September 24, 2001
Men har ni inte förstått....
http://home.swipnet.se/tarvalo.....sadams.htm
svaret är 42 ..läs boken och ni kommer få en helt ny uppfattning om universums betydelse :=)
January 11, 2002
Tror det är lite som "Snorch" säger att det är för stort för oss att förstå... alltså jag kan ju formulera en teori för hur stort jag tror universum är eller hur det är uppbyggt, men från det till att faktiskt förstå med min hjärna vad det är jag själv sagt, tror jag helt enkelt inte våra primitiva hjärnor klarar av. Tanken på att någonting skulle vara oändligt, eller kanske att det "blir" oändligt samtidigt som det expanderar, är en väldigt "konstig" tanke!! Eller var universum oöndligt även innan bigbang?! Och vad fanns då innan universum?? Om det var "tomt" i rymden innan universum fanns, var då denna tomhet oändlig, och då menar jag alltså inte "tomt", jag menar jääättejättejätte tomt, alltså ingenting, verkligen INGENTING, kan det vara oändligt?? Ingenting kan väl ändå inte vara oändligt. Men om universum uppstod ur detta ingenting, och därmed tryckte undan detta ingenting, så måste väl detta ingenting vara NÅNTING ?! man blir liksom lite halvt galen... borde sättas in på mentalsjukhus eller nåt.... 😀
February 11, 2001
Hum. Givetvis är teorin intressant.
Men en elektron i en atom rör sig på ett mycket slumpmässigt sätt i dess bana. Alltså tittar du på en atom så ser du elektronerna som ett enda moln och inte i bestämda banor.
Planeterna har i varje fall de senaste 200 åren som man observerat dom rört sig i ganska precisa bestämda banor. Förutom Pluto som rör sig lite mer vrickat (vinkeln är en annan) än dess andra bröder.
Teorin är intressant. men den håller inte.
September 8, 2001
On 2002-06-11 18:41, Mattias aka [NH]TheGhozt wrote:
Hum. Givetvis är teorin intressant.Men en elektron i en atom rör sig på ett mycket slumpmässigt sätt i dess bana. Alltså tittar du på en atom så ser du elektronerna som ett enda moln och inte i bestämda banor.
Planeterna har i varje fall de senaste 200 åren som man observerat dom rört sig i ganska precisa bestämda banor. Förutom Pluto som rör sig lite mer vrickat (vinkeln är en annan) än dess andra bröder.
Teorin är intressant. men den håller inte.
Kanske inte tiden i den större välden går lika snabbt som våran tid. Ett millenium hos oss kanske bara är 1sekund i den större välden.
February 17, 2002
Vill tipsa om en mycket intressant diskussion rörande universum borta på 64bits.se
"universums oändlighet" heter tråden.
March 17, 2002
Vi kanske inte precis är bakterier i ett provlab, men något liknande!
Min teori är att det finns en större värld en den vi lever i.
Och dom kanske försöker skapa en annan värld i ett labb, och det dom lyckats åstakomma med är oss.
Alltså vi är kanske deras projekt.
Om vi är det så har dom lyckats bra!
Tänk om dom kanske sitter typ och kollar på oss med megasizemicroskop.
Kanske ser oss nu?
Det finns inget som bevisar att det är sant, men det finns inte heller något som bevisar att det inte är så.
Man vill gärna veta allt om universum, men tyvär så lär det inte hända.
Precis som man vill veta vad som händer efter döden.
Något som man alldrig kan få reda på eller bevisa!
Oldschool member since 2002.
November 22, 2001
On 2002-06-02 18:22, nevermind wrote:
Men har ni inte förstått....http://home.swipnet.se/tarvalo.....sadams.htm
svaret är 42 ..läs boken och ni kommer få en helt ny uppfattning om universums betydelse :=)
Ja, det e nog närmast sanningen här.
Men om man ser universum som en sådan där vriden ring, en sån som bara har en sida. Då skulle det ju vara "oändligt" eller?
August 17, 2001
On 2002-06-21 21:56, Makds wrote:
Jag visste inte att det fans elektroder runt en atom
...men det heter inte 'elektroder' utan när man pratar om elementarpartiklar så heter d elektroner
annars har jag oxå haft den här teorin, men jag håller med om att den inte håller...
March 4, 2002
Bara slöseri med tid (nej nu sa jag det igen)
Eftersom ingen.. ALDRIG kommer att få veta vad vi är, om det är "vi".. jag har alltid tänkt att tänk om allting är skapat för mig ni är bara fakies allting som händer runt mig är fake.. det lär jag aldrig få veta heller. men jag tycker att alla får väl speckulera i det dom vill.. det skadar ju inte mig.. men om våran värld skulle vara en matrix värld.. så gör det inget efter som vi lever faktiskt ganska bra här tycker jag iaf.. det gör ju inget om dom använder oss som batterier
1 Guest(s)