April 30, 2005
Som det står i topic: Hur kommer framtiden se ut och vad kommer vara annorlunda om några hundra år? Kommer vi leva lika eller ännu bättre liv än idag eller är det hårdare tider att vänta? Kommer vi lära oss av våra misstag och bygga upp en ny och bättre värld eller kommer vi gå under i ett atomkrig eller en gigantisk naturkatastrof?
Det går naturligtvis inte att svara på det här men det skulle vara kul att få reda på vad ni tror/tycker.
December 15, 2003
Min profetia är att om några hundra år så är människor mer friskare och lever längre pga genmanipulationer och klonade kroppsdelar. Den billiga fusionsenergin har gjort att världens u-länder kommer upp i samma levnadsstandard som övriga världen, dock så de stora företagen som styr jorden inte direkt är så intresserade av miljön så folk blir tvunga att leva i muromgärdade städer som skydd mot de ständigt återkommande stormarna.
Och alla har givetsvist inopererade datorer i hjärnan så man kan ringa, skicka emails, spela spel etc med ren tankekraft.
February 16, 2005
svårt å säga men som jag ser det finns bara 2 möjligheter
1) vi finns inte alls.. vi har lyckats utrota oss själva
eller
2) vi höll på att utrota oss och allt annat på jorden men fick i sista stund en spark i arslet och insåg att vi måste ändra oss och allt lever i för tillfället stabil men ändå skör "utopi" med mindre miljöförstörningar, naturen börjar sakta återhämta sig dock lurar en grupp radikala fanatiker som anser att fred är skit och hur vi handskas med den situationen kommer att avgöra vårt slutgilltliga öde.
August 7, 2001
Eu har blivit ett land även fast många medlemsländer inte vill det vilket resulterar i inbördeskrig. Frankrike, Spanien, Tyskland, Italien, Polen +resten av öststaterna anfaller Sverige, Finland, Danmark, Irland och Storbrittanien pågrund av att ifall eu ska bli ett land så måste alla länder vara med.
Usa hjälper nordsidan men råkar utav misstag skicka en raket till nordkorea.
Nordkorea svarar med att skicka alla sina kärnvapen till Usa som jämnas med marken. Indianerna hurrar.
Kina, Mongoliet, Sydkorea ser sin stora chans att anfalla Nordkorea.
Men Nordkorea har fortfarande sin armé kvar och kan motstå anfallet tills ryssland lägger sig i som vill åt Nordkoreas huvudstads nöjesfält.
Men medan Ryssland har fullt upp i nordkorea så snor tjetjenien Ryssland kärnvapen och skickar dom mot ryssland. Ryssland jämnas med marken, det gör även tjetjenien som sprängde sig själva i samma veva.
Eftersom Kina, Mongoliet, Sydkorea inte längre har någon att strida emot så strider dom mot varandra.
Det slutar med att alla vill blir japaner och alla begår harakiri.
När Japan hörde om detta så begår alla även där harakiri..
Så tillbaks till europa.
Danmark hade ingen chans, Finland försökte åka skidor mitt på sommaren, Irland målade sig blåa och skrek "This is my Island" och dog.
Storbrittanien försökte förhandla genom att säga att det är synd om dom för att det går så dåligt för dom i Eurovision song contest, det lyssnar inte sydsidan på.
Sverige hade ingen armé för dom var dom enda som slopat sin armé i hela världen.
Sydsidan gick hem och fick dödsångest och dog när dom upptäckte att deras gamla hemtrakter nu tillhörde Afrika.
Kvar fanns Norge som alla glömt bort.
Nu ska jag vara allvarlig.
Jag tror att framtiden är ljus faktiskt.
Jag tror att eu kan skapa nya möjligheter för utvecklingen på långsikt.
Jag tror också att cyberpunktrenden kan nog vara poppis då. 😛
2 Guest(s)