Hur hanterar ni er ångest?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur hanterar ni er ångest?
Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
sp_UserOfflineSmall Offline
1066585
August 7, 2006 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Ångest är en del av livet. Speciellt om man väljer att inte undvika den genom att hålla sig mentalt upptagen eller genom att låta sig försjunka i hopp. Detta gäller ångest inför situationer man inte kan påverka, i övrigt är det givetvis naturligt att försöka förändra saker till det bättre.

Jag ser inget problem med att rådfråga andra. I svåra fall: uppsök en psykolog om du vill förändra de psykologiska faktorer som vidmakthåller ångesten, läs en filosof om du vill få medel att tänka kring den.

Ok. Känner verkligen igen det där.

Snuffle
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 38
1066890
August 8, 2006 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste säga att helst av allt skulle jag vilja behandla min ångest med en veckotur i fjällen med tält och kök, men eftersom man bor i skåne blir det inte mycket av detta. Annars brukar jag oftast prata med min mamma om det är något jag funderar/känner ångest av. Då brukar vi kunna fixa det mesta.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
1066917
August 8, 2006 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

- Prata ut med någon
- Träna, springa är speciellt skönt
- Tänka positivt och vara optimist
- Planera och strukturera sitt liv

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1067008
August 8, 2006 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

1. sluta kläng o dregla på bruden, kan va kul ett tag sen tröttnar man och vill slå ut tänderna på'n.hur ofta är du med henne,jag är med min typ 1-3 ggr i veckan, man måste ju få ha lite tid med sina polare samt egen-ensam-tid oxå!

2.tänk: den kunde vara värre!

3. fundera på att gå till psykolog om du känner att du inte klarar av situationen!

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1067275
August 9, 2006 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Sväljer allt och går vidare, vet inte hur bra det är men det har funkat för mig dom senaste 22 åren.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1067283
August 9, 2006 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Sväljer allt och går vidare, vet inte hur bra det är men det har funkat för mig dom senaste 22 åren.

Samma sak här till väldigt stor del.

Men snart smäller man, även om jag har hittat en liten ventil i form av kickboxning.

Man kanaliserar all ångest och dess orsak och spöar skiten ur en kompis, vad kan vara bättre?

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1067352
August 9, 2006 - 11:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Well, jag vet inte riktigt... Jag antar att jag bara skiter i det och gör nånting annat istället, jag är rätt bra på att bara skita i saker. Fast å andra sidan får jag små utbrott av fascism mellan varven, även fast även de är ganska kontrollerade. Än så länge. Den aggressiviteten brukar gå ut på icke ont anande träd och malplacerade stenar.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
1067380
August 10, 2006 - 7:17 am
sp_Permalink sp_Print

addeee wrote: 1. sluta kläng o dregla på bruden, kan va kul ett tag sen tröttnar man och vill slå ut tänderna på'n.hur ofta är du med henne,jag är med min typ 1-3 ggr i veckan, man måste ju få ha lite tid med sina polare samt egen-ensam-tid oxå!

3. fundera på att gå till psykolog om du känner att du inte klarar av situationen!

Ja det är sant.
Det kan bli rätt mycket, ca 5-6 dagar/vecka men det är fortfarande ganska nytt (5½månad) :cy:.

Ibland blir det mindre...

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1067536
August 10, 2006 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=Tyrfing]Sväljer allt och går vidare, vet inte hur bra det är men det har funkat för mig dom senaste 22 åren.

Men snart smäller man, även om jag har hittat en liten ventil i form av kickboxning.

Man kanaliserar all ångest och dess orsak och spöar skiten ur en kompis, vad kan vara bättre?

Har inga "ventiler" så jag får klara mig med några korta episoder av depritioner där man funtar på om allt är värt det, dock så brukar dom gå över och så går man vidare med livet och glömmer allt till nästa episod.

-=Twister=-
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
1067540
August 10, 2006 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Tar till flaskan. 😉

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1067541
August 10, 2006 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: [quote=csm101][quote=Tyrfing]Sväljer allt och går vidare, vet inte hur bra det är men det har funkat för mig dom senaste 22 åren.

Har inga "ventiler" så jag får klara mig med några korta episoder av depritioner där man funtar på om allt är värt det, dock så brukar dom gå över och så går man vidare med livet och glömmer allt till nästa episod.

Varför skapar du dig inte en ventil då?

Nåt att få utlopp för dina känslor/tankar/aggresioner genom?

Du kommer må bra av det och du kommer inte börja hugga ner monster med en katana-svärd i sthlm om 30-40 år 😉

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
1068064
August 12, 2006 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=obelix][quote=Arny]Har ingen ångest eftersom jag enligt uppgift är känslomässigt avtrubbad.

vilket även det kan vara orsakat av just ångest...

Å vad skulle jag ha ångest över? Jag är ju känslomässigt avtrubbad wink

-=Twister=- wrote: Tar till flaskan. 😉

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1068271
August 13, 2006 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: [quote=addeee]1. sluta kläng o dregla på bruden, kan va kul ett tag sen tröttnar man och vill slå ut tänderna på'n.hur ofta är du med henne,jag är med min typ 1-3 ggr i veckan, man måste ju få ha lite tid med sina polare samt egen-ensam-tid oxå!

Ja det är sant.
Det kan bli rätt mycket, ca 5-6 dagar/vecka men det är fortfarande ganska nytt (5½månad) :cy:.

Ibland blir det mindre...

aha ok då kan det ju vara lite...men du kan ju pröva att ta det lite lugnare ett tag?
sen kan man ju visa tt man gillar någon på anda sätt än att dreggla och klänga på henne/honom oxå! promenader, bio, upplevelser, mysiga upplevelser mm(finns en resa där man får lära sig köra en mig 29, kostar 164 tusen, kanske kan va nått? :))

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1068460
August 14, 2006 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill gärna att mina nära och kära ska finnas runt mig bara, det räcker. Inte mycket för att prata eller så, vill bara vet att dom finns där, det räcker i regel.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 105
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL