Hur hanterar ni er ångest?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur hanterar ni er ångest?
Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 1, 2006 - 8:53 am
sp_Permalink sp_Print

När det är som jobbigast med bruden och allt känns ostabilt, stressigt på jobbet och mycket att prestera samtidigt som man går och funderar på förhållandet.
Jag kan bara inte släppa saker och vara kall utan går och grubblar istället.

Vill verkligen inte deppa ihop under vinterhalvåret om någonting skiter sig.
Försöker att inte få i mig för mycket alkohol på helgerna för då brukar allt endå bara bli sämre sen på vardagarna.

En tanke nu är att gräva ner mig i träningen igen typ varje dag...

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1064744
August 1, 2006 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

Jag gömmer mig för problemen, vilket gör att de blir elva gånger värre när jag verkligen måste ta tag i dem.
Jag lär mig fan aldrig.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1064747
August 1, 2006 - 9:08 am
sp_Permalink sp_Print

Träning är bra.

Jag brukar dock bara försöka härda ut över dagen och oftast är det lugnt igen när jag sovit på saken. Oftast härdar jag ut genom att köpa något. :bgrin:

Cezar
Member
Medlem
1064748
August 1, 2006 - 9:10 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Träning är bra.

Jag brukar dock bara försöka härda ut över dagen och oftast är det lugnt igen när jag sovit på saken. Oftast härdar jag ut genom att köpa något. :bgrin:

Japp.
Ibland stressas jag upp när jag tänker på att jag knappt hinner göra någonting när jag kommer hem utan ska upp tidigt igen och jobba :cy:.

Det gäller väll också att trivas ordentligt på jobbet.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1064751
August 1, 2006 - 9:33 am
sp_Permalink sp_Print

Angående funderingar på förhållandet så är det bästa att diskutera som det som inte står rätt till, för bådas skull.

Angående jobbet så får du helt enkelt ta det i den takt det kommer...

Och träning... Vad ska man säga... Är bra för kroppen men löser inga som helst problem...

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
1064752
August 1, 2006 - 9:35 am
sp_Permalink sp_Print

Ångest är något av det värsta som finns.

Det jag brukar göra är att avreagera mig på något, dock brukar saker gå isönder då. Sedan tala ut med en kompis eller flickvännen. Det brukar hjälpa. Om det är saker som man glömt göra eller dylikt så fungerar det även bra att verkligen få tummarna ur arslet och göra dem. Härlig känsla efteråt 🙂

Fick en del ångest inatt över att jag skulle jobba idag. Första gången ensam på en kylterminal. Ska bli skoj sedan att se när alla chaufförerna kommer in och ska lossa/lasta. Yippie........

Hoppas saker och ting blir bättre för dig i så fall. 🙂

AxXiz
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 61
1064761
August 1, 2006 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

Tänk då på mig som ligger med brutet ben sen sommarn börja. :arg:
kan inte hämta ett glas vatten ens och gipset ska av samma dag som skolan börjar.
Hela sommarn har bara varit i sänga, inget bad, inget festande.
Då kan man bli lite deppig cry

Json_81
Member
Medlem
1064763
August 1, 2006 - 10:19 am
sp_Permalink sp_Print

AxXiz wrote: Tänk då på mig som ligger med brutet ben sen sommarn börja. :arg:
kan inte hämta ett glas vatten ens och gipset ska av samma dag som skolan börjar.

Har du pulveriserat hela benet eller?
Annars brukar man ju kunna hoppa runt på kryckor iaf.

AxXiz
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 61
1064765
August 1, 2006 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=AxXiz]Tänk då på mig som ligger med brutet ben sen sommarn börja. :arg:

Har du pulveriserat hela benet eller?
Annars brukar man ju kunna hoppa runt på kryckor iaf.

tre frakturer, har hatt så ont att det dröjde länge innan jag kunde börja hoppa med kryckorna.

men nu senaste veckan har jag kunnat sitta upp vid datorn och ta mig ut till köket, så det börjar bli bättre 🙂

Cezar
Member
Medlem
1064768
August 1, 2006 - 10:32 am
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Angående funderingar på förhållandet så är det bästa att diskutera som det som inte står rätt till, för bådas skull.

Angående jobbet så får du helt enkelt ta det i den takt det kommer...

Och träning... Vad ska man säga... Är bra för kroppen men löser inga som helst problem...

