Hur göra för att skaffa tjej?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur göra för att skaffa tjej?
blejf
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 275
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 5, 2006 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Som titeln lyder ja hur gör man för att skaffa tjej?

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
1074996
September 5, 2006 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

En lite fråga bara... Kan du beskriva dig själ lite före vi går in på det lite närmre?

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
1074997
September 5, 2006 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Ingenting! Funkade för mig, hehe.

blejf
Kommer du hit ofta?
Medlem
1074998
September 5, 2006 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Popeye wrote: En lite fråga bara... Kan du beskriva dig själ lite före vi går in på det lite närmre?

1.76 meter 68 kg, ok vältränad om man säger så.
Inte extremt ful (enligt någon)

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
1075000
September 5, 2006 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

blejf wrote: [quote=Popeye]En lite fråga bara... Kan du beskriva dig själ lite före vi går in på det lite närmre?

Okej, jag tänkte inte bara utseendet utan även som person då, tidigare erfarenhet etc.
Vill inte gå in alldeles för personligt... Men som du kanske förstår, för att kunna ge dig "råd" måste jag/vi veta lite mer om dig!

rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
1075002
September 5, 2006 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Som de flesta tjejer brukar säga:

Var dig själv

Detta har dock ALDRIG fungerat för mig.
Men det kan ju hänga ihop med att vissa tycker jag har en knepig personlighet.
Men jag brukar oftast komma överens med 99% av de jag träffar.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1075003
September 5, 2006 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

rsastin wrote: Som de flesta tjejer brukar säga:

Var dig själv

Men att inte sitta inne vid datorn hela dagarna kan också vara ett bra tips om man vill ha chans att träffa någon. 😉

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
1075004
September 5, 2006 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

rsastin wrote: Som de flesta tjejer brukar säga:

Var dig själv

Ord... Det brukar faktiskt fungera bra!

Men att inte sitta inne vid datorn hela dagarna kan också vara ett bra tips om man vill ha chans att träffa någon. 😉

Ord 2...

Ut och visa ansiktet på stan, träffa kompisar, skaffa kompisar. Oftast byggs en kärleksrelation upp genom en bra vänskaplig relation! 🙂

blejf
Kommer du hit ofta?
Medlem
1075005
September 5, 2006 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Popeye wrote: [quote=blejf][quote=Popeye]En lite fråga bara... Kan du beskriva dig själ lite före vi går in på det lite närmre?

Okej, jag tänkte inte bara utseendet utan även som person då, tidigare erfarenhet etc.
Vill inte gå in alldeles för personligt... Men som du kanske förstår, för att kunna ge dig "råd" måste jag/vi veta lite mer om dig!

jag kan väl va lite tystlåten om man säger så

rsastin
Member
Medlem
1075007
September 5, 2006 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjejer är sociala varelser och gillar en personlig kontakt.
Med personlig kontakt menar jag inte via MSN, ICQ mm utan de vill ha en VERKLIG relation.
När man kommer upp i min ålder (över 30) så börjar kvinnorna bli rätt så kräsna.
För mig gäller det att lyssna efter vad deras behov är, vilket kan vara rätt svårt när de så att säga "lindar in " saker och ting i evighetslånga meningar.
Man kan skriva rätt mycket om kvinnor och vad de är ute efter.

"Kvinnor är inte som andra män"

He he

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
1075009
September 5, 2006 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

rsastin wrote: Tjejer är sociala varelser och gillar en personlig kontakt.
Med personlig kontakt menar jag inte via MSN, ICQ mm utan de vill ha en VERKLIG relation.
När man kommer upp i min ålder (över 30) så börjar kvinnorna bli rätt så kräsna.
För mig gäller det att lyssna efter vad deras behov är, vilket kan vara rätt svårt när de så att säga "lindar in " saker och ting i evighetslånga meningar.

He he

Sanning. Att försöka ragga på nätet är ingenting du ska ge dig in på, det fungerar inte riktigt. Visst, du kan prata med vänner som du träffar och inte träffar IRL. Men om du letar tjej, då ska du leta i verkliga livet precis som rsastin säger.

blejf wrote: jag kan väl va lite tystlåten om man säger så

Det kan ju ha sina för och nackdelar. Men du får försöka att till en början ta det lungt, och inte stressa på, men framför allt; Var dig själv!

kicking_kangaroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 608
1075010
September 5, 2006 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag försöker nu att genom bli vän med en tjej komma närmare och försöka få det att gå längre. Men egentligen borde jag ut och festa. Men det är inte min stil tyvärr..

jonaz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 940
1075019
September 5, 2006 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

rsastin wrote: Tjejer är sociala varelser och gillar en personlig kontakt.

He he

Jag har också passerat 30 men jag tycker nog snarare att de blir mer desperata med åldern...

Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
1075022
September 5, 2006 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns saker du kan göra för att öka dina chanser att bli ihop med en tjej, och så finns det saker du bara måste ha för att ens ha en chans. Grundläggande krav är t.ex.:
* kunna svara på tilltal
* inte lider av Tourettes syndrom
* kan skilja på de två könen

Fixa de grundläggande kraven innan du funderar på HUR du ska charma flickan du hittat.

Underlättning 1:
Se till att du har mycket människor omkring dig i din umgängeskrets och umgås med dem. Inte att du ska vara kompis med hundratals, men var kompis med folk som har mycket kompisar. Då är chansen helt enkelt större att du träffar på någon som fattar tycke för dig. Den här punkten är jag själv urusel på. Jag jobbar alldeles för mycket...vill jag tro iaf. laugh Men så fort jag börjar att vistas bland en massa människor så händer det alltid nåt.

Underlättning 2:
Var dig själv som person, men se till att du har schyssta kläder, är fräsch och har en ok frisyr. Fräschheten är grymt viktig oavsett vad för situation du är i. Man ser alltid mer attraktiv, pålitlig och intelligent ut om man ser välvårdad och frisk ut.

Underlättning 3:
Att du siktar in dig på någon du träffar ganska ofta och som ingår i en mindre sluten grupp. En arbetsplats eller klass med t.ex. 20-30 pers är perfekt. Då lär hon även känna dig automatiskt eftersom ni ingår i samma gruppering.

Underlättning 4:
Lär känna tjejen innan och ragga inte sorgligt på henne på krogen. Kan funka om du har stil och the moves, men med tanke på tråden har du nog inte det. Det här med att ragga på fester...mja det funkar för vissa, men inte för mig. Jag hatar den situationen eftersom det knappast ger en bra bild av hur personen är (vi snackar flickvänner här btw och inte one-nights hehe). Fester kan däremot vara ett bra ställe att använda som ursäkt för att "råka" hångla med fröken ifråga (tro mig, jag vet haha...vilket svin jag är). Iaf...mja...just det...frågor?

rsastin
Member
Medlem
1075025
September 5, 2006 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

He he. Kanske beror lite på vart man letar. Jag har haft min del av desperata kvinnor jag med.
Men jag "tänder" inte på desperata kvinnor. De blir helt enkelt för "på" eller för mycket.
Vet inte hur jag ska förklara det. Även fast vi män vill ha ett lätt byte ibland så vill vi helst jobba lite för det.

I min sociala krets så är de flesta kvinnor redan upptagna och har förmodligen även minst ett barn.
Om de mot alla odds inte är det så att de skulle vara upptagna så har de minst ett barn i "bagaget".
Detta gör att om jag nu skulle träffa en tjej som jag gillar så kommer ALLTID kvinnans ex vara inblandad pga. barnet.
Jag vet hur det kan vara. Jag har sett hur några av mina vänner har det.
Inget fel med ett barn på köpet men jag vill ju gärna ha ett eget att uppfostra.
Inte enbart uppfostra någon annans barn. Jag har en del vänner som har sk. "sladdbarn" eller vad man nu kallar det.
Det blir aldrig samma sak som ett eget barn oavsett hur mycket man nu älskar sin styvdotter/son.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1075026
September 5, 2006 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

dreamweaver wrote: Underlättning 2:
Var dig själv som person, men se till att du har schyssta kläder, är fräsch och har en ok frisyr. Fräschheten är grymt viktig oavsett vad för situation du är i. Man ser alltid mer attraktiv, pålitlig och intelligent ut om man ser välvårdad och frisk ut.

Var det inte du som nyss messade på ICQ : "man vet att man börjar bli skabbig om man hittar en påse med flingor på golvet under smutstvätt och hittar kexsmulor bland brösthåren" :bgrin:

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1075027
September 5, 2006 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

blejf wrote: Som titeln lyder ja hur gör man för att skaffa tjej?

Om du ska ha en som ser bra ut så får du nog fråga ett 20-tal, de är aldrig lediga. Men ska du ha en som ser mindre bra ut är det bara att fråga, bjuda på en fika kanske, vid lämpligt tillfälle. Eller varför inte ett glas rött.

/Dani

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
1075029
September 5, 2006 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=blejf]Som titeln lyder ja hur gör man för att skaffa tjej?

Om du ska ha en som ser bra ut så får du nog fråga ett 20-tal, de är aldrig lediga. Men ska du ha en som ser mindre bra ut är det bara att fråga, bjuda på en fika kanske, vid lämpligt tillfälle. Eller varför inte ett glas rött.

/Dani

En sådan grej som jag aldrig haft stake till...! Dock har det fungerat relativt bra för min del. Kunde visserligen fungerat bättre, men men, jag ger inte upp, bara att köra på! 🙂

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1075042
September 5, 2006 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Ut och festa med dig.

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
1075044
September 5, 2006 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Ut och festa med dig.

Det är även det en alternativ väg!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 36
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL