och ogenomtänkta inlägg längre. Comprende?

Over and out!

Men... ...du kränkte ju mig ju. "om 6 år är jag ju jättegammal!" Om 6 år är du ju bara 31. Jag har redan passerad den åldern, för ngt år sen. cry cry cry

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
510601
January 15, 2004 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Tyckte du att du var duktig nu???

Jag antar att du syftar på mitt inlägg som var ovan.
Och nej, jag tyckte inte jag var duktig.
Som jag skrev i inlägget så letade jag efter en annan sak, fick två sökresultat varav det ena var din tråd så jag tittade in lite snabbt i den och la upp den här på skoj, något som tydligen inte uppskattades då.
Sen att hitta de andra två trådarna tar ju inte mer än nån minut så det var inte heller så avancerat, gjorde det mest för å kolla om den fjantiga tråden om att man skulle gratta dig var din första tråd, du som ska vara så seriös. 👿
Du har ingen rätt att behandla mig som en barnunge, speciellt när det inte skiljer så många år mellan oss.

Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
511006
January 15, 2004 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag själv är 17, "strax" 18.

5 Månader kvar 🙁

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
511068
January 15, 2004 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså, driver ni med mig eller har alla övergått till att bli överkänsliga? Reaktionerna står ju inte i relation till "brottet" ni påstår att jag begått... som Skiroy säger.... ta allt med en nypa salt... Helt plötsligt gnäller både äldre och yngre på att jag trampar er på tårna. Jag står för det jag skriver, är det så att man känner sig starkt kränkt rekommenderar jag att man tar kontakt med Admin så att de får avgöra vad jag ska ha för straff! :2:

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
511076
January 15, 2004 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Steel wrote: [quote=Vaniljflickan]Tyckte du att du var duktig nu???

Jag antar att du syftar på mitt inlägg som var ovan.
Och nej, jag tyckte inte jag var duktig.
Som jag skrev i inlägget så letade jag efter en annan sak, fick två sökresultat varav det ena var din tråd så jag tittade in lite snabbt i den och la upp den här på skoj, något som tydligen inte uppskattades då.
Sen att hitta de andra två trådarna tar ju inte mer än nån minut så det var inte heller så avancerat, gjorde det mest för å kolla om den fjantiga tråden om att man skulle gratta dig var din första tråd, du som ska vara så seriös. 👿
Du har ingen rätt att behandla mig som en barnunge, speciellt när det inte skiljer så många år mellan oss.

Har du isåfall rätt att kalla min tråd fjantig? Det är väl lika mycket kränkning det isåfall.
Det här börjar bli larvigt tycker jag...

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
511082
January 15, 2004 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote:
Det här börjar bli larvigt tycker jag...

Håller helt med dig.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
511095
January 15, 2004 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Alltså, driver ni med mig eller har alla övergått till att bli överkänsliga? Reaktionerna står ju inte i relation till "brottet" ni påstår att jag begått... som Skiroy säger.... ta allt med en nypa salt... Helt plötsligt gnäller både äldre och yngre på att jag trampar er på tårna. Jag står för det jag skriver, är det så att man känner sig starkt kränkt rekommenderar jag att man tar kontakt med Admin så att de får avgöra vad jag ska ha för straff! :2:

Ja ditt "straff" blir nog att du får en stor kram. 😛
Är det straff nog ? 🙂

Men tillbaka till allvaret nu...som jag sade.
Ta allt med en nypa salt och undvik att gnälla.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
511096
January 15, 2004 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Orkar inte kolla hur många sidor diskussion det är i denna tråd, men stå på dig vanilj!

Förövrigt borde den låsas innan den spårar ur

hawkie
Member
Medlem
511226
January 15, 2004 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Alltså, driver ni med mig eller har alla övergått till att bli överkänsliga? Reaktionerna står ju inte i relation till "brottet" ni påstår att jag begått... som Skiroy säger.... ta allt med en nypa salt... Helt plötsligt gnäller både äldre och yngre på att jag trampar er på tårna. Jag står för det jag skriver, är det så att man känner sig starkt kränkt rekommenderar jag att man tar kontakt med Admin så att de får avgöra vad jag ska ha för straff! :2:

Hehe, jag har ju aldrig sagt att det var du....som sagt, ta det med en nypa salt 🙂

Milos
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 128
511244
January 15, 2004 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi blir mer och mer kvinnor, pojkar..

Behövligt, verkar ju finnas mer än tillräckligt på testosteronkontot här i krokarna... :apa:

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
511296
January 15, 2004 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, jag kanske tog kommentaren lite hårt men just då när jag läste den så kändes det som om den kom från en uppstudsig primadonna från Djursholm som tyckte att hon var störst bäst å vackrast i världen och inte tog hänsyn till någon annan.
Tyckte kommentaren var lite överdrivet spydig bara för att jag råkade snubbla över en av hennes gamla trådar och postade en länk till den här, att jag sedan kallade henne för fjantig var ju någon form av payback efter hennes kommentar.
Jaja, skit i det, jag tycker om dig ändå Vaniljflickan och tycker bara det är roligt med tjejer i forumet. Speciellt om de då och då tjafsar emot diverse mansgrisar som finns härinne. 😀

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
511317
January 15, 2004 - 10:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Steel: Prinsessan från Örebro, om jag får be! wink

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
511325
January 15, 2004 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Steel: Prinsessan från Örebro, om jag får be! wink

Djursholm eller Örebro, same same but different,
Allt norr om Hallandsåsen är ändå tassemarker 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 344
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL