February 7, 2003
Alltså jag har en tjej som jag Älskar så himla mycket... Känns toppen på alla sätt, och ja vi har det bra på den andra fronten.. 😀 ..... om ni förstår..... Skulle bara fråga för kul, jag har då gått och förlovat mig med denna underbara människa... Men till frågan, hur känner eller när skall man fråga om hennes hand alltså gifta sig på riktigt.. Någon som vet???...
March 11, 2003
Imperial Tim wrote: Alltså jag har en tjej som jag Älskar så himla mycket... Känns toppen på alla sätt, och ja vi har det bra på den andra fronten.. 😀 ..... om ni förstår..... Skulle bara fråga för kul, jag har då gått och förlovat mig med denna underbara människa... Men till frågan, hur känner eller när skall man fråga om hennes hand alltså gifta sig på riktigt.. Någon som vet???...
Att förlova sig är ju att be om hennes hand. Enligt de traditionella reglerna skall ni ju gifta er inom ett år.
January 20, 2003
Det är väl när du känner att tiden är inne naturligtvis. Du ska ju inta ha nån speciell "tidsram" som du måste hålla dig inom. Känner du att du vill dela resten av ditt liv med denna människa tycker jag det är dags för dig att ta klivet. Du kan ju även småprata lite med henne om giftermål för att känna på situationen lite, så att det inte kommer som en överraskning liksom... men det är ditt val så behöver man naturligtvis inte göra...
February 7, 2003
denstore wrote: [quote=Imperial Tim]Alltså jag har en tjej som jag Älskar så himla mycket... Känns toppen på alla sätt, och ja vi har det bra på den andra fronten.. 😀 ..... om ni förstår..... Skulle bara fråga för kul, jag har då gått och förlovat mig med denna underbara människa... Men till frågan, hur känner eller när skall man fråga om hennes hand alltså gifta sig på riktigt.. Någon som vet???...
Att förlova sig är ju att be om hennes hand. Enligt de traditionella reglerna skall ni ju gifta er inom ett år.
Jaja enligt traditionella, men vi tycker inte så... sorry... 😀
February 7, 2003
pompougnac wrote: Det är väl när du känner att tiden är inne naturligtvis. Du ska ju inta ha nån speciell "tidsram" som du måste hålla dig inom. Känner du att du vill dela resten av ditt liv med denna människa tycker jag det är dags för dig att ta klivet. Du kan ju även småprata lite med henne om giftermål för att känna på situationen lite, så att det inte kommer som en överraskning liksom... men det är ditt val så behöver man naturligtvis inte göra...
Ja de kanske, vi har faktiskt pratat om det.. kan man säga... inte så mycket kanske men lite... Jag frågade henne för kul en gång.. typ... om jag frågar om din hand imorrn vad skulle du svara då... Och då sa hon JA....
January 20, 2003
Imperial Tim wrote: [quote=pompougnac]Det är väl när du känner att tiden är inne naturligtvis. Du ska ju inta ha nån speciell "tidsram" som du måste hålla dig inom. Känner du att du vill dela resten av ditt liv med denna människa tycker jag det är dags för dig att ta klivet. Du kan ju även småprata lite med henne om giftermål för att känna på situationen lite, så att det inte kommer som en överraskning liksom... men det är ditt val så behöver man naturligtvis inte göra...
Ja de kanske, vi har faktiskt pratat om det.. kan man säga... inte så mycket kanske men lite... Jag frågade henne för kul en gång.. typ... om jag frågar om din hand imorrn vad skulle du svara då... Och då sa hon JA....
Eftersom du sa att ni inte bryr er om traditioner så mycket så är ju det avgörande om Du/Ni känner att tiden är inne liksom. Jag vet inte hur gammal du är men känner du dig mogen för giftermål och hon har gett ifngervisningar på att hon också vill så är det väl inget att tveka över egentligen... Giftermål är ju inget tvång men det följer ju naturligt av att man förlovar sig ändå 😉
February 7, 2003
pompougnac wrote: [quote=Imperial Tim][quote=pompougnac]Det är väl när du känner att tiden är inne naturligtvis. Du ska ju inta ha nån speciell "tidsram" som du måste hålla dig inom. Känner du att du vill dela resten av ditt liv med denna människa tycker jag det är dags för dig att ta klivet. Du kan ju även småprata lite med henne om giftermål för att känna på situationen lite, så att det inte kommer som en överraskning liksom... men det är ditt val så behöver man naturligtvis inte göra...
Eftersom du sa att ni inte bryr er om traditioner så mycket så är ju det avgörande om Du/Ni känner att tiden är inne liksom. Jag vet inte hur gammal du är men känner du dig mogen för giftermål och hon har gett ifngervisningar på att hon också vill så är det väl inget att tveka över egentligen... Giftermål är ju inget tvång men det följer ju naturligt av att man förlovar sig ändå 😉
Sant sant.... få se.. kanske får vänta ett tag till med andra ord, men jag älskar värkligen henne och väldigt mycket... Det känns som om vi kännt varann hela livet, vi har kul tillsamans allt är så rätt.... Jag har tillomed flyttat in till henne där hon bor med sin mamma o en storasyster.... Men som sagt bröllop kostar lite också... Men jag vill... 😀
January 12, 2004
En kvart fjorton år... Ca.
Det går inte att sätta en tid.
Jag har bekanta som har gift sig ett par veckor efter det dom har träffats och förlovat sig.
Sedan har vi dom som är som jag, det tog 10 år innan vi förlovade oss, så då fick jag 10 år (8 år kvar) på mig innan jag måste gifta mig 8)
November 23, 2001
jag tycker iaf att man ska vänta tills man känner att man har allt som det "ska vara"..
känns som att med äktenskapet så ramar man in hur man vill ha det..
jag har iaf en bild av att jag om min flickvän kommer att vänta tills vi har bra jobb (pluggar högskola/universitet nu).. ett fint hus och kanske en hund och en unge(?).. då tror jag det känns som bäst..
men det är ju bara jag.
May 6, 2002
Ni kan ju börja med att bo ihop, i en egen lägenhet. Det kan sätta en del press på ett förhållande och det vore ju synd att upptäcka det efter ett giftemål.
No offence, men du verkar inte vara särskilt gammal så vänta några år till. En skiljsmässa vill man väl försöka slippa.
July 13, 2002
Som alla andra frågar jag: Hur gammal är du? Hur står det till med karriär/boende (få som är gifta och bor hos sina föräldrar)? Har du något fast jobb? Hur ser hennes karriär ut?
Men viktigast av allt, känns det rätt och vill hon?
En förlovning vid 18-22 kan vara jäääävligt annorlunda från en förlovning vid 30+ då båda förmodligen är ganska på att gifta sig inom en SNAR framtid. Är man yngre så ser man ju ingen stress och tar nog lite lättare på den där hela obligationen att gifta sig då man är förlovad... se till att ni är på samma sida, ta en paus från "det där" (som du smakfullt kallade det :D) i någon sec och prata lite om det.
February 7, 2003
Ooohh... Tack för alla svar, känns bra att få prata om detta.. Vill bara veta lite grann, har lite svårt att prata detta me " morsan " om ni förstår... Jag är då 20 år och hon 19 år... Det är rätt komiskt hur vi träffades, vi borde ha sett varann lite då och då fast alldrig tänkt på det... När jag gick i 5 på lågstadiet åt jag i samma matsal som hon... I högstadiet pluggade jag brevid hennes klassrum... + staden Visby är inte så stort och vi båda var nästan jämt på stan... Och såklart kännde hon en del av mina kompisar... sådana där grejor lixom, det är mycket mer... Det känns som om vi skulle ha träffats men tiden har alldrig varit mogen... Rätt svårt att förklara, hoppas ni förstår... Men men nu fick jag henne tillslut...hehe 😀 .... Jag vet att gå och gifta sig är ett stort steg och att man måste känna att det känns rätt, och det gör det... Men vi får som sagt vänta lite, vi bor ju ännu hemma.. Men vi håller på och söker lägenhet, och min underbara fru har jobb just nu under sommarn, men har inga problem att få det året runt.. Hon är utbildad till sjuksköterska och såna behövs gott om... Jag själv är utbildad till svetsare och skall nog inte heller ha något problem att hitta jobb, jag har bara för tillfället ett sommarjobb... Och jag skall gå på arbetsförmedlingen efter sommarn.... Så det fixar sig nog... Men som sagt jag ville bara höra vad ni tyckte och vad ni skulle ha gjort, bara en kul grej.... 😀
1 Guest(s)