June 28, 2001
tänkte koppla in ett par 6"x9" högtalare i hatthyllan på 740n, men kruxet är vad händer med konerna på dom 6,9 när basen i bagaget slår ?
sabbas ljudet totalt tro ?
har ingen lust att paja hyllan om jag inte ska ha några högtalare där-
har ju sett många ha 6,9 och endå har en sub liggandes.
funderar även på att sätta dom 6,9 OCH en 10" bas i hatthyllan. frågan är då om basen måste ha egen låda lr om bagaget räcker.
June 3, 2001
På http://www.zatzy.com har dom ett separat forum för enbart bilsterios. 🙂
June 28, 2001
GAS alpha 6940
[Image Can Not Be Found]
En högtalare som är byggd för att rocka! Fyrvägshögtalare 6x9-tum, med rejäl magnet och riktig butylgummiupphägning. Alpha 6940 går utmärkt att driva på stereons inbyggda effekt, men om du vill ha riktigt kul ska du komplettera med ett slutsteg.
Koaxialhögtalare: Fyrvägs 6x9 tum. Polypropylenmembran. Butylgummiupphängning. 32mm talspole i aluminium. 2-tums mellanregister. Diskant 38mm. 12mm superdiskant. Känslighet 95dB. Frekvensomfång 30Hz-23kHz. Effekttålighet 250W max. 125W RMS. 30oz-magnet. Levereras komplett med galler.
står null om open air
October 15, 2001
Mind wrote: GAS alpha 6940
[Image Can Not Be Found] En högtalare som är byggd för att rocka! Fyrvägshögtalare 6x9-tum, med rejäl magnet och riktig butylgummiupphägning. Alpha 6940 går utmärkt att driva på stereons inbyggda effekt, men om du vill ha riktigt kul ska du komplettera med ett slutsteg.Koaxialhögtalare: Fyrvägs 6x9 tum. Polypropylenmembran. Butylgummiupphängning. 32mm talspole i aluminium. 2-tums mellanregister. Diskant 38mm. 12mm superdiskant. Känslighet 95dB. Frekvensomfång 30Hz-23kHz. Effekttålighet 250W max. 125W RMS. 30oz-magnet. Levereras komplett med galler.
står null om open air
Står inget så är jag till 99.9% säker att det är open air. De är konstruerade för att sitta i hatthyllor.
Ps 9x6 är ingen höjdare att ha i hatthyllan pga dålig ljudbild. Bas kan komma från hatthyllan, pga att man inte kan riktningsbestämma basljud så lätt. Mellanregister kan komma från instrumentbrädanoch diskant kan sättas i vinrutans kant för ett bra ljud.
Ska du ha en 9x6 i hatthyllan skulle jag rekomendera att du skär av ledningarna till diskanten. Och placerar mellan och diskant på instrumentbrädan.
1 Guest(s)