November 22, 2001
Ni har alltså inte bott tillsammans i en egen lägenhet?
Det kan ju vara en bra start, man hittar nya sidor hos varandra när man bor ihop.
Sen tycker jag att 19-20 år kan vara lite väl tidigt, men det finns ju många som gift sig tidigt o varit tillsammans hela livet.
Jag måste bara fråga, min uppfattning om en förlovning är att det blir man när man bestämt att man ska gifta sig och sen är man förlovad fram tills man gifter sig? Har jag fått det där helt om bakfoten eller är det de traditionsenliga sättet?
Då undrar jag oxå, hur gör folk nuförtiden (när folk förlovar sig till höger o vänster utan tanke på att gifta sig)?? Går ner på knä o sträcker fram en ring o frågar "Vill du förlova dig med mig?".
Eller hur är tillvägagångssättet?
February 7, 2003
Json_81 wrote: Ni har alltså inte bott tillsammans i en egen lägenhet?
Det kan ju vara en bra start, man hittar nya sidor hos varandra när man bor ihop.
Sen tycker jag att 19-20 år kan vara lite väl tidigt, men det finns ju många som gift sig tidigt o varit tillsammans hela livet.Jag måste bara fråga, min uppfattning om en förlovning är att det blir man när man bestämt att man ska gifta sig och sen är man förlovad fram tills man gifter sig? Har jag fått det där helt om bakfoten eller är det de traditionsenliga sättet?
Då undrar jag oxå, hur gör folk nuförtiden (när folk förlovar sig till höger o vänster utan tanke på att gifta sig)?? Går ner på knä o sträcker fram en ring o frågar "Vill du förlova dig med mig?".
Eller hur är tillvägagångssättet?
Jo jag vet att det är lite tidigt, så jag skall lägga på några år till innan jag frågar.. Och såklart skall vi flytta ihop till en egen lägenhet, där vi kan testa oss själva och se hur det går.... Förlovning kan gå till på olika sett, en del kan vara förlovade i flera år eller tillomed hela livet ut... Men jag känner att om man förlovat sig så skall man gifta sig någon gång med denna person man givit sin hand till.... de tycker jag, och hon med... När det gäller hur man frågar så kan man båda fråga vill du gifta dig me mig eller vill du förlova dig me mig... men jag körde på förlovning... Och så begav jag mig ner på knä och frågade den stora frågan, och det gick... fick det bästaste bästa svaret.. ett JA då...... 😀
November 22, 2001
Imperial Tim wrote:
Jo jag vet att det är lite tidigt, så jag skall lägga på några år till innan jag frågar.. Och såklart skall vi flytta ihop till en egen lägenhet, där vi kan testa oss själva och se hur det går.... Förlovning kan gå till på olika sett, en del kan vara förlovade i flera år eller tillomed hela livet ut... Men jag känner att om man förlovat sig så skall man gifta sig någon gång med denna person man givit sin hand till.... de tycker jag, och hon med... När det gäller hur man frågar så kan man båda fråga vill du gifta dig me mig eller vill du förlova dig me mig... men jag körde på förlovning... Och så begav jag mig ner på knä och frågade den stora frågan, och det gick... fick det bästaste bästa svaret.. ett JA då...... 😀
Jo, att man kan vara förlovad i massa år vet jag, mina föräldrar har varit förlovade i 25 år nu 🙂
Fast jag tror jag håller mig till det traditionella o frågar om hon vill gifta sig när det börjar bli dags. Fast först ska vi bli klara med skolan o skaffa riktiga jobb. Ev. ska vi resa iväg ett år eller så oxå när jag blir färdig.
2 Guest(s)