January 20, 2002
När det är som jobbigast med bruden och allt känns ostabilt, stressigt på jobbet och mycket att prestera samtidigt som man går och funderar på förhållandet.
Jag kan bara inte släppa saker och vara kall utan går och grubblar istället.
Vill verkligen inte deppa ihop under vinterhalvåret om någonting skiter sig.
Försöker att inte få i mig för mycket alkohol på helgerna för då brukar allt endå bara bli sämre sen på vardagarna.
En tanke nu är att gräva ner mig i träningen igen typ varje dag...
January 20, 2002
Json_81 wrote: Träning är bra.
Jag brukar dock bara försöka härda ut över dagen och oftast är det lugnt igen när jag sovit på saken. Oftast härdar jag ut genom att köpa något. :bgrin:
Japp.
Ibland stressas jag upp när jag tänker på att jag knappt hinner göra någonting när jag kommer hem utan ska upp tidigt igen och jobba :cy:.
Det gäller väll också att trivas ordentligt på jobbet.
August 11, 2005
Angående funderingar på förhållandet så är det bästa att diskutera som det som inte står rätt till, för bådas skull.
Angående jobbet så får du helt enkelt ta det i den takt det kommer...
Och träning... Vad ska man säga... Är bra för kroppen men löser inga som helst problem...
February 3, 2003
Ångest är något av det värsta som finns.
Det jag brukar göra är att avreagera mig på något, dock brukar saker gå isönder då. Sedan tala ut med en kompis eller flickvännen. Det brukar hjälpa. Om det är saker som man glömt göra eller dylikt så fungerar det även bra att verkligen få tummarna ur arslet och göra dem. Härlig känsla efteråt 🙂
Fick en del ångest inatt över att jag skulle jobba idag. Första gången ensam på en kylterminal. Ska bli skoj sedan att se när alla chaufförerna kommer in och ska lossa/lasta. Yippie........
Hoppas saker och ting blir bättre för dig i så fall. 🙂
November 22, 2001
AxXiz wrote: Tänk då på mig som ligger med brutet ben sen sommarn börja. :arg:
kan inte hämta ett glas vatten ens och gipset ska av samma dag som skolan börjar.
Hela sommarn har bara varit i sänga, inget bad, inget festande.
Då kan man bli lite deppig
Har du pulveriserat hela benet eller?
Annars brukar man ju kunna hoppa runt på kryckor iaf.
May 11, 2005
Json_81 wrote: [quote=AxXiz]Tänk då på mig som ligger med brutet ben sen sommarn börja. :arg:
kan inte hämta ett glas vatten ens och gipset ska av samma dag som skolan börjar.
Hela sommarn har bara varit i sänga, inget bad, inget festande.
Då kan man bli lite deppig
Har du pulveriserat hela benet eller?
Annars brukar man ju kunna hoppa runt på kryckor iaf.
tre frakturer, har hatt så ont att det dröjde länge innan jag kunde börja hoppa med kryckorna.
men nu senaste veckan har jag kunnat sitta upp vid datorn och ta mig ut till köket, så det börjar bli bättre 🙂
January 20, 2002
csm101 wrote: Angående funderingar på förhållandet så är det bästa att diskutera som det som inte står rätt till, för bådas skull.
Angående jobbet så får du helt enkelt ta det i den takt det kommer...
Och träning... Vad ska man säga... Är bra för kroppen men löser inga som helst problem...
Japp vi har diskuterat och har fått det mesta löst men jag har endå känslan av att i långa loppet kanske det inte håller oavsett hur mycket vi tycker om varandra... Tror inte hon förstår det men :arg:
Jobbet; jo precis.
Angående träning så tycker jag det stärker självförtroendet och psyket faktiskt...
August 11, 2005
Cezar wrote:
Japp vi har diskuterat och har fått det mesta löst men jag har endå känslan av att i långa loppet kanske det inte håller oavsett hur mycket vi tycker om varandra... Tror inte hon förstår det men :arg:Jobbet; jo precis.
Angående träning så tycker jag det stärker självförtroendet och psyket faktiskt...
Hade liknande situation med min tjej men det jag gjorde var att helt enkelt skita i att tänka i banor som "det kommer ändå ta slut" etc och mer fokusera på nuet.
träningen är bra för kroppen och psyket, men problemet kommer fortfarande vara kvar ju.
January 20, 2002
csm101 wrote: [quote=Cezar] Japp vi har diskuterat och har fått det mesta löst men jag har endå känslan av att i långa loppet kanske det inte håller oavsett hur mycket vi tycker om varandra... Tror inte hon förstår det men :arg:
Jobbet; jo precis.
Hade liknande situation med min tjej men det jag gjorde var att helt enkelt skita i att tänka i banor som "det kommer ändå ta slut" etc och mer fokusera på nuet.
träningen är bra för kroppen och psyket, men problemet kommer fortfarande vara kvar ju.
Jo försöker med samma sak och det är vissa perioder som är lite jobbiga, speciellt nu när man är så kär och är rädd att förlora bruden.
Å andra sidan är det ruskigt skönt sen när saker o ting löser sig. Man blir stark av det...
August 11, 2005
Cezar wrote:
Jo försöker med samma sak och det är vissa perioder som är lite jobbiga, speciellt nu när man är så kär och är rädd att förlora bruden.
Å andra sidan är det ruskigt skönt sen när saker o ting löser sig. Man blir stark av det...
Bor ni ihop nu? Hur länge har ni varit ihop?
November 22, 2001
AxXiz wrote:
tre frakturer, har hatt så ont att det dröjde länge innan jag kunde börja hoppa med kryckorna.men nu senaste veckan har jag kunnat sitta upp vid datorn och ta mig ut till köket, så det börjar bli bättre 🙂
Ajaj, hur bar du dig åt för att bryta så mycket?
January 20, 2002
csm101 wrote: [quote=Cezar]
Bor ni ihop nu? Hur länge har ni varit ihop?
6 månader. Vi bor inte ihop ännu. Jag vill vänta tills bägge har ordentliga jobb, just nu går hon i skolan. Det skiljer 1 år mellan oss...
Sedan så är det massa annat som ställer till det t.ex. att hon har problem hemma och måste flytta osv fastän hon fortfarande går i skolan.
Urax wrote: Ligga i sängen i ett par dagar och analysera sönder allt eller ta till någon mer konventionell lösning, typ dricka öl med någon.
edit: Deppa är också rätt standard kom jag på 😛
Nja hehe. Inte supa för att lösa problemen utan isåfall för att ha kul och glömma dem men att ligga och grubbla så mycket skulle göra mig tokig :).
Vill alltid ta tag i dem här och nu.
March 15, 2004
jag döljer min ångest med dålig humor och försöker alltid att ha nåt att göra så jag inte tänker för mycket. fast det är nog skillnad på ångest o ångest.. jag har ångest för nåt som har hänt, antar att du har ångest för nåt som kan hända.
Då måste man nog ta sig en rejäl funderare.
Hitta vad som gör dig glad och vad som gör dig mindre glad och ta itu med det. Hur du ska hantera dom grejerna.
1 Guest(s)