Japp vi har diskuterat och har fått det mesta löst men jag har endå känslan av att i långa loppet kanske det inte håller oavsett hur mycket vi tycker om varandra... Tror inte hon förstår det men :arg:

Jobbet; jo precis.
Angående träning så tycker jag det stärker självförtroendet och psyket faktiskt...

csm101
Member
Medlem
1064774
August 1, 2006 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote:
Japp vi har diskuterat och har fått det mesta löst men jag har endå känslan av att i långa loppet kanske det inte håller oavsett hur mycket vi tycker om varandra... Tror inte hon förstår det men :arg:

Jobbet; jo precis.
Angående träning så tycker jag det stärker självförtroendet och psyket faktiskt...

Hade liknande situation med min tjej men det jag gjorde var att helt enkelt skita i att tänka i banor som "det kommer ändå ta slut" etc och mer fokusera på nuet.

träningen är bra för kroppen och psyket, men problemet kommer fortfarande vara kvar ju.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1064779
August 1, 2006 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Bara att tänka "Någon gång måste det bli bättre"

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1064783
August 1, 2006 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

Ett paket cigg och någon lämplig dricka och fundera ut det. Det gäller bara att tänka rätt så ordnar det sig. Fixa saker att se fram emot. När jag jobbade så kunde jag härda ut 3 veckor bara för man skulle göra något en dag eller kväll. Vad som helst, en bio t.ex.

Cezar
Member
Medlem
1064784
August 1, 2006 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=Cezar] Japp vi har diskuterat och har fått det mesta löst men jag har endå känslan av att i långa loppet kanske det inte håller oavsett hur mycket vi tycker om varandra... Tror inte hon förstår det men :arg:

Jobbet; jo precis.

Hade liknande situation med min tjej men det jag gjorde var att helt enkelt skita i att tänka i banor som "det kommer ändå ta slut" etc och mer fokusera på nuet.

träningen är bra för kroppen och psyket, men problemet kommer fortfarande vara kvar ju.

Jo försöker med samma sak och det är vissa perioder som är lite jobbiga, speciellt nu när man är så kär och är rädd att förlora bruden.

Å andra sidan är det ruskigt skönt sen när saker o ting löser sig. Man blir stark av det...

csm101
Member
Medlem
1064789
August 1, 2006 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote:

Jo försöker med samma sak och det är vissa perioder som är lite jobbiga, speciellt nu när man är så kär och är rädd att förlora bruden.

Å andra sidan är det ruskigt skönt sen när saker o ting löser sig. Man blir stark av det...

Bor ni ihop nu? Hur länge har ni varit ihop?

Json_81
Member
Medlem
1064790
August 1, 2006 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

AxXiz wrote:
tre frakturer, har hatt så ont att det dröjde länge innan jag kunde börja hoppa med kryckorna.

men nu senaste veckan har jag kunnat sitta upp vid datorn och ta mig ut till köket, så det börjar bli bättre 🙂

Ajaj, hur bar du dig åt för att bryta så mycket?

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1064791
August 1, 2006 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

Det bästa möjliga är om man kan vara/prata med en person som gör en glad. Om man har turen att hitta en sådan, annars tror jag att det är bra att göra saker man gillar så mycket som möjligt.

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
1064794
August 1, 2006 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

Ligga i sängen i ett par dagar och analysera sönder allt eller ta till någon mer konventionell lösning, typ dricka öl med någon.

edit: Deppa är också rätt standard kom jag på 😛

Cezar
Member
Medlem
1064798
August 1, 2006 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=Cezar]

Bor ni ihop nu? Hur länge har ni varit ihop?

6 månader. Vi bor inte ihop ännu. Jag vill vänta tills bägge har ordentliga jobb, just nu går hon i skolan. Det skiljer 1 år mellan oss...

Sedan så är det massa annat som ställer till det t.ex. att hon har problem hemma och måste flytta osv fastän hon fortfarande går i skolan.

Urax wrote: Ligga i sängen i ett par dagar och analysera sönder allt eller ta till någon mer konventionell lösning, typ dricka öl med någon.

edit: Deppa är också rätt standard kom jag på 😛

Nja hehe. Inte supa för att lösa problemen utan isåfall för att ha kul och glömma dem men att ligga och grubbla så mycket skulle göra mig tokig :).

Vill alltid ta tag i dem här och nu.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1064809
August 1, 2006 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

jag döljer min ångest med dålig humor och försöker alltid att ha nåt att göra så jag inte tänker för mycket. fast det är nog skillnad på ångest o ångest.. jag har ångest för nåt som har hänt, antar att du har ångest för nåt som kan hända.
Då måste man nog ta sig en rejäl funderare.
Hitta vad som gör dig glad och vad som gör dig mindre glad och ta itu med det. Hur du ska hantera dom grejerna.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 286
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL