July 21, 2001
http://mitglied.lycos.de/gosus.....fl-usa.jpg
man kan ju inte mer än att börja gråta om detta stämmer
January 22, 2003
ex-con wrote: http://mitglied.lycos.de/gosus.....fl-usa.jpg
Ja, USA är så patriotiskt så man kan :spy: !!!
Läste på ett MC-forum där ett antal amerikanare diskuterade vissa saker om just Irak. Efter ett tag gick det över till ett gigantiskt hat mot oss svenskar för att vi inte vill ha krig. De ville att USA skulle bojkotta alla svenska företag, slänga ut alla svenskar ur deras land osv.
Sen skulle de "där" svenskarna få se hur beroende vi är av USA, gick i det hela ut på att är vi inte med dem så är vi förstås emot dem...idioter...
Bara för att man inte gillar krig och försöker lösa en konflikt mer fredligt så är man emot dem.
Många kändisar och skådisar i deras eget land motsätter sig ju själva att ett krig ska utbryta, det lär nog bara bli värre än vad det redan är. Tror som vissa andra att den där Bush söker bekräftelse hos sin pappa genom att leverera Saddams huvud på ett fat. Till vilket pris som helst verkar det som också.
Jaja, det är väl bara att avvakta och se vad som händer. Samt stå ut med att främst bensinpriset troligen lär skjuta i höjden igen...
January 17, 2002
ex-con wrote: http://mitglied.lycos.de/gosus.....fl-usa.jpg
Börja gråta
Jag har aldrig anklagat någon/något från/för USA att vara annat än blåsta...
December 28, 2002
October 27, 2001
Många av amerikanarna är lufthuvuden men långt ifrån alla.
Det var egentligen tyskarna som startade USAs krigsherravälde. Europa ville ha hjälp och vände sig till USA, men de ville inte, för de ville vara ett fredligt land. Men det fick de inte vara, för då kom japanarna och satte igång maskineriet. Sen har det bara fortsatt.
Bush är inte så smart, för när han går ut och ivrar efter krig tas fokusen bort från Irak och själva problemet.
De gör ingen stor affär av att t.ex. vapeninspektörerna får fritt tillträde överallt och får intevjua vilka de vill.
Irak leker ju med världen och får fritt bestämma speletsreglerna.
När jag nu klankar ner på Irak är jag medveten om att det kommer att komma ett gäng k********* och påpeka att CIA har klonat fram Saddam och radiostyr honom från pentagon. Om det nu är så, är det sorgligt och beklagligt, men läget är det samma. En diktator styr ett land som i skymmundan har massförstörelsevapen redo att utplåna ett antal länder.
Då kommer samma skara männsikor som påpekade om CIA konspirationen säga att Bush är en diktator som sitter och har makt över massförstörelsevapen också, men han kan inte besluta att anfalla länder utan att ha en bra orsak och allmänhetens stöd.
July 21, 2001
Men att skriva "Hitler´s children" och kalla tyskland och frankrike för fega etc. är ju bara tecken på hur in i helvetes korkade dom är i USA.
Såg en annan artikel där dom ifrågasatte Frankrikes ståndpunkt för USA hade min skäl räddat Europa från Hitler...alla med någorlunda hög IQ vet om att Sovjet var den huvudsakliga anledningen till Hitlers fall. Jag har aldrig haft något emot USA förrän nu när dom själva visar vilka arroganta skitstövlar dom verkligen är...skulle USA vara hotat och riskerat att bli anfallet så tror jag inte det finns något land i väst som inte hade hjälpt till och skyddat om det hade behövts.
Dom söker stöd i FN för ett krig mot Irak...FN är villiga att stödja dom men då måste vissa lagar och bestämmelser följas annars är det ju ingen mening med FN´s existens. Att USA idag har skaffat sig så många motståndare är helt och hållet deras eget fel iom deras utrikespolitik.
Men skulle något land anfalla USA så tror jag inte det är något land i väst som skulle neka dom hjälp med militära- och humanitärahjälpmedel men innan dess så får dom fan se till och följa dom lagar och bestämmelser som dom själva varit med och skapat och USA ska även kunna ställas inför FN´s Haagtribunal annars kan dom stänga ner skiten.
October 27, 2001
ex-con, döm inte ett helt land efter dess media. Media vinklar allt och gör stora saker av allt. Se hur förvriden den svenska median är bara.
Att länderna i väst skulle stödja krig mot USA? Självfallet skulle de det, det enda som stoppar dem från ett fullskaligt krig nu är att USA är överlägsna, därför använder de sig av den fegaste krigsföringen - terrorism.
Tyskarna klarade inte av sovjet, men om de hade haft sina styrkor som fick se sig besegrade av de allierade, som till största delen bestod av amerikanare, hade inte soviet kunnat göra en offensiv och stoppa nazisterna.
En sak till: om vi nu skulle säga att USA ignorerade faktum att Irak besitter massförstörelsevapen och bara la ner sina krav och levde vidare på sin kant. Tänk då om Irak och västländera slår till mot Europa och USA, vem kommer få skit för att de inte gjorde något? Varför ser media Nord-korea som USAs fiende, ett land som har möjligheten att tillverka massförstörelsevapen och det verkar nu börjar rusta. Om det nu skulle bli krig kanske de avfyrar någon halvtaskig missil som de inte riktigt vet hur de ska styra och hur stor spridningen av innehållet blir. Sen kan man ju diskutera mål och sånt, vad siktar alla västländer på? Att sätta skräck i folk, kommer de då att attackera en militärbas och förstöra ett antal flygplan eller ska de försöka mörda så många civila som möjligt?
January 30, 2002
Tycker det är lite lustigt att USA kräver stöd för sina handlingar i FN men även om FN inte skulle stödja USA i denna fråga så startar USA krig ändå, dessutom har jag för mig att USA inte direkt är pigga på att betala sina miljardskulder till FN...
Läste också i DN (tror jag det var) om USAs planer efter kriget, #1 ta kontroll över oljan. Där ser man vad som är viktigt för USA, nämligen pengarna.
Man ska också tänka på att, i princip, all information vi här i väst får är ur ett USA-vänligt perspektiv... Visst, Sadam är ju inte direkt en demokratisk och sympatisk ledare men man ska inte glömma att det är USA som delvis byggt upp Iraks krigsmakt... Som man bäddar får man ligga...
October 27, 2001
Vi har sålt vapen till USA för miljontals dollar, som man bäddar får man ligga?
Klart de som inte vill ha krig gör allt för att det ska bli ett fredligt slut, då är det tacksamt att smutskasta USA. Sanning eller inte, de går att förstå varför USA vill ha oljan, ett krig som befriar världen från en oberäknelig diktator kostar pengar.
Jan-e, all information USA-vänlig? Inte en chans, i princip all svensk media är vänstervridna, med vissa undantag för speciella händelser.
June 18, 2001
Vänstervridet? Menar du kriget? Ja jo...det är nog rätt att de flesta vänster är mot, och de flesta höger är för, förvisso. Men jag tycker inte medierna är vridna åt något håll alls. Att fler motståndare till kriget kommer till tals beror ganska logiskt på att de flesta är mot.
TV4 nyhetsmorgon idag: en representant från Aftonbladet och Expressen respektive. Debatt för/mot. Programledarna uttryckte inte en enda åsikt och lät faktiskt Expressens politiska debattör (som är för ett krig) ha ordet längst. Jag tog iofs inte tid.
Nu ska vi inte tala om vilken av debattörerna som blev fullständigt omintetgjord, för det är en annan sak. 😉
[...] - Under det kalla kriget var alla i Sverige Sovjet-vänliga. Vore det inte för USA skulle ingenting ha hänt.
- Säg inte alla, jag var då inte Sovjet-vänlig. Men du kanske?
- Eh.. *viskar och pillar med vattenglaset*...nej, det var jag ju självklart inte...
[...]
Så dåligt, så dåligt...
January 30, 2002
PaiN wrote: Vi har sålt vapen till USA för miljontals dollar, som man bäddar får man ligga?
Klart de som inte vill ha krig gör allt för att det ska bli ett fredligt slut, då är det tacksamt att smutskasta USA. Sanning eller inte, de går att förstå varför USA vill ha oljan, ett krig som befriar världen från en oberäknelig diktator kostar pengar.
Jan-e, all information USA-vänlig? Inte en chans, i princip all svensk media är vänstervridna, med vissa undantag för speciella händelser.
Visst har vi sålt vapen till USA och även andra krigsförande länder och detta är inte heller något jag är direkt förtjust i... Personligen anser jag att Sverige gör fel som tillverkar och säljer vapen.
Angående oberäkneliga diktatorer så har ju USA själv tillsatt en hel del av dem, t.e.x. talibanerna. Eller se på vissa diktaturer i syd amerika. USAs regering störtar och tillsätter nya regeringar så länge de själv kan tjäna på det.
Är t.e.x. Dagens Nyheter en vänster tidning? Trodde annars den var oberoende liberal?!
Man behöver inte vara komunist för att ogilla USAs politik, personligen är jag nog mer höger än vänster i alla fall.
October 27, 2001
Nej, jag har inte påstått att Dagens Nyhter är vänstervridna. Det är klart att man kan ogilla USAs politik utan att vara vänsterförblindad, men det brukar vara vänstervridna människor visar sitt ogillande genom att smutskasta USA och modifera sanningen. Jerry, skrev jag att media vrider sanningen om kriget? Nej, inte vad jag vet och en liten följd fråga; vilket krig menar du? Har du kanske accepterat att krig är den enda utvägen eller yrar du bara?
När jag skrev att media är vänstervriden menar jag t.ex. kriget i Israel. Ett konkret exempel är när SVT rapporterade om att Israel hade skickat en raket mot ett mål, 3st döda varav 2st var aktiva hamasmedlemmar. TV4 rapporterade om samma dåd och sa att en ung man/kvinna dog av Israelisk raket. Jag tycker att de ska vara skyldiga och lägga fram alla fakta och låta svenska folket bestämma vad de tycker är viktigt.
June 18, 2001
Jag fick heller ej länken att fungera, men någon pratade om Irak ovan; jag antog att det var ämnet.
Accepterat att krig är enda utvägen? Nej... vad får du det ifrån. Å andra sidan leker de redan cowboy där nere, USA.
Sedan är det just oskyldigas död som bör belysas. Det är f** inte värt att offra ett oskyldigt liv för att döda två "skyldiga". Jag bryr mig föga om soldaterna skjuter ihjäl varandra. Tror du folk skulle protestera med samma iver om Irak bestod av enbart Hussein och hans hejdukar?
2 Guest(s)