Hur gör Mind?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur gör Mind?
heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
sp_UserOfflineSmall Offline
424733
September 30, 2003 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

bra ViU .. bort med antal inlägg räknaren

jag anser att de som suktar efter många inlägg bnara kompenserar för något.. lägg en gräns så man heter nuubi under 300 inlägg å medlem över 300 inlägg

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
424747
September 30, 2003 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker också det känns relativt onödigt med den där räknaren, var den inte borta ett tag?

Jag ser inte ofta på den, bara om jag ser ett väldigt dumt inlägg och kollar om personen är ny på forumet eller inte, då är det ju rätt bra.

Någon "status" känns rätt meningslös också om det går efter antal inlägg, borde i så fall vara beroende på hur länge man varit medlem.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
424759
September 30, 2003 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Som heimdal säger låter väldigt bra faktiskt, enda gången jag tycker räknaren behövs är när man vill veta om killen är ny eller inte..

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
424782
September 30, 2003 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

I köp och sälj så tittar jag på inläggen.
Ju mer inlägg säljaren/köparen har destå mer litar jag på honom/henne.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
424783
September 30, 2003 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Mathias wrote: Han skriver ju i alla trådar han läser (nästan). Skulle jag också göra det hade jag varit uppe i 10000 för länge sen.

tjaa, det är la bra att jag skriver i många trådar, har jag nått o tilläga så gör jag det.

smaken är ju som baken, alla kan inte gilla mig osv.
kan inte ge er facit till hur man får många inlägg för att jag skriver för det är skoj, visst är det intresant o se hur många inlägg jag har men det är ju inte därför jag gör det.

nu har jag ett 2 sidors arbete om TCPA och skriva tills imorn.

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
424914
September 30, 2003 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Ju mer inlägg desto större penis... Eller? =)

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
424917
September 30, 2003 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: I köp och sälj så tittar jag på inläggen.

hmm, om det är någon som säljer väldigt mycke tycker jag att det börjar lukta stöldgods, men men, sån är jag 😕

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
424926
September 30, 2003 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Steel wrote: [quote=Gueno]I köp och sälj så tittar jag på inläggen.

hmm, om det är någon som säljer väldigt mycke tycker jag att det börjar lukta stöldgods, men men, sån är jag 😕

Billiga datordelar. Mycket trevligt. Iofs ingen garanti men pffft... =)

heimdal
Member
Medlem
425847
October 1, 2003 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Som heimdal säger låter väldigt bra faktiskt, enda gången jag tycker räknaren behövs är när man vill veta om killen är ny eller inte..

true dat..

det e det jag kollar på.. om snubben e ny eller inte..
å 2 - 300 e en gräns som inte e svår att komma över

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
425851
October 1, 2003 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

men när man läser folk som har 1500 inlägg och frågar enormt lätta saker så undrar man ju vad dom har sysslat med.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
425859
October 1, 2003 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Steel wrote: [quote=Gueno]I köp och sälj så tittar jag på inläggen.

Nu var det ju ine så jag mena..

heimdal
Member
Medlem
425876
October 1, 2003 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: men när man läser folk som har 1500 inlägg och frågar enormt lätta saker så undrar man ju vad dom har sysslat med.

kanske varit bosatta i allmänt delen för länge?

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
425917
October 1, 2003 - 11:43 pm
sp_Permalink sp_Print

caged wrote: Ju mer inlägg desto större penis... Eller? =)

Processor är det oficiella när det gäller att mäta internet-penis.

Som guneo sa med köp och sälj, där är det enormt bra och se hur pass mkt stammis killen är på forumet.. en nyreggad e man ju lite skeptisk till..

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
425941
October 2, 2003 - 12:59 am
sp_Permalink sp_Print

Jozzo wrote: Destu mer inlägg destu mer status......alla ser ju upp te dem me många inlägg laugh

så tänker en Trogen lunare 😀 😀

Campaigner
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 421
425944
October 2, 2003 - 1:09 am
sp_Permalink sp_Print

Jag satt på 3DO:s forum innan (spel publicerare) och där tog dem bort "antal inläggs raden" för att stoppa spammandet.
Bakgrunden var en Norsk tjej (trevlig) som skrev saker i signaturen som "Top 3 poster babe!!!" och liknande. Droppen rann dock över när hon skulle resa bort och lät sin äldre bror (mest inlägg av alla på hela forumet) ta över hennes konto. Efter några dagar så var det slut med post countandet 😕

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
426127
October 2, 2003 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Okej, detta är INTE en tävling. Börjar man "spamma" åkter man ut illa kvickt. Vad jag vet har vi funderat på att ta bort den där infon, så folk slipper oroa sig, kanske blir dags snart om folk börjar hänga upp sig på hur många inlägg folk har gjort.

Det tycker jag inte ni ska göra! :arg:

Visst det kanske är fel men jag brukar använda hur många inlägg någon gjort för att bödöma hur myckert erfarenhet han har och hur stor sanning det är i det han skriver..
Visst det funkar inte på det sättet men nån som skrivit många inlägg har troligen varit här ett tag och inte bara sitter här för att jävlas med alla. (självklar kollar man också när de gått med):roll:

Det där låter lite skruvat men det är nog ändå så att jag litar mer på nån som har 500 inlägg än 10.. 😕

Finns många nya användare här som sitter och rättar alla här och är almänt besservissare....(.....)

Deadleg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
426132
October 2, 2003 - 10:58 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Finns många nya användare här som sitter och rättar alla här och är almänt besservissare....(.....)

Sånt e så onödigt va! 🙂

heimdal
Member
Medlem
426386
October 2, 2003 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=ViU]Okej, detta är INTE en tävling. Börjar man "spamma" åkter man ut illa kvickt. Vad jag vet har vi funderat på att ta bort den där infon, så folk slipper oroa sig, kanske blir dags snart om folk börjar hänga upp sig på hur många inlägg folk har gjort.

Det tycker jag inte ni ska göra! :arg:

Visst det kanske är fel men jag brukar använda hur många inlägg någon gjort för att bödöma hur myckert erfarenhet han har och hur stor sanning det är i det han skriver..
Visst det funkar inte på det sättet men nån som skrivit många inlägg har troligen varit här ett tag och inte bara sitter här för att jävlas med alla. (självklar kollar man också när de gått med):roll:

Det där låter lite skruvat men det är nog ändå så att jag litar mer på nån som har 500 inlägg än 10.. 😕

Finns många nya användare här som sitter och rättar alla här och är almänt besservissare....(.....)

just därför man kan ha en gräns på 300 eller lite mer å under det så e man "nuubi" som finnarna säger

Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 363
426684
October 3, 2003 - 4:40 am
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: [quote=Jozzo]Destu mer inlägg destu mer status......alla ser ju upp te dem me många inlägg laugh

hehe har inte ens lunar....

vad jag menade var att jag *litar* ju alltid mer på den som har minst 500 inlägg å har varit på forumet i lite längre tid......jag själv har ju inte så många inlägg, för jag kollar bara in lite då och då på forumet....

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
426764
October 3, 2003 - 9:08 am
sp_Permalink sp_Print

Jozzo wrote: [quote=Metz][quote=Jozzo]Destu mer inlägg destu mer status......alla ser ju upp te dem me många inlägg laugh

hehe har inte ens lunar....

vad jag menade var att jag *litar* ju alltid mer på den som har minst 500 inlägg å har varit på forumet i lite längre tid......jag själv har ju inte så många inlägg, för jag kollar bara in lite då och då på forumet....

o jag jävvlades bara lite med dig antar att du inte sett skämtfilmen om lunar helller (*vart är världen på väg all humor försvinner hrrmblää*)

i den filmen så läser dom upp en ironisk lunar presentation o hon säger "att det enda sättet att lita på nån e att kolla om dom har hög status"
där av min liknelse med ditt inlägg

men jag vill ändå slå av dig dina fördommar om dem som skrivit få inlägg dom kan säkert minst lika mkt om inte mer änn dem som skrivit många inlägg, själv har jag skrivit över 800 inlägg i kan fortfarande inte installera linux lr vad DHCP betyder =)

tar Mind som exempel skulle du lita på han mer då än nån som bara har 500 inlägg med tanke på att han är NH veteran och har över 6000 inlägg??

en lektion i eget tänkande 😀 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 298
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL