Hur jävla blåst får amerikansk media vara??|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur jävla blåst får amerikansk media vara??
Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
sp_UserOfflineSmall Offline
275107
February 20, 2003 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag försöker behärska mitt ursinne här, så jag ska inte ge mig in i någon diskussion om rätt och fel. Jag vill bara klaga lite på dig, PaiN (nähä...) 🙂

Att du är moderat har lika mycket med saken att göra som att vår press tydligen är vänstervriden, vilket du nämner i vartannat inlägg. (vartannat ägnas åt att nämna ordet 'fakta').

Nu ska jag ta något lugnande... 🙂

Peace!

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
275152
February 20, 2003 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, visst är det svårt att behärska ursinnet ibland, men jag har försökt så gott jag kan, jag med. Jag försöker ju lära er att fakta är en viktig sak när man diskuterar, men det är svårt när man sitter och skirver till inbitna hittepåare. Typiskt exempel här; att jämföra mig med svensk-media, vem har mest ansvar att försöka vara "opartisk"? Jag tror alla vet svaret, men endå sitter folk och försöker bevisa motsatsen, men... keep up the good workin'
Världen hade sett tokig ut om alla hade haft rätt hela tiden. :bgrin:

ex-con
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 268
275159
February 20, 2003 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Den enes terrorist är den andres frihetskämpe

Det måste ju ligga något i det för vad är det som driver dessa människor till sådana handlingar, måste vara total hopplöshet

Ska bara klargöra ett par saker innan Pain börjar hojta "terroristanhängare och vänstervriden", jag stödjer varken terrorism eller kommunism

PaiN
Member
Medlem
275179
February 20, 2003 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Nedå, jag tänkte inte hojta det, men tack endå 😉

Jag vet inte vad som driver dessa massor av män att begå självmord och fokusera på att ta med sig så många oskyldiga som möjligt. Men de intervjuade en misslyckad självmordsbombare (som tydligen inte lyckats ta livet av sig), han sade att han hade blivit lovad en plats i paradiset och X antal fruar. Om vi snackar om hamas så har de ju läger där de mjukar upp männen för att sedan få dem att begå dessa dåd.
Jag tror inte att en vanlig människa som lever i fattigdom får en knäpp och tänker "nu ska jag gå och spränga mig i en buss fullsatt med människor". Men visst, det är en faktor. Sen är deras religion en stor faktor, de vill absolut ha sitt heliga krig.

För vems frihet offrades alla de som dog i Word Trade Center?

Man kan inte acceptera terror som ett redskap för att få frihet.

XyliX
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
275191
February 20, 2003 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Fyfan vad patetiskt att dra alla Amerikanare över samma gräns!

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
275213
February 20, 2003 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Man kan inte acceptera terror som ett redskap för att få frihet.

Inte krig heller.

PaiN
Member
Medlem
275225
February 20, 2003 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Skillnaden mellan krig och terror är att krig går att stoppa med resonemang, det går inte att stoppa terrorister genom att resonera med dem. Men visst, vi kan utgå från att krig är oacceptabelt, men man kan inte bara stå där med hakan vid fötterna när terrorn sprider sig. Jag ska inte ställa svåra frågor till dig, eftersom du förmodligen inte har några svar, men om; så hade jag frågat: Hur ska man stoppa terrorismens spridning?

PaiN
Member
Medlem
275226
February 20, 2003 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

och Öwall, bara för att krig finns där och nafsar i nacken så kan man inte acceptera terrorism genom att resonera; "krig får finnas, då ska väl också terrorism finnas". Så fungerar det inte.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
275236
February 20, 2003 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: och Öwall, bara för att krig finns där och nafsar i nacken så kan man inte acceptera terrorism genom att resonera; "krig får finnas, då ska väl också terrorism finnas". Så fungerar det inte.

Det var verkligen inte det jag skrev.
Jag anser att det varken borde finnas krig eller terrorism.

Jag hörde på radion att de kommer låta journalister springa runt på "fronten", snacka om propagandakrig...

PaiN
Member
Medlem
275251
February 20, 2003 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, verkligen propagandakrig (att de börjar snacka om att journalister får springa runt på en ev. front).

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
275315
February 20, 2003 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: och Öwall, bara för att krig finns där och nafsar i nacken så kan man inte acceptera terrorism genom att resonera; "krig får finnas, då ska väl också terrorism finnas". Så fungerar det inte.

...annars kan man ju också se det som att krig och terrorism är rätt så likvärdigt. Båda drabbar civilbefolkning.

PaiN
Member
Medlem
275424
February 21, 2003 - 7:53 am
sp_Permalink sp_Print

jan-e, visst, men krig är under en kort tid och där är inte civilbefolkningen ett mål. Terrorister har civilbefolkningen som huvudmål och all evighet som tidsplan.

[TDM]Thanotos
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 228
275429
February 21, 2003 - 8:08 am
sp_Permalink sp_Print

Vi verkar ju överens om att civilbefolkningen inte skall drabbas, varken av krig eller terrorism. En idé vore ju om USA (som exempel) propagareda i hela världen för att ingen skall ställa upp och döda andra människor, men nejdå, det är väl för "mesigt". Den som inte är pacifist (hel eller "halv") är cyniker tycker jag.

PaiN
Member
Medlem
275484
February 21, 2003 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

mika_adler, visst vore det bra om det vore så lätt. Som du vet är inte världen en lekplats. Det fungerar inte att bara säga "Sluta döda!", är det bara jag som inser detta? Jag är verkligen ingen cyniker, de som driver om terrorist attacker och krig är verkligen cyniker.

För att få slut på Irakiernas lidande kanske ett krig måste till? Jag tycker att det är cyniskt att påstå att man bryr sig om civilbefolkningen när man i själva verket skiter i dem.

Tycker du att det är för mesigt att propagera om fred? Jag har då inte hört någon annan tycka det, det är dina ord.

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
275502
February 21, 2003 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: jan-e, visst, men krig är under en kort tid och där är inte civilbefolkningen ett mål. Terrorister har civilbefolkningen som huvudmål och all evighet som tidsplan.

men båda handlar ju om att uppnå ett mål. att ett krig pågår en "kortare" tid kan knappast ses som en "förmildrande" omständighet och dessutom drabbas civilbefolkningen ändå i båda fallen. att terroristorganisationer skulle ha som mål att terrorisera i all evighet tror jag knappast på, snarare rör det sig om resurser och tillgång till vapen.

PaiN
Member
Medlem
275545
February 21, 2003 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

jan-e, så du tror att terroristerna ger upp bara sådär, att de tröttnar på att terrorisera? Hmm, låter inte så troligt. Uppnå ett mål, jao, att få ett världskrig har ju endel terrorister som mål och det går ju att jämföra med att kriga för att befria ett land från diktatur? (Jag vet att det inte är det enda målet med kriger, men endå)

Ja, jag skrev också att båda drabbar civilbefolkningen, men om man ger terrorn plats växer den.

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
275571
February 21, 2003 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: jan-e, så du tror att terroristerna ger upp bara sådär, att de tröttnar på att terrorisera? Hmm, låter inte så troligt. Uppnå ett mål, jao, att få ett världskrig har ju endel terrorister som mål och det går ju att jämföra med att kriga för att befria ett land från diktatur? (Jag vet att det inte är det enda målet med kriger, men endå)

Ja, jag skrev också att båda drabbar civilbefolkningen, men om man ger terrorn plats växer den.

Varken terrorister eller stater ger upp förens de uppnår sina mål, inte längre har resurser att kämpa för sin sak eller har ett tillräckligt stöd för sin sak. Sa INTE att terrorister ger upp " bara så där..."
Så du tycker alltså att man kan rättfärdiga krig så länge en stat står för dödandet (...eller rättare sagt, så länge USA står för dödandet)?!
Personligen stödjer jag varken USA, Bin Laden eller någon annan gruppering som tar till vapen för sin sak.
Sedan att mänskligheten är dömd till sin egen undergång råder det knappast något tvivel om, antar att det ligger i vår natur...
Är ytterst cynisk då det gäller mänskligheten och dess förehavanden på denna planet! ...dock har jag en svag tro på individen, inte mänskligheten som helhet!

PaiN
Member
Medlem
275691
February 21, 2003 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Om ett krig får stopp på terrorismen, eller försvagar dess utövare, tycker jag att ett krig är "ok", men det, som en sista utväg.

Visst, undergång here we come, men man skulle ju kunna skjuta upp undergången genom att utplåna terrorismen. Genom att hjälpa de länder som har det svårt, genom ekonomiskt stöd, men även befria dem från ev. sinnessjuka ledare (*hint* *hint*). (Om det nu är så som ni påstår, att terrorister gör som de gör p.g.a. deras levnadsförhållanden)

PaiN
Member
Medlem
275694
February 21, 2003 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Om ett krig får stopp på terrorismen, eller försvagar dess utövare, tycker jag att ett krig är "ok", men det, som en sista utväg.
...

Då kommer ni att säga typ: Lätt för dig att säga, du bor ju inte där nere.

Men om jag hade levt där nere under de förhållanden som råder, hade jag nog sagt det samma.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 359
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL