July 23, 2001
32 år, fyller 33 den 14 Januari usch börjar bli gubbe nu ;). Tycker att det är loligt att diskutera hårdvara fortfarande då jag har arbetat mycket med det både som amatör och proffs (anställd som IT-Tekniker i fyra år).
PS: När jag överklockade mina Amigor på 80 och 90-talet var man tvungen att byta oscillatorer på kretskorten. Det var tider det, men jag kan bara säga att det har blivit bättre med åren. För man förstörde ganska många kort när man lärde sig att löda på dem 🙂
På den tiden saknade jag ett forum för att diskutera sådant, jag hade en
BBS ett tag som hade ett möte för hårdvara men på den tiden var vi inte lika många som idag så diskussionerna där dog ganska snabbt. Därför
gillar jag NH skarpt, man lär sig saker här som inte kan läras på annat sätt än erfarenhet och tester av modifierad hårdvara.
March 11, 2003
netbeing wrote: 32 år, fyller 33 den 14 Januari usch börjar bli gubbe nu ;). Tycker att det är loligt att diskutera hårdvara fortfarande då jag har arbetat mycket med det både som amatör och proffs (anställd som IT-Tekniker i fyra år).
PS: När jag överklockade mina Amigor på 80 och 90-talet var man tvungen att byta oscillatorer på kretskorten. Det var tider det, men jag kan bara säga att det har blivit bättre med åren. För man förstörde ganska många kort när man lärde sig att löda på dem 🙂
På den tiden saknade jag ett forum för att diskutera sådant, jag hade en
BBS ett tag som hade ett möte för hårdvara men på den tiden var vi inte lika många som idag så diskussionerna där dog ganska snabbt. Därför
gillar jag NH skarpt, man lär sig saker här som inte kan läras på annat sätt än erfarenhet och tester av modifierad hårdvara.
Kul! Jag fyller också år den 14:nde och satt och pillade med Amigor under 80-talet. Hade dock en mörk tid med Mac, då man trodde att Motorola skulle utnyttja att de hade en i grund och botten bättre CPU. Bättre än något Intel kunde komma med. Jag saknar Amigatiden. Det var mer hardcore datanördstämmning på den tiden. Nu sitter vilken snoris som helst med överklockad superanläggning.
January 28, 2003
denstore wrote: Nu sitter vilken snoris som helst med överklockad superanläggning.
ja, som en AMD64 med ett 9800XT och en massa minne :bgrin:
själv är jag 16 8)
tillräckligt gammal för att förstå att cash is king och tillräckligt ung för att fortfarande kallas "lilla gubben" av mamma... 🙄
😀
February 12, 2002
Vaniljflickan wrote: [quote=Gueno][quote=Vaniljflickan]Ok, du har en hållhake på mig och jag en STOR på dig 😡
Jag vet.
Just därför håller jag den för mig själv...
Nu vill jag ha pussen. [Image Can Not Be Found] Eller så kan du SMS:a mig den. :bgrin:
Kom å hämta!
Nu mår jag illa... :spy:
2 Guest(s)