Hur kan dom tillåta?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur kan dom tillåta?
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
sp_UserOfflineSmall Offline
511651
January 16, 2004 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är lagligt att sprida information, det är väl det jag kan säga.

In the old days...säg 94-95 så kommer jag ihåg att det var lagligt att sprida och använda cracks men inte att göra dem. Riktigt knepigt det där...

Men för säkerhets skull så ska man ju inte använda cracks. Om man är tveksam till vad man får/inte får så ska man inte ge sig in i det....

se vad som hände med isonews..

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
512115
January 16, 2004 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

e det inte så att regeringar (eller vilka det nu är som tillåter såna sidor) tänker att det e många som vill göra backups på sina skivor eller att det e nån om inte pallar sig till skivhyllan och laddar ner en no-cd crack eller nåt sånt

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
512427
January 17, 2004 - 12:00 am
sp_Permalink sp_Print

Man skulle ju kunna köpa cracks från tillverkaren :cy:

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
512430
January 17, 2004 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Det är lagligt att sprida information, det är väl det jag kan säga.

In the old days...säg 94-95 så kommer jag ihåg att det var lagligt att sprida och använda cracks men inte att göra dem. Riktigt knepigt det där...

Men för säkerhets skull så ska man ju inte använda cracks. Om man är tveksam till vad man får/inte får så ska man inte ge sig in i det....

isonews torskade pga att dom sålde modchipps till spelkonsoller.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
512488
January 17, 2004 - 1:40 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=hawkie]Det är lagligt att sprida information, det är väl det jag kan säga.

isonews torskade pga att dom sålde modchipps till spelkonsoller.

Jo men han var ju inte säker på om det var lagligt eller inte lagligt så han sålde iaf o så åkte han dit på det...det var ju tydligen, olagligt.

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
512644
January 17, 2004 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Upphovsrättsligt skyddat material får som huvudregel kopieras för enskilt bruk. Det finns dock flera undantag - tex. får inte datorprogram, dator- och TV-spel kopieras för enskilt bruk.

- Svenska Antipiratbyrån.

Sedan om man vill tro på dem...

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
512701
January 17, 2004 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

Steel wrote: [quote=boogey][quote=Steel]Öhm, jag har en kompis som kollade med EA om det var ok att köra ett spel han hade köpt med NO-CD crack för att få ut mer prestanda eftersom hans dator var precis på gränsen och enligt killen på EA så skulle det inte vara några problem, de hade inget emot det.
Med andra ord så borde det vara lagligt å använda NO-CD crack för eget bruk om man har köpt spelet.

tveksam till att det är EA´s officiella inställning...
Då skulle de ju bara kunna skita i att lägga in den funktionen...

Men tänk efter lite, de lägger ju in funktionen för att skivan inte ska gå å köra om den kopierats, men om du ändå har köpt skivan så.
Hade de inte haft kopieringsskyddet så hade det ändå kanske varit av intresse att använda NO-CD för att slippa använda skivan så en NO-CD crack behöver ju inte användas just för olagligt bruk.
Själv kör jag in många spel jag köper som imagekopior på hårddisken och kör dem sedan i en virtuell cd-spelare, mycket smidigare och det går snabbare att starta spelen och ladda i dem.

En annan effekt av låsningen är att man inte kan gå in till grannen och installera en massa spel...
Som sagt, tvivlar bara på att det är deras officiella inställning, men den har ju egentligen väldigt lite med något att göra...
Troligen bryr de sig ungefär lika mycket som killen din polare snackade med...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 168
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL