April 10, 2001
Gueno wrote:
Är det asiatiska köket detsamma som "kinamat"?
givetvis inte, asiatiska köket innefattar ju mat från alla asiatiska influnser/fusions såsom Thai, mongolian, vietnamesiskt, japanskt osv. Alla stilarna skiljer sig enormt, likså skiljer sig ju maten i tex kina från region till region. Ett bra exempel är tex att åka till singapore, gå på ett hawker-centrum typ Newton cirkus där kan man beställa mat från alla delar av asien sammlat på ett ställe. otroligt gott och upplevelserikt.
August 20, 2001
desdecado wrote: Fick gasspis i min nya lya....var fan inte kul att koka ris på den...går ju inte direkt att justera värmen på en gaslåga, endast "diametern" på "gasringen"...typ... =/
Nej det är för jäkla svårt i början... Man kan inte precis gå efter instruktionerna på förpackningen...
June 3, 2001
Peter@20ghz wrote: [quote=Gueno] Är det asiatiska köket detsamma som "kinamat"?
givetvis inte, asiatiska köket innefattar ju mat från alla asiatiska influnser/fusions såsom Thai, mongolian, vietnamesiskt, japanskt osv. Alla stilarna skiljer sig enormt, likså skiljer sig ju maten i tex kina från region till region.
Aaaja.. 😀
Tycker iallafall bäst om när det är kryddigt så man håller på att tappa andan. 🙂
April 10, 2001
Gueno wrote:
Aaaja.. 😀Tycker iallafall bäst om när det är kryddigt så man håller på att tappa andan. 🙂
Då föreslår jag en Vindaloo på närmaste indisk restaurang, finns oftast att välja mellan biff, lamm eller kyckling. Får du den på "rätt" dag så kommer du att börja gråta efter ett par tuggor 🙂
Fråga Skiroy bara,, hehehe han höll på att gå åt när jag bjöd han på det hemma i sommras 😛 👿
October 28, 2002
Såg en så jävla ful grej i morrse..
satt och åt frukost...radion i bakgrunden..dom pratade om trafficing och hur man säljer kvinnor från asien, ryssland mm..
samtidigt som jag bläddrar i onoff bilagan..
"JUST NU! Riskokare: 399:-"
Fick verkligen ett IRL exempel på det jag hörde på radion 😀
2 Guest(s